• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • telgebo
    needtobreathe skrev 2011-02-22 12:33:41 följande:
    Telgebo; Ditt VUL är om 2 veckor, ska vi önska lycka till nu redan? De kommer vi hinna innan dess, tro mig. Och tagga ner attityden lite, det är inge roligt när det bara huggs hejvilt omkring härinne. Alla vill väl.
    Jag tog illa vid mig då jag jag varit så nervös att ringa och få ett nej att få göra ett VUL och dså har jag läst ikapp denna tråd och det hålls tummar direkt så fort nån skriver att jag ska på VUL KUB osv bara några minuter senare efter att det skrev och så kommer jag med mitt inlägg och inte en kommentar om det. Hur skulle ni sjäva känna? Inte bry er eller? jag blir iaf ledsen, grattar ni andra så kan ni behandla alla likadant.
    Gravid v.5+2 BF 24/10
  • telgebo
    MCT79 skrev 2011-02-22 13:09:47 följande:
    Skönt med bokat vul Telgebo. Skriver ett längre inlägg till dig när jag är vid datorn och inte iphonen...
    Tack du är den ENDA här inne på hel atråden som gratulerat mig till det jag gjort idag, dina ord betyder så mycket.

Det känns ju inte så kul när andra inte ens kan unna mig ett ord när jag har gjort det, man får liksom ingen lust att kommentera era orosfrågoior och funderingar ovh framgångar när bni inte kan bjussa på er när det gäller miig.

Jag är väldigt hormoonell har en extrem oro och rädlsa och känner mig jävligt ensam och jag är ensam, hag har ingen att dela allt detta med, att gråta ut hos, prata med bli kramad utav, ompysslad, jag har en skitstövel som pappa till barnet som vill att jag abort det är det enda, jag har ingen kontakt med honom, jag är rädd varje dag att han ska ge mig på mig för att försöka skada mig så jag får mf, drömmar mardrömmar om det på nätterna.

Men ursäkta om jag ventilerar min oro här, jag får väl hålla inne med allt inom mig som jag brukar då.
    Gravid v.5+2 BF 24/10
  • telgebo

Marlyn: Hjärtat hur mår du? Ledsen att det inte såg så bra ut men det finns fortfarande hopp även om du kanske inte känner så. Men syntes gulesäcken? Eller vad menar du med kometsvans?

Gravid v.5+2 BF 24/10
  • telgebo

Tjejer nu måste jag fråga er: Var och tränade idag och gjorde armhävningar, reste på mig och det kändes som hela huvudet skulle sprängas i 1000 bitar aldrig hjaft så skärande smärta i hividet i hela mitt liv. Var tvungen att avbryta träningen för varke liten rörelse bara skar i hela huvudet. Vad är detta? Ska jag lägga ner träningen?

Gravid v.5+2 BF 24/10
  • Marlyn
    telgebo skrev 2011-02-22 18:08:16 följande:
    Marlyn: Hjärtat hur mår du? Ledsen att det inte såg så bra ut men det finns fortfarande hopp även om du kanske inte känner så. Men syntes gulesäcken? Eller vad menar du med kometsvans?
    Hej, hur ser gulesäcken ut? Såg inget i den svarta bollen.
    Läkaren va helt förvirrad och förstod sig inte på maskinen, tyvärr ska jag till henne nästa gång också.

Va skönt att du fått ett VUL, även om det är långt fram, då har du något att se fram emot.
  • telgebo
    Marlyn skrev 2011-02-22 18:15:55 följande:
    Hej, hur ser gulesäcken ut? Såg inget i den svarta bollen.
    Läkaren va helt förvirrad och förstod sig inte på maskinen, tyvärr ska jag till henne nästa gång också.

Va skönt att du fått ett VUL, även om det är långt fram, då har du något att se fram emot.
    Gulesäcken ser ut som en liten boll det är det som embryot livnär när sig på de första veckorna innan moderkakan tar över försörjningen runt v.12.
    Synd att bm var så förvirrad och inte så kunning, men var det inte en läkare som gjorde det VUL på dig för såvitt jag har fått förklarat för mig så är det alltid läkare som gör VUL.

Hoppas att allt ser bra ut nästa fredag den 4 mars. Ska hålla mina tummar för dig hårt då, det lovar jag. Förstår att det känns som en evighet dit just nu.

Jo det är långa nervösa 15 dagar till mitt VUL, jag vill bara att dagarna ska gå nu så jag får veta att jag verkligen är gravid och att allt ser bra ut Först då kan jag verkligen tro på det för jag har ju inte så mycket symtom även om jag känt mig skum idag med bland annat den exploderande huvudvärken jag aldrig känt av förut, värre än migrän var det.
    Sedan fryser jag som en tok och känt av stark hunger idag och ömhet i brösten och så min höga temp då på 37.3 som jag haft i flera dagar nu. Även trög i magen har jag blivit.
    Gravid v.5+2 BF 24/10
  • 3 barns mamma84
    kajsalisa skrev 2011-02-22 15:51:20 följande:
    2barnsmamma; Ted tittade som förtrollad på Imse. En annan personlig favorit är annars Arne Alligator. Kolla det på youtube om du inte sett det förut. Superkul tycker jag, men jag är ju ganska barnslig... ;)
    Då är du inte ensam
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • sugarrush
    telgebo skrev 2011-02-22 18:10:45 följande:
    Tjejer nu måste jag fråga er: Var och tränade idag och gjorde armhävningar, reste på mig och det kändes som hela huvudet skulle sprängas i 1000 bitar aldrig hjaft så skärande smärta i hividet i hela mitt liv. Var tvungen att avbryta träningen för varke liten rörelse bara skar i hela huvudet. Vad är detta? Ska jag lägga ner träningen?
    Du kan nog träna på som vanligt. Men gör det ont, så vila lite. Många får lågt blodtryck när man blir gravid, kanske hade det med det att göra?'
    telgebo skrev 2011-02-22 18:06:22 följande:
    Det känns ju inte så kul när andra inte ens kan unna mig ett ord när jag har gjort det, man får liksom ingen lust att kommentera era orosfrågoior och funderingar ovh framgångar när bni inte kan bjussa på er när det gäller miig.

Men ursäkta om jag ventilerar min oro här, jag får väl hålla inne med allt inom mig som jag brukar då.
    Sen minns jag att jag kommenterat och stöttat MASSOR när du skrivit. De första dagarna skrev jag för tusan hela tiden till dig!

Känns lite tråkigt när man lägger ner så mkt tid på ngn, som sedan i efterhand skriver här att bland annat jag inte ens kan "unna dig ett ord när du gjort det". Jag vill dig verkligen väl, men man får liksom ingen lust att fortsätta stötta och trösta, när man får sådana påhopp i efterhand, efter att ha gjort sitt bästa för din skull.

Och det här med att unna någon svar: Flera gånger har jag skrivit men du har inte "unnat" mig ett svar trots att jag skrivit direkt till dig.
    Fjärde gången gillt?
  • Marlyn

Inga symptom? Du har ju massor hela tiden =)

Jag tycker inte att det känns som en evighet dit.... jag har väl redan förberett mig på att det inte blir något.
    Jag såg inget i säcken, men jag vet ju inte hur det ska se ut. Jag skrev fel innan, hon är ju läkare och inte BM.
    Jag har tom förberett mig för mf på söndag, då är det exakt 2 år sen jag fick förra.

Värre är det med sambon, han är ju jätteledsen.

• 3 barns mamma84
    Marlyn skrev 2011-02-22 13:02:17 följande:
    Hej flickor!

Har varti på VUL nu. Man såg en boll på ca 7-8mm med en kometsvans efter sig och något som såg ut som en blodansamling.

Jag litar på magkänslan så jag frågade BM vad hennes magkänsla sa:
    -"Jag skulle tro att det är början till ett missfall.", men hon kunde inte svara säkert så jag fick en ny tid till VUL, ska dit på fredag nästa vecka.

Hon sa ju även att det kan rätta till sig och bli en perfekt liten bebis, men jag tror tyvärr inte att det blir så, får se om 10 dagar.
    Nej Nej Nej varför skulle detta bli såhär förRynkar på näsanHåller tummarna att allt är förtidigt.
    Men du blöder väl inte nu ?
    Eller har du fått ut allt om det nu var mf du fick.
    Men fan detta skulle verkligen inte hända.
    Nu villl jag göra dig glad OM detta nu skulle vara mf du fått så betyder det inte att det tar längre tid för dig att bli gravid igen utan det kan redan slå till igen när du blött det du ska och ägglossningen kommer så ha sex sen.
    Men just nu är det jobbigt men vi håller alla här tummarna att det var för tidigt och att hon bara hade fel.
    Hjärta
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma