Inlägg från: 3 barns mamma84 |Visa alla inlägg
  • 3 barns mamma84

Plus igen efter mf/ma

färnik skrev 2011-03-20 18:35:05 följande:
    Tilde (och jag) har varit på neonatalavdelningen sedan i torsdags. Äntligen togs vi på allvar, vilket väl var på tiden! Jag hade innan påtalat Tildes slöhet och ställt mig frågande till om hon verkligen får i sig mat nog, sedan i måndags, men såväl BB, BBVIH och barnläkare har bara sagt att hon är så där lugn för att hon är "mätt och nöjd". Mmm, eller inte. =/

Även om Tildes bilirubinvärden låg skapligt högt så var själva gulsoten egentligen inget större problem, men det hade blivit en ond cirkel där gulsoten gjorde henne trött, -hon orkade inte äta tillräckligt bra (svårt att bedömma mängd när man ammar, särskilt när de som ska veta hävdar att allt är i sin ordning...) och blev då ännu tröttare samt att gulsoten inte gick över. Vi gav lite ersättning helt på eget bevåg under tiden hemma, vilket väl var tur det, för annars vet jag inte hur hon hade mått... =/

Det visade sig i alla fall att Tilde fick i sig på tok för lite mat, dvs raka motsatsen mot vad sjukvården hävdat dittills (inser återigen att man ska lite på sin egen magkänsla, oavsett vad sjukvården säger!), och därför hade lyckats bli uttorkad utöver gulsoten, så de här dagarna på neo har ägnats åt mat, mat, mat. Det har varit en del kämpande med väckning och mattrugande var 3:e timme dygnet runt... Men nu vaknar hon av sig själv allt som oftast, har vakenperioder några gånger per dag och mår helt klart mycket bättre även om hon fortfarande inte är jättepigg. Vikten har också vänt uppåt, dock får hon fortfarande inte i sig full matmängd men är i alla fall på god väg så nu får vi vara hemma igen!

Tilde i sin plastbalja på neo

Sovande Tilde med trött och sliten mamma Drömmer
    fy vad hämskt gumman att man aldrig kan lita på läkarna men bara på sig självHjärta
    dumma gulsota hur har hon det nu? börjar det försvinna bort helt nu ?
    åååh gumman en jätte jätte kram till dig och er att ni är så förbanad starka fan vilken härlig mamma du är.
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • 3 barns mamma84
    kajsalisa skrev 2011-03-20 20:55:50 följande:
    Det låter som en mysig kväll 2barnsmamma. Snäll svärmor!!
    Jo, det är en lång biltur vi ska göra, men jag sticker när jag tror att det är dags för långsovning för Ted och hoppas att han sover så länge som möjligt. Sover han så kör jag utan att stanna, annars får vi se.
    Vi körde samma sträcka för 5 veckor sen och på vägen dit fick vi göra ett stopp, men på vägen hem sov han hela vägen...
    Haha ja snäll svärmor hon hade iaf roligt med trollen.
    Nu är båda barnen hemma och ligger och sover utan gnäll haha
    Själv har jag nattat elias med så nu sover alla tre

Så du stannar till matar byter och kör vidare alltså härligt ju !!
    Men hur länge kan dom och klarar av att sitta i babyskyddet ?
    Är det något man ska tänka på ?
    Detta är första gången nu med elias.
    När vi flyttade till danmark åkte vi kl 16 tiden allt blev sent sen åkte vi men vi var i danmark kl 05.00 jävlar hur många ggr vi fick stanna med flyttbilen och massa mat gick det åt med.
    JOBBIGT glömmer aldrig hahaha
  • 3 barns mamma84
    kajsalisa skrev 2011-03-20 21:35:23 följande:
    2barnsmamma; precis, stannar och ammar och byter om jag behöver.
    Angående att sitta i babyskyddet så säger alla olika. Min BVC-sköterska sa att dom ABSOLUT inte ska sitta längre än en timme åt gången, medan syrrans BVC-sköterska sa att man kan räkna med att bebisar säger ifrån om dom har det obekvämt. Jag har också hört att två timmar skulle vara någon slags gräns. Alla säger olika...
    Vi reser väldigt sällan långa sträckor, å då tror jag inte att det är nån fara för deras små ryggar. Annorlunda om man reser långt en eller flera gånger i veckan kanske?!
    Nä, så länge han sover passar jag på att köra... ;)
    Oh men då får man köra tills det är dags för något helt änkelt
    Min bvc sa ja det är okej bara se till att pausa ibland medans en sa att man skulle inte åka långt då ryggen kan gå av typ.
    Hur ska man göra då som mamma likom öööh tack haha likom.
    Men ja så länge man inte reser typ varje helg hahaha
    Sen blir jag oxå rastlös jag blir tokig av att sitta länge inne i en bil jävle haha får likom cp ryck blir springa och röra på bennen haha

Juste en fråga till vi har ingen möjlighet att ta vagn med till elias då den inte får plats men är det okej att ta babyskydd när man åkter buss och tåg ?
    Eller ska man köpa en klappvagn ??
    Men han är bara 4 mån då och klappvagn känns så stort och så sitter han ju också vad ska man göra ???
  • 3 barns mamma84

Nu har jag fått tid till läkaren med Elias jag vet inte vad men som morskännsla så tänker jag detta är inte normalt och något säger mig att det är luginflamation.
    Ska lyssna nu.
    Så jag ringde läkaren fick tid klockan 13.30 han har haft sin hosta i 1 månad så det är något som inte stämmer

• 3 barns mamma84

Igår kom en bild på MIG med haha ja så ser jag ut flickor
    Nu ska jag ta morgon kaffe och sen tänkte jag baka lite bröd till familjen som inte just nu är hemma
    Elias ligger i sin vagn och sover ute och jag sitter här brevid katten som ''förför mig'' haha slickar mig på armen och jag måste klappa honom
  • 3 barns mamma84
    needtobreathe skrev 2011-03-21 05:54:29 följande:
    God morgon tjejer.. :)

Har varit vaken sen 02.30.. suck! Ont ont.. ska köra C till jobbet nu o sen hem o vila, släpper de inte åker ja nog in senare för koll, de här är inge kul.

Hörs senare, kram!
    Lider med dig hjärtat hoppas det lugnar ner sig gumman
    Tänker på digHjärta
  • 3 barns mamma84
    telgebo skrev 2011-03-21 11:30:57 följande:
    Inte varit in på länge här. datorn strular annars är jag för trött och illamående för att orka sitta vid datorn.

Har varit på inskrivning hos BM i fredags
    Blodtryck 103/50  brukar inte ha så lågt
    Blodsocker 5,6
    Urinprov 0/leukcyter inskickat på odling misstänkt UVI
    Vikt - 5 kg går alltid ner i vikt när jag är gravid skumt nog

Idag ska jag på läkarbesök på MVC, vet inte riktigt för vad, men hon tyckte att jag skulle det.
    Ska även till sjukhuset och ta blodprovet inför det kommande KUB ultraljudet. Vet inte när jag ska på KUB, kallelsen kommer skickas till mig.

Ville bara uppdatera er på vad som hänt.Ska försöka vara lite mer aktiv hät, men det är svårt när man mår så illa hela tiden.

Jag har inte läst ikapp så ni får gärna uppdatera mig om det hänt nåt speciellt och om Happi hört av sig, undrar så hur det gått för henne och sedan om det fötts några fler bebisar i tråden, om nån plussat osv.
    Är det S sjukhus du ska till för att göra KUB test ?
    UVI bara dags för pencillin gumman så det hinner försvinna bort.
    Du kanske är som mig som inte märker detta.
    Jag har kronsist och dottern fick med och sen hade jag det när jag skulle föda henne men bm sa att hon kunde ha blivit blind då det är något som händer i kroppen.
    Vet inte om hon ville skrämma mig bara.
    Sen är det jern tabletter du ska ta bara eller så har du det redan.
    Det fick jag med alla tre konstigt nog men jag har lågt blodvärde + blodsocker är för lång här med.
    Hoppas det blir snart bättre för dig.
    JO du vi MÅSTE ses när jag kommer till sverige i April
  • 3 barns mamma84

sugarrush skrev 2011-03-21 10:47:44 följande:
    Söta ni är båda två! Du ser ju inte ens trött ut ju, hur lyckas du med detta???
    Och visst ser man att ni är lika!
    Hahaha näh jag ser inte trött ut men jag är ap trött hela tiden.
    Lågt blodvärde bara som alltid.
    Men äter inte jerntabletter men ska börja med det snart ska fråga läkaren.
    Har en stor burk kvar då jag var gravid (gravid jerntabletter) som sambon köpte haha
    Denna bild tog jag igår på kvällen hihi
    Näääh vi är inte lika jag tycker han liknar ebba som liten du ska få se
    Tack ska du ha gummsi{#emotions_dlg.flower}

Detta är ebba som bara var 2 månader på bilden
  • 3 barns mamma84
    kajsalisa skrev 2011-03-21 11:11:39 följande:
    Fiiiiiiina!!
    Tack gummanHjärta
  • 3 barns mamma84
    telgebo skrev 2011-03-21 12:16:00 följande:
    Skumt alltså. Jag fattar inte det där så jag ska fråga läkaren idag om jag kommer ihåg, men jag är så kass på att minnas svaret ha ha.

2 barns mamma: Gissa VEM som tog emot mig på MVC i fredags? Ha ha
    haha kärringen
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma