• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Mabaja
    Happiness skrev 2011-01-13 19:54:25 följande:
    Oj då...stackarn. Verkar som han bott ensam länge.... Inte van vid vackra behag
    nja han har varit änkeman i 3 år nu i februari... Så jättelänge är det ju inte! men farbrorn är ju 81 så är ju kanske liiite skillnad. haha.. Det roliga var ju att jag hade linne på mig, men det räckte inte tydligen- här skulle det vara skoteroverall! :)
    Prinsessa 101010, mabaja.blogspot.com
  • Odetta

Mabaja!

Du...skulle jag få låna din Belly Bandit?  

♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • Happiness
    Mamma till W skrev 2011-01-13 20:13:16 följande:
    nja han har varit änkeman i 3 år nu i februari... Så jättelänge är det ju inte! men farbrorn är ju 81 så är ju kanske liiite skillnad. haha.. Det roliga var ju att jag hade linne på mig, men det räckte inte tydligen- här skulle det vara skoteroverall! :)
    Haha ojoj...där hände det grejer . Vilken tur att farbrorn kunde smita ut i köket. jag hade nog blivit generad å hans vägnar. "skoteroverall" med amningsomlott. Nä det hade nog inte varit tillräckligt.

Jag tog fram tuttisarna överallt, badstränder,café, busshållplats,,,osv. Nä jag fick aldrig någon kommentar om det som jag kommer ihåg. Det fanns ett amningsrum kommer jag ihåg på det köpcentra ( typ NK) där vi bodde. Kändes väldigt bra och lyxigt.

Men jag kommer däremot ihåg...tror det var 2 år sen...när jag och sambon (ja och du vet vi är ju inga tonåringar) var på Marstrand. Vi stod och pussades på en gata där. Då kommer det en dam, inte särskilt gammal ( runt 65) och sa något i stil med att detta hemska ville hon minsann inte se och att vi omedelbart skulle sluta. Haha!

Vi gick sen till den lilla kyrkan på ön. Vem satt på raden framför? Jo damen som tyckte vi var äckliga
  • Odetta
    Happiness skrev 2011-01-13 20:49:36 följande:
    Haha ojoj...där hände det grejer . Vilken tur att farbrorn kunde smita ut i köket. jag hade nog blivit generad å hans vägnar. "skoteroverall" med amningsomlott. Nä det hade nog inte varit tillräckligt.

Jag tog fram tuttisarna överallt, badstränder,café, busshållplats,,,osv. Nä jag fick aldrig någon kommentar om det som jag kommer ihåg. Det fanns ett amningsrum kommer jag ihåg på det köpcentra ( typ NK) där vi bodde. Kändes väldigt bra och lyxigt.

Men jag kommer däremot ihåg...tror det var 2 år sen...när jag och sambon (ja och du vet vi är ju inga tonåringar) var på Marstrand. Vi stod och pussades på en gata där. Då kommer det en dam, inte särskilt gammal ( runt 65) och sa något i stil med att detta hemska ville hon minsann inte se och att vi omedelbart skulle sluta. Haha!

Vi gick sen till den lilla kyrkan på ön. Vem satt på raden framför? Jo damen som tyckte vi var äckliga
    Jag brukar också amma där det behövs...jag menar, är bebis hungrig så är den.

Men vet du, i USA, då var det faktiskt någon som bad min gå in på en toa och amma!!! Vi var på en stor vattenpark och lilleman var väl kring 4-5 månader gammal. Jag satte mig bakom en bänk på marken vid ett ställe där små barn lekte med vatten och ammade....och då kom det fram en som jobbade där och bad mig gå. Jag förklarade lugnt för henne att Tennessee faktiskt har en lag som stödjer öppen amning och om hon allvarligt tänkte chasa bort mig från min plats och avbryta amningen så skulle jag se till att hennes chef fick reda på hennes övertramp. Sedan fortsatte att amma, även det andra bröstet. (kan tillägga att det var ca 30 grader varmt så inte direkt att jag ville lägga en filt över lilleman...men INGEN såg mitt bröst ändå, det är ju inte som att jag blottade mig) Hon blev tyst och gick därifrån...blev nog lite paff. Efteråt tänkte jag att "fan, jag hade kunnat stämma stället och bli miljonär" haha, men det gjorde jag ju inte...men arg var jag allt, vaddå amma på en toa?! 
  • 3 barns mamma84
    Happi: ska vi skratta i dag hahaha
    Läs detta
    En kåt make hjälper sin fru med ett lösenord till datorn, han knappar in: "MIN_SNOPP" . Frun faller ihop av skratt när datorn poppar upp felmeddelandet:
    "ERROR: NOT LONG ENOUGH
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • Odetta
    3 barns mamma84 skrev 2011-01-13 20:58:59 följande:
    Happi: ska vi skratta i dag hahaha
    Läs detta
    En kåt make hjälper sin fru med ett lösenord till datorn, han knappar in: "MIN_SNOPP" . Frun faller ihop av skratt när datorn poppar upp felmeddelandet:
    "ERROR: NOT LONG ENOUGH
    ASG!!!!!
  • sugarrush
    Happiness skrev 2011-01-13 20:04:57 följande:
    Förstår att det måste kännas väldigt skönt att veta att det trots allt inte är något medicinskt "fel". Alltid en säkerhet. Har du fått proggisar att stötta graviditeten med?

Ja gud ja vad jag har bölat denna gravditet men det är nog också för man är ganska utmattad på att försöka bli gravid hela tiden. Psykiskt knäckande!  Sen är det också stressande att just göra en utredning...tänk om man fått något rikigt negativt besked. Som tagit lång tid att bli kvitt. Tror höga prolaktinvärden tex är ganska jobbigt att få bukt på. Eller liten äggreserv tex....fasansfullt! Så Grattis igen till en fin och hel kropp + den lilla extra kroppen i magen
    Ja, det är nog anledningen varför man blir så ledsen och är extra känslig. Förutom hormonerna är man så förbaskat utmattad och trött efter alla gravidförsök att man liksom inte har någon motståndskraft mot hormonerna som pockar på och gör sig påminda.

Jag är så van att tänka "jag orkar inte längre nu, det finns ingen mening med något alls längre".
    Till och med idag har jag stundtals tänkt den tanken, stunder när jag glömt bort att jag är gravid. Men sedan kommer jag att tänka på att jag ju är gravid, och då vet jag ju att jag aldrig kommer ge upp. Men jag vågar ännu inte tänka att det kan gå bra, för minnet av de tre missfallen sitter så djupt. Jag har gråtit i timmar både igår och idag.

Jag har ju liksom befunnit mig i den jobbiga första trimestern eller precis haft missfall, konstant sedan maj förra året. Aldrg kommit längre än till vecka 9. Historien har bara upprepat sig som om det vore hack i skivan, och det klart att man blir trött av det. Imorgon ska jag ringa en psykolog och boka tid. Såhär kan jag inte ha det i 9 månader, jag kommer gå under.

Den här gången har jag fått proggisar och det känns skönt. Kör albyl minor också, rekommenderat av läkare det med. Känns bra att det inte var några fel som hittades i utredningen.

Sorry för mitt neggoinlägg, men det är lite tufft. Jag borde vara bara lycklig...
    Men det kan jag inte, det går bara inte.
    Kram på dig Happi, gullis! Tack för att du bryr dig!
  • 3 barns mamma84
    Odd:
    Visste du att vi ALLA jobbar

Ifall jag arbetar? Jag arbetar 24h/dygnet. Varför? Jag är MAMMA. Jag är kock, städerska, lärare, barnflicka, sjuksköterska, hantverkare, rådgivare och tröstare. Jag har ingen semester eller andra lediga dagar. Jag arbetar dag och natt. Jag har jour precis hela tiden. Säg mig bara att din uppgift är svårare än min! 
    STOLT MAMMA
  • Odetta
    3 barns mamma84 skrev 2011-01-13 21:09:52 följande:
    Odd:
    Visste du att vi ALLA jobbar

Ifall jag arbetar? Jag arbetar 24h/dygnet. Varför? Jag är MAMMA. Jag är kock, städerska, lärare, barnflicka, sjuksköterska, hantverkare, rådgivare och tröstare. Jag har ingen semester eller andra lediga dagar. Jag arbetar dag och natt. Jag har jour precis hela tiden. Säg mig bara att din uppgift är svårare än min! 
    STOLT MAMMA
    Vet jag väl
  • 3 barns mamma84
    Odetta skrev 2011-01-13 21:18:04 följande:
    Vet jag väl
    puss på dig hjärtatHjärta
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma