• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Muffe

telgebo, ta inte illa upp för att alla nte hinner kommentera alla dina inlägg.

Jag skrev för nån timme men men utan svar, men så är det... däremot ställer jag nu frågan igen när många är inne här.

jag har yrsel och har lite ont i huvudet, samt att det trycker lite i bröstet och jag är TRÖTT. Ska jag gå och lägga mig eller vad gör man?

• 3 barns mamma84
    telgebo skrev 2011-02-22 19:08:10 följande:
    Jag har det jobbigt bara, jag har skrivcit om det i andra tråden och en hel del här. Vad menar du med att vi hängt här l'nge och vet vilka vi är? Så om man är ny så kan man inte förvänta sig svar då eller vad?

Träningen ska jag ta det lugnare med, trappat ned med ett pass mindre i veckan, springa är inte aktuellt, jag tränar pilates och så styrka och kondition och så sysslar jag med mindfulness under hela träningen, vara i nuet som är väldigt svårt speciellt nu.
    Vad skriver du jag fattar likom hälften du skrev.
    Jag sa vi har hängt här ett längre tid och vi vet vilka vi är ingen ska känna sig utanför.
    Varför känner du dig utanför ?
    Ibland har man inte tid att svara eller kan men vet inte vad man ska skriva just om det man fått svar om i tråden.
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • telgebo
    3 barns mamma84 skrev 2011-02-22 18:52:45 följande:

telgebo:

Varför ska du ta illa upp om ingen svarar dig ?
    Snälla ibland har man inte tid likom.
    Mna gör det bästa man kan.
    När jag kommer in här läser jag några sidor och svara det jag kan själv.
    Jag känner mig aldrig utanför i denna härliga flick gäng för alla dessa söta kvinnor är mina vänner och vi har hängt ihop här länge.

Nej kag kände det konstigt att det skrevs 1-1,5 sida här efter jag hade skrivit om det utan att få nån respons, du hade nog känt samma sak om du hade skrivit nåt glädjande som du hade oroat dig över och fixat, tro mig.
    Gravid v.5+2 BF 24/10
  • 3 barns mamma84
    Muffe skrev 2011-02-22 19:10:10 följande:

Jag skrev för nån timme men men utan svar, men så är det... däremot ställer jag nu frågan igen när många är inne här.

jag har yrsel och har lite ont i huvudet, samt att det trycker lite i bröstet och jag är TRÖTT. Ska jag gå och lägga mig eller vad gör man?
    Hur trycker det till ?
    Får du mer slag än innan ?
    Du ska ta något att dricka nu och lyssna på dit hjärta om du blir obehagligt kontakta sjukhuset !!
    Hjärta
    Inte bra alls det du skrev gumman
  • 3 barns mamma84
    telgebo skrev 2011-02-22 19:11:58 följande:
    Nej kag kände det konstigt att det skrevs 1-1,5 sida här efter jag hade skrivit om det utan att få nån respons, du hade nog känt samma sak om du hade skrivit nåt glädjande som du hade oroat dig över och fixat, tro mig.
    Tro mig du är inte ensam men jag lipar inte för detDrömmer
  • telgebo
    Muffe skrev 2011-02-22 19:10:10 följande:

Tycker du ska vila och ta det lugnt. Lägg dig i soffan framför TV:n eller lägg dig och sov om du känner för det.
    Gravid v.5+2 BF 24/10
  • telgebo
    3 barns mamma84 skrev 2011-02-22 19:11:33 följande:
    Vad skriver du jag fattar likom hälften du skrev.
    Jag sa vi har hängt här ett längre tid och vi vet vilka vi är ingen ska känna sig utanför.
    Varför känner du dig utanför ?
    Ibland har man inte tid att svara eller kan men vet inte vad man ska skriva just om det man fått svar om i tråden.
    Jag kände mig utanför för att jag skrev om att jag bokat tid och det skrevs 1 sida 1,5 efter det utan en enda kommentar om att jag ordnat tid.
    Gravid v.5+2 BF 24/10
  • Mabaja

Telgebo: Jag skrev här för nån dag sen om dopet av W och fick inte heller nån kommentar. Eller en kanske, jag kommer inte ihåg! När jag blev gravid fanns inte ens den här tråden så då fick ursprungstråden höra mitt gnäll. Wilda är lite "storasyster" över alla från den här tråden!

och att du inte tycker att du får någon respons är helt galet. Jag skriver inte mycket i den här tråden eftersom Wilda är 4.5 mån nu och jag är lite "borta ur graviditetslivet"... Jag kommer in emellanåt och läser ikapp det mesta och kommenterar nån gång, ibland lite mer. Jag skryter över hur min flicka sitter vid 3 mån ålder men blir inte ledsen om ingen kommenterar, även om JAG är stolt som en tupp över att min tjej är så framåt.

så ta det lite lugnt, du får mycket respons och kommer få respons! Du är inte bortglömd för att alla inte kommenterar varje inlägg.

Flicka 101010, mabaja.blogspot.com
  • telgebo
    3 barns mamma84 skrev 2011-02-22 19:15:00 följande:
    Tro mig du är inte ensam men jag lipar inte för detDrömmer
    Påstår du att jag gråtit? nej du jag har inte gråtit bleb ledsen och arg men grät nää det gjorde jag inte. Tränade och avreagerade mig min oro precis det jag inte ska göra när jag tränar man ska tänlka mindfulness och vara så positiv och vara i nuet och släppa allt. Helt omöjligt nu då jag går på helspänn hela tiden. Tomm när jag kissar och tycker det låter som det droppar och så tänker jag droppar det blod nu och varje gång man ska torka sig efter man kissat är ju ett helvete för man får stålsätta sig varje gång.
    Gravid v.5+2 BF 24/10
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma