• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Happiness
    Mallinis: Kram till dig för att du har en kille/gubbe/- taskmört just nu som visar dig alldeles för lite förståelse. Tummen ner eller ska vi säga ris till honom? Ingen dagen ros här inte. han får skärpa sig
    Smålands jänta i storstaden skrev 2011-01-13 16:29:32 följande:
    Nu måste jag fråga er, om någon kan hjälpa mig?

Det känns som om det sitter något mellan mina ben... Inne... Känns typ lika långt in som tappen men inte som en kokosnöt utan typ som en fot/hand med naglar eller nått.. Känns skitkonstigt, känns mest när jag står/går. Vad är det jag känner!? Det kan ju inte vara en fot/hand för varken slemmis eller vatten har gått!
    Det verkar ju jätte konstigt. Men jag kan också känna mitt barn väldigt tydligt. Min BM sa att det kan vara bebisen som kraffsar på urinblåsan då den är väldigt känslig tydligen.

Men detta låter ju lite allvarligt tycker jag så snälla du ring direkt till sjukvården..

Låter ju väldigt knepigtObestämd Skynda och ring om du inte gjort det....hade du öppnat dig lite innefrån sa du? 
  • Happiness
    2barnsmamma: Vattenpipa säger du?? Inget annat? Haha Nä jag bara skojar du kan min humor nu. Rå men hjärtlig....
    Tänker fortfarande på stringisar har verkligen försökt att tvinga mig under årens lopp att gilla det...men det funkar bara inte. Jag är där med fingrarna och drar i rumpan hela tiden...jamen så kan man inte ha det Men en sån där BORAT baddräkt nu till sommaren kanske??????Haha.....Lika mycket string fram som bak typ....nä då sticker det fram några håriga fileér där framtill...Haha!
  • sugarrush

Tack happi och två (tre-) barnsmamma!
    Ja, den här gången ska jag fanimej hålla mig kvar i tråden fram till september! Sambon verkar ha supersimmare ja ..hihi... och testerna från missfallsutredningen fick vi igår, så han har tydligen finfina kromosomer också. (Vilken karl alltså! ) Nej men allvarligt talat så har det känts fantastiskt skönt mitt i misären att vi varje gång har blivit gravida snabbt igen. Och det var skönt att proverna var normala, det tyder på att vi bara kan ha haft en sabla otur, 3 ggr i rad. Typiskt mig...

Men glad är jag, för jag känner mig verkligen gravid nu också, nästan löjligt mycket för att vara 3 dagar innan BIM. Okej, jag verkar inte glad för jag grinar över precis allt! Satt precis och läste en tråd om hur folk berättade för sina föräldrar att de skulle ha barn.. jag satt och stortjöt över varenda inlägg! Bölade på jobbet idag i två timmar över att en kompis råkade få reda på att jag blivit gravid, jag ville ju berätta det på ett fint sätt senare liksom. Helt hopplöst, jag gick hem tidigare för att jag inte kunde sluta grina. Och igår var på sjukhuset igår och pratade om progesteron, då började jag böla så till den milda grad att sjuksköterskorna trodde jag fått missfall igen...

I övrigt molvärk, stickningar i brösten, metallsmak, men jag klagar INTE! Fast om jag hade kunnat hade jag gärna bytt bölandet mot lite snygga gravidboobs, det är ju roligare att ha liksom  

• Happiness
    ODD: Kramar till dig för att du verkar ha en VÄLDIGT upptagen svärmor. Suck....man kan ju undra vad det är som är så viktigt i hennes liv? ATP poäng eller? Är hon rädd för att missa en dag i pensionen eller?

Nä men skit i henne hon verkar ju inte vara intresserad. Jag menar är det inte viktigare för henne att lilleman ska må bra...nä då ska han inte vara där heller. Men som jag alltid säger det kan ju slå tillbaka mot henne i framtiden. Klart att denna typ av svek kan få konsekvenser. Det får hon ju räkna med.

Din son mår nog allra bäst av att vara med sin pappa. Han kan vara med under förlossningen tillsammans med din mamma. Sen beroende på sova över en natt och åka och hämta din son på morgonen och vara med honom tills du kommer hem. Det tror jag hade varit det allra bästa för honom.

Vi kommer lösa det på det sättet. Håller med dig det är viktigt att sonen får det så bra som möjligt och det är ju med pappan. Min man är med mig under förlossningen men sen är tanke att han ska hem till sonen så fort som möjligt. Det är ju inte så att det är första gången jag föder . Nog för att det är vikigt att jag och Sofia har det bra men det är nog så vikigt att sonen får vara med pappa (bonuspappa i mitt fall). Speciellt om man inte är van vid att bli bortlämnad.

*KRAM*
  • Mabaja
    Sugarrush: VÄLKOMMEN tillbaka! Nu är du här för att stanna.. Inget mera tråkigheter för er del!

Sofy: Vilken fin mage, nu börjar det hända saker och ting.. Det syns verkligen framifrån nu att du har en bebismage!

Stockholmsträff:
    Säg  till när ni vill och kan träffas... Jag kan typ jämt! :)
    Prinsessa 101010, mabaja.blogspot.com
  • EmmaAF

2 barnsmamma84: Ja det är inget roligt med blödningar fast man vet att det är väldigt vanligt. Blir lite skraj! Tycker det ska bli skönt att få komma in imorgon och kolla hur alt ser ut. Tyckte det var lite snålt att man inte fick komma in första gången bara, fast jag berättade om mina 3 missfall innan så fick jag inte komma in..Men nu så

• Odetta

Vi har världens bästa grannar!!!!

Pratade med grannen lite vid brevlådan idag. Dem har 2 pojkar som är 3 och 6 år gamla och vi brukar umgås. I alla fall...vädrade lite mina tankar om svärmor med henne och hon erbjöd sig att ta lilleman tills svärmor kommer efter jobbet!

Åh så glad jag är!

Hennes man kommer altså att hämta lilleman från dagis tillsammans med deras pojkar (så blir det roligare för lilleman att följa med för pojkarna tycker han ju om) och så kommer lilleman vara hemma hos dem tills svärmor som sagt kommer från jobbet. Då kommer hon få ta över och natta honom hemma hos oss och sova här och sedan hoppas jag att hon kan ta fredagen ledig utifall att det drar ut på tiden.

Visst är det bra?

Jag är SÅ glad att det löste sig nu, för denna lösning är ju faktiskt inte så krånglig. Jag vet att lilleman tycker det är kul med grannpojkarna och dem är världens snällaste, det blir jätte bra. Sedan får vi ju se hur fort allt går och hur snabbt bebis och jag får komma hem och även om jag hellst inte vill bli kvar där själv med bebis så drar det ut på tiden så får älskade mannen min åka hem till lilleman i förväg och sedan kanske komma och hämta mig med lilleman från sjukhuset. Det återstår att se....men skönt att själva dagen D är löst *bästa grannarna ever*

Tjohoo...i morgon är det MINDRE än en vecka kvar (ja, bara det inte är överfullt på förlossningen då...då blir det någon dag extra)

♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • kajsalisa

Tittar in lite snabbt och desperat... Nån som har nån bra husmorskur att ta till för sjukt onda bröst nu när mjölken runnit till, förutom att amma förstås? Dom är hårda som tegelstenar...

• sugarrush

Härligt att det löste sig Odd. Tyckte din svärmor betedde sig konstigt faktiskt. Men vad skönt att det finns andra snälla i närheten som ställer upp!

• Odetta
    färnevik:
    Jag sa ju att det skulle gå bra idag Tycker Happi säger en del bra saker...lyssna på henne SÅ skönt att du följer din kurva, din lilla flicka mår bra vännen, det är jag övertygad om! *bamsekram*

Emma:
    Ja, det där med blödningar är aldrig kul. Jag fick 2 stycken i början på den här graviditeten....skitläskigt var det! Men en blödning måste inte betyda mf, det finns det flera härinne som är bevis på. Ska i alla fall hålla tummarna för dig i morgon...vilken tid ska du dit?
    ♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma