• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • MCT79
    telgebo skrev 2011-02-21 22:58:11 följande:
    Som för mig då fast då var det ju kört. Kan inte begripa hus KK akut kunde ge mig falska förhoppningar och inte säga som det var när läkaren på SÖS några timmar senare såg direkt att det var ett MA.

Jag fick gravid 3+ i fredags i v.4+5 och jag vet att veckonidikatorn har 92% säkerhet så den är ju inte 100% men. Visst är jag glad över 3+ och alla säger bra då har du MYCKET hormoner, sedan skriver man om sina utebliva symtom och då skriver samma folk att man inte har så mycket hormoner än, hallå nyss har jag mycket och sedan lite, hur är det?

Ingen som vet när man tidigast kan göra ett VUL och se ett tickande hjärta? Måste man vänta till v.9 eller kan man göra det i v.6? Har frågat det i flera dagar nu uttan att få ett svar på det.
    Det där är inte sant, jag har svarat dig tidigare!!!  *morgonsur!!*  Jag gjorde mitt i torsdags och såg hjärtat picka, han sa då att jag var 6+0. Vänta du 2-3 dagar till för att vara säker på att se något!

Så nu har jag svarat!
  • needtobreathe

Fiiiifan vilken jäkla "mensvärk" jag har!! Blä! Men nu blir de storrensning av klädkammaren, puh.. lär ta heeeela dagen! Here we go..

• Muffe

Sofy, du ska inte ta det lite lugnt? Tänk om han kommer ut för tidigt!
    I går shoppade vi nya sängar till oss, madrasser och saker till bebis. Kul

• sugarrush

Telgebo: många HAR svarat på din fråga faktiskt. Jag såg mitt i 6+2.

• Marlyn

1,5 timme kvar! Hjärtat bultar och jag är sååå nervös!

• telgebo

Nu har jag bokat tid för VUL. Fick sådana jobbiga minnen av musiken i telefonkön, flashback 9 månader tillbaks i tiden då jag ringde för att boka tid för en kontroll vid mitt MA.

5 minuter senare kom jag fram till en gullig sköterska som svarade och jag fick en tid den 9 mars kl 10.10 samma dag är jag i v.7+3, då har jag gått 2 dagar längre än vad jag gjorde senast och man kan se hjärtat slå om allt är som det ska. Hon ville inte boka in mig tidigare än så med risk att det skulle vara för tidigt för att se något och det skulle bara skapa mer oro hos mig och det har hon helt rätt i.

Så nu är det 15 långa dagar kvar.

Gravid v.5+2 BF 24/10
  • telgebo
    needtobreathe skrev 2011-02-22 05:42:32 följande:
    Folk har skrivit flera ggr när dom sett pickande hjärtan, det varierar helt beroende på hur det utvecklas därinne. 5+0 såg vi hinnsäck på 3 mm, 5+6 såg vi hinnsäck + gulesäck, 7+2 såg vi hinnsäck, gulesäck, foster + hjärta, åkte in då pga störtblödning. Andra har sett det innan, i 6+ :)
    Ok, har missat det och jag menade mer att om någon visste när man var granterad att se hjärtaktivitet om allt är som det ska, ingen chansning att kanske v.6 kanske v.7 osv. Jag skulle ta för givet att det var kört om ingen hjärtaktivitet syntes även om allt annat såg bra ut.
    Gravid v.5+2 BF 24/10
  • telgebo
    MCT79 skrev 2011-02-22 06:14:20 följande:
    Det där är inte sant, jag har svarat dig tidigare!!!  *morgonsur!!*  Jag gjorde mitt i torsdags och såg hjärtat picka, han sa då att jag var 6+0. Vänta du 2-3 dagar till för att vara säker på att se något!

Så nu har jag svarat!
    Vilken tur du hade som såg i v.6+0, här där jag bokade ville dom vänta till v.7+0 för att försäkra att det skulle ses, det var säkrare att boka i v.7+ än v.6+. Lång väntan nu.
    Gravid v.5+2 BF 24/10
  • telgebo
    Marlyn skrev 2011-02-22 08:43:43 följande:
    1,5 timme kvar! Hjärtat bultar och jag är sååå nervös!
    Håller mina tummar för dig idag.
    Gravid v.5+2 BF 24/10
  • Elida87
    needtobreathe skrev 2011-02-21 21:55:23 följande:
    Om de här e förvärkar känns de inte alls som SD.
    till mig har då min bm sagt att de e typ samma sak..bägge mina graviditeter ha ja haft så å hon säger samma sak..inge aning om hon åsfall inte kan sin sak som bm
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma