• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • 3 barns mamma84
    Sugar:
    STORT MEGA GRATTIS nu stannar denna mirakel i din mage och magen kommer explodera till sina stora stora storlek och en bebis kommer att mya och ha det härlgt där inne
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • 3 barns mamma84

Nu är det fram med tutten ska amma nu haha

♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • Pancakes

Instämmer, helt solklart plus ju! Stort varmt välkommen tillbaka till den här tråden, Sugarrush! Det här gången kommer du få stanna kvar, det känner jag!

• Odetta

Angående köpa saker

Vi köper jätte mycket begagnat, det är så himla bra!

Saker man INTE ska köpa begagnat dock, det är madrassen som bebisen ska sova på. Och bilbarnstol om man inte känner dem som säljer. Annars så går det bra att köpa det mesta begagnat, sängen, matstol för senare, vagn kläder....you name it 

En sak vi också gjorde var att vi köper sånnt vi köper nytt bara på rea. Sedan så började vi handla saker redan innan vi bestämt oss för gemensamma barn...då köpte vi spjälsängen Tänkte att vi har vänner med barn som sover över och en dag kanske vi får barn....så vi slog till Samma med kläder, fyndat och tänkt att antingen behöver vi det här sen eller så har vi presenter till vänner med barn. Detta har gjort att vi har spritt ut våra utgifter så när det var dags så hade vi redan mycket och därmed lite utgifter

♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • Odetta
    sugarrush skrev 2011-01-13 09:45:29 följande:
    HERREGUD vad mycket roligt som hänt här sedan jag var inne i er tråd sist! Grattis till alla fina bebisar, (gud så avundsjuk man blir.. ) och en hel del som närmar sig leveransdatum! Underbart att höra! Jag blir alldeles varm i hjärtat!

Själv funderar jag på om det vore dags att göra come-back här i tråden, fjärde gången gillt! 
    Är på BIM-3 och fick nedanstående resultat idag.

Stor kram till er alla!
    GRATTIS GUMAN!!!! Och VÄLKOMMEN TILLBAKS! Hjärta
    ♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • airamanna

Stor kram till er alla!
    Åh, grattis! Ser ju mycket lovande ut!!!!

kramar!
  • färnik
    3 barns mamma84 skrev 2011-01-13 09:40:45 följande:
    Vi har till exempelt ALDRIG haft skötbord då vi eller JAG byter överallt och blöjhink sänger jag bara ONÖDIGT !!
    Samma här! Fungerar fint!
  • färnik
    Själv funderar jag på om det vore dags att göra come-back här i tråden, fjärde gången gillt! 
    Grattis till plusset!!!!!!!!
  • sugarrush

Tack, underbar tjejer! Jag har saknat er!
    Den här gången är det albyl minor och progesteron-vaggisar för mig. Har genomgått mf-utredning och fick svaren igår att allt såg bra ut, så det låter ju lovande.

Mår sisådär just nu: lite trött, lite ömma bröst, helt sjukt törstig (dricker ca 4 liter vatten om dagen utan att bli otörstig) och jättestarkt metallsmak i munnen. Som tidigare alltså. Är superglad (förstås) men också sjukt nervös....!

• Muffe80

Haha jag hade en sjuk dröm inatt, som alla andra nätter, men denna tog nog priset.
    Jag drömde att jag födde en pojke (första gången jag drömmer om förlossning eller barn, kul) men efter en stund blev vi hemskickade snabbt från BB, jag stod där helt ensam och fattade inget om amning eller nåt och när vi sedan kom hem hade pojken förvandlats till en KATT Så katten skulle ammas osv ....och hela vårt hus var fullt av människor överallt som skulle hälsa på oss, skitjobbigt.

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma