Inlägg från: 3 barns mamma84 |Visa alla inlägg
  • 3 barns mamma84

Plus igen efter mf/ma

MelikaH skrev 2011-04-06 09:22:40 följande:
    Godmorgon alla!

Jag var på inskrivning igår, de tog lite prover. Får reda på blodprovet om ett par dagar men annars ingen äggvita i urinet. Det känns lite mer verkligt nu, pratade lite om mina symptom och hon tyckte att jag har gott om med symptom, behövde inte oroa mig för att jag inte mått/mår illa.  Hoppas att hon har rätt vilket jag får reda på om ca två veckor på UL :) Börjar känna mig nervös redan nu! Är så rädd för ett negativt svar igen :( Usch!
    Ger dig ett STORT kram och en puss på kinden du ska inte oroa dig tror nog alla prover är som dom ska vara
    Du kommer att se en bebis spratla och hålla på när du har tid för UL{#emotions_dlg.flower}
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • 3 barns mamma84
    Sir Bubbalots mamma skrev 2011-04-06 10:10:20 följande:
    sorry om detta låter hårt men...

Va vill du att vi ska göra?! om du nu ändå inte lyssnar på vad vi säger..så varför skriver du?!
    du skriver bara en massa negativt aldrig nåt positivt utan bara en massa om hur dåligt du mår.  de e väldigt jobbigt å frustrerande tycker jag iaf, och jag tvivlar på att jag e ensam.
    vi vill stötta dig men om du inte lyssnar så whats the point?! då kommer man bara börja ignorera allt du skriver för man orkar inte bry sig mer..

du måste hitta en balans. om du inte kan de måste du söka hjälp..för de e inte normalt...
    jag säger inte detta för att vara elak.. utan tvärt om..
    Håller med dig i alla ord.
    Telgebo du måste lyssn på oss vi vill bara allt väl för dig.
  • 3 barns mamma84
    telgebo skrev 2011-04-06 11:53:03 följande:
    Man kan blöda som en gris efter en förlossning. Jag trodde jag skulle förblöda första mensen efter min förlossning.

Jag minns inte hur länge jag blödde efter mina förlossningar.

Med MA:t så blödde jag i 12 dagar och sedan fick jag ÄL 2-3 dagar efter jag slutade blöda så cykeln kom igång direkt kan man säga.

Jag har mens i 6 dagar och då blöder jag rikligt dag 2 och 3 och så har jag ÄL runt dag 15 och en lutelafas på 13 dagar, har bra koll då jag tempat så länge.

men avslag har du väl inte om du har mens.

Ang att du kissar, hungrig och trött så kan man ju må så, det är helt normalt. När jag inte varit gravid har jag känt ökad hunger och varit dödstrött dagarna vid mens.

Denna gång så började jag kissa som en galning 2-3 dagar efter ÄL och så började brösten ömma som tusan ca 1 vecka efter ÄL, jag trodde inte eller jag vågade inte hoppas för mycket men jag köpte ett test mest för att slippa gå runt och inbilla mig och fick ju ett tydligt plus på en gång innan kontrollstrecket ens var framme.

Men har du haft oskyddat då? Om du är orolig så får du väl ta ett test så du vet?
    Som du säger att du blödde 2-3 dagar det gör ajg med men nu blödde jag alla 5 dagar kraftigt och det har jag inte gjort innan jag blödde och blödde och fick byta binda styp i ett det var jätte jobbigt kunde inte gå så fort jag gick blödde jag allt direkt.
    Nej avslag har jag innan och efter mens men nu kom den ca 1 vecka efter och var 1 vecka längre än den brukar vara
    Vi har ingen skydd men vi försöker inte häller så fort det går för honom tar han den ut men det hjälper ju inte

Få se när mensen kommer tillbaks igen borde komma dessa dagar.
  • 3 barns mamma84
    telgebo skrev 2011-04-06 11:56:54 följande:
    Nu känner jag mig skitledsen ju. Trodde jag kunde skriva här om all min oro men nu känner jag mig bara lurad och känner mig inte välkommen alls längre.
    Jag menade ingen illa men jag vill inte du ska ta åt dig vi vill hjälpa dig jag vill inte du ska vara orolig jag vill att du ska njuta av denna graviditet du har jobbat så hårt för att bli gravid innan jag vill att du njuter nu det gjorde jag och se jag har en pojk nu  
  • 3 barns mamma84

Telgebo:
    Skriver här istället jag var 20 år när ebba föddes och inte 22 år som du trott.
    Jag är 26 år och blir 27 år i år den 22 nov.
    Så 20 var jag när jag blev mamma.

• 3 barns mamma84
    sugarrush skrev 2011-04-06 16:39:37 följande:
    Hahaha, måste dela med mig av den här bilden på min bisarrt uppsvällda mage, som jag och sambon skrattade gott åt igår kväll. Så här såg den ut efter gårdagens middag på restaurang....

Jag dregglar över din bild du är fin hjärtat.
    Jag vill OXÅ ha en gravid mage
  • 3 barns mamma84
    sugarrush skrev 2011-04-06 17:05:31 följande:
    Vad söta ni är flickor!
    Idag har magen gått ner lite, faktiskt lite skönt. Den gjorde nästan lite ont igår när det var sådär svullen och spänd. Men visst blir man ändå lite stolt över den!

Kjaam, din mage kommer, promise!
    Och tvåbarnsmamma, din mage är säkert tillbaks snabbare än du tror....
    Gumman säg inte så jag längtar ännu mer då
    Tack gumman älskar dig
  • 3 barns mamma84
    telgebo skrev 2011-04-06 17:40:33 följande:
    Okej så du är född 84 och Ebba 05 och när jag räknar blir det 21, men okej du skulle fylla 21 år samma år hon föddes.
    FruW skrev 2011-04-06 13:12:36 följande:
    Telgebo, jag förstår att du oroar dig. Men försök att slappna av o njuta av din graviditet, du är gravid till motsatsen bevisas! Jag har inga barn, tre mf bakom mig o har nu kämpat ett år den senaste mf, inte blivit gravid en enda gång på 12 försök.. Har lovat mig själv att nästa gång jag blir gravid ska jag göra allt jag kan för att njuta av graviditeten o vara glad, blir det ytterligare ett mf så blir det, inget jag gör eller inte gör påverkar, så då är det bra att va glad o njuta så länge det går bra, eller hur?! ;)
    Jo du har rätt, men jag är så orolig. Jag känner igen mig mycket av det Odd skrev förut, att innan man råkade ut för MA själv så fanns det men man tog för givet att nu när jag plussat så är det samma sak med bebis, men så tänker man inte alls nu för man vet att MA/MF inte bara drabbar andra utan det kan faktiskt drabba en själv. Jag är nojjig och orolig och ju mer man läser att vissa kände sig så gravida och ändå gick det åt helvete så blir man ju inte oroligare, speciellt inte nu när allt plötsligt försvunnit, men så var jag och handlade mat på affären och allt som jag kämpat med de senaste 5 veckorna vad jag sjutton ska handla som jag kan tänka mig äta kom tillbaks. Det är mycket frukt kan ja säga, såhär nyttig är jag bara när jag är gravid kan jag tillägga.
    Jepp jag är 84 ebba 05 amadeus 08 elias 10 jag fyller 22 nov så bba föddes 7 juni så jag blev 21 år 22 nov
    Alltså 20 år som mamma
  • 3 barns mamma84

Har läst hela tråden och jag pallar inte skriva det är massa tjaffs.
    Igentligen tycker jag enormt synd om telgebo men jag vet att hon inte är en ägel alla gången men det är inte vi alla häller
    Men jag vill att ni ska lägga ner nu detta är inte roligt.

• 3 barns mamma84
    maria204 skrev 2011-04-06 21:30:04 följande:
    Skulle bara kolla in och se hur det är med er alla mammor och blivande mammor. Det verkar vara en tråkig stämning här inne, så jag tittar bara snabbt in. Rynkar på näsan

Har varit och ätit sushi idag med hela la Familia. Folke 6 år och Einar 4 år tyckte att det var jättegott och spännande med allt sjögräs och konstig soppa.... Att äta med pinnar var ju jättekul! Det båfar gott för framtiden det här. Mammas pojkar! Hjärta Tyvärr sved det rejält i plånboken. 700 spänn gick det loss på, och den här lönen kommer inte att bli den fetaste med tanke på alla sjukdagar vi har haft...

Ja, ja. Ha en bra kväll! Nu ropar sängen efter mig.

Lycka till än en gång Sofy! 
    vad mysigt det låter så gott men oj vad dyrt !
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma