• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • 3 barns mamma84
    Happiness skrev 2011-01-12 19:52:12 följande:
    Hahahahha! Både du och jag är i form idag hör jag. Vet du vad???? . Jag skrattade så jag pissade på mig massor igår. HAha!

Har ni svensk TV där du bor? Antar det...Då såg du kanske idol? Såg du någon gång hur hon Linnea dansade. jag tryckte det såg så roligt ut...igår kväll uppträdde min man i köket som Linnea. Det var så fruktansvärt likt Kände att det var svårt att hålla tätt

">

cirka 1 min och 15 sek in i videon. Spana i stilen....så höll min man på, samtidigt som han sjöng. Att jag inte avled
    HAHAHA!!
    Jag skulle skratta så jag inte kunde andas mer shit män men hahaha dansade din sambon som Linnea igår fan det fattades bara att han skulle ha string kalingar med *Dör av garv här hemma*
    Han borde söka in på Let dans

Ja vi har Tv 1 och 2 och barnkanalen och Tv 4 och Tv 3
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • 3 barns mamma84
    Happi:
    ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅH vad fint o jag som vill ha så i sonens och elias dela rum ska se ut med Cars & Byggare bob
    O ebba Hello Kitty som hon ÄLSKAR !!
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • Happiness
    3 barns mamma84 skrev 2011-01-12 21:26:08 följande:
    HAHAHA!!
    Jag skulle skratta så jag inte kunde andas mer shit män men hahaha dansade din sambon som Linnea igår fan det fattades bara att han skulle ha string kalingar med *Dör av garv här hemma*
    Han borde söka in på Let dans

Ja vi har Tv 1 och 2 och barnkanalen och Tv 4 och Tv 3
    Hhahaha...hohoho..stringkallingar och dansa som Linnea. DET skulle se vansinnigt roligt ut. Stringkallingar ser roligt ut annars också. Ett streck i mitten och två håriga skinkor på var sin sida .

Kan ju inte ens ha stringtrosa själv men det kanske beror på hemorojderna.... Haha! Det skaver så

*'''VRÄLAR AV SKRATT *
  • färnik
    Happiness skrev 2011-01-12 20:06:22 följande:
    Hur mår du annars? Har du fått styr på det hela?

*kram*
    Nää... tyvärr inte. Det är som förut. Magmätning i morgon, hoppas verkligen magen vuxit som den ska nu då... Så att inte väntan till TUL nästa vecka blir så jobbig... Och så har jag nog börjat smitta min man med oron också, känns inte alls bra. Obestämd
  • Happiness
    färnik skrev 2011-01-12 22:24:15 följande:
    Nää... tyvärr inte. Det är som förut. Magmätning i morgon, hoppas verkligen magen vuxit som den ska nu då... Så att inte väntan till TUL nästa vecka blir så jobbig... Och så har jag nog börjat smitta min man med oron också, känns inte alls bra. Obestämd
    Då ska jag tänka på dig imorgon. Skriv hur det gått så fort du kommer hem. 
    Mycket av oron kommer släppa imorgon när du får klarhet i SF-måttet och att det ser bra ut. Men det är som du säger det med att vänta..det är pest. Man bara tänker och tänker. Det kommer gå jätte bra. Självklart nervöst innan men måttet kommer ligga perfekt. Ta dig tid och ställ frågor till BM.

Klart att din man också är orolig det är ju hans bebis också. Tycker det är bra att han har hjärtat på rätt ställe. Men han kommer bli lugnad imorgon. Vad skönt om ni båda efter morgondagens mätning...kan glädja er ännu mer tillsammans .

Stort LYCKA TILL nu (fast jag vet att det kommer gå bra)Hjärta
  • Muffe80

Nu börjar jag känna mig som en gnällig gravid... tycker magen är i vägen, rädd för bristningar på magen och bröst, brösten ömmar ibland, jag är TRÖTT (mest för det är så mycket inplanerat).

däremot fixade vi vagn, spjälsäng, babyskydd i går så det känns skitbra

Någon som vet mått på spjälsängstäcken? Fanns bara ett stort på IKEA, typ 125*110 eller ngt sånt... större än spjälsängen iaf... Ska man ha det?
    Det stod på kudde och täcke från 1+ år... då funkar det inte till nyfödd antar jag, eller?

Någon som vet var man kan beställa söta spjälsängsskydd?

Måste man ha barnrum från början? Vi har liksom inte plats, men får isåfall göra om vårt gästrum till barnrum

• needtobreathe
    Muffe80 skrev 2011-01-13 08:07:40 följande:
    Nu börjar jag känna mig som en gnällig gravid... tycker magen är i vägen, rädd för bristningar på magen och bröst, brösten ömmar ibland, jag är TRÖTT (mest för det är så mycket inplanerat).

däremot fixade vi vagn, spjälsäng, babyskydd i går så det känns skitbra

Någon som vet mått på spjälsängstäcken? Fanns bara ett stort på IKEA, typ 125*110 eller ngt sånt... större än spjälsängen iaf... Ska man ha det?
    Det stod på kudde och täcke från 1+ år... då funkar det inte till nyfödd antar jag, eller?

Någon som vet var man kan beställa söta spjälsängsskydd?

Måste man ha barnrum från början? Vi har liksom inte plats, men får isåfall göra om vårt gästrum till barnrum
    Haha! Är magen ivägen? Ojoj ;) Jag ska fixa bild idag men min är knappast ivägen! Tyvärr skulle jag säga! De verkar ju så mysigt!

Vad blev det för spjälsäng, babyskydd o så då?

Hm, alltså de här me täcken o rek från +1 år.. de är väl mest för att dom inte "ska" ha någe så tätt inpå ansiktet om dom skulle få de över sig, då rekommenderas ju ex gallerfilt (sök på google så ser du) istället.. men vi kommer ha nått tunnare täcke i sängen o sen ha filt + overall i fleece i vagnen.. får prova oss fram helt enkelt. Men som sagt, många väljer att ha täcke - andra inte.

Finns väl inga måsten heller. De flesta har ju spjälsängen bredvid sängen i sitt eget rum i början.. dom "kräver" ju inte eget rum direkt..
  • Muffe80

Det blev en säng från IKEA, Hensvik vit.
    Babyskydd Britax
    Vagn Emmaljunga City Cross

Hm, nån som kan svara på detta: Jag är ju rh neg... läste om det och det står ngt om missfall och att den ju räknas som ens första graviditet. Tänk om det barnet förde över blod till mig så att jag redan nu (barn nummer 2 egentligen...) bildar antikroppar mot barnet i min mage nu? Kan det funka så?

• needtobreathe
    Muffe80 skrev 2011-01-13 08:50:26 följande:
    Babyskydd Britax

Hm, nån som kan svara på detta: Jag är ju rh neg... läste om det och det står ngt om missfall och att den ju räknas som ens första graviditet. Tänk om det barnet förde över blod till mig så att jag redan nu (barn nummer 2 egentligen...) bildar antikroppar mot barnet i min mage nu? Kan det funka så?
    Jag är också neg! Och min BM vet om alla mina MF och har inte reagerat på att jag inte fått ngn spruta innan. De här är isf barn nr 6..
  • Odetta
    Muffe80 skrev 2011-01-13 08:50:26 följande:
    Babyskydd Britax

Det beror på hur långt man hann med graviditeten innan. I USA ges spruta efter varje graviditet, oavsett hur långt man hann, men i sverige drar de gränsen vid v12. Ganska idiotiskt med tanke på att moderkakan ju redan börjar i v7 eller nått, men men.

Så ja, teoretiskt kan ett mf göra att man bildar antikroppar nästa graviditet. Men du har ju blivit testad och inte haft några antikroppar, så det är nog lugnt ska du se.

*kram*
    ♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma