Inlägg från: maria204 |Visa alla inlägg
  • maria204

Plus igen efter mf/ma

MCT79 skrev 2011-06-15 15:54:21 följande:
    Jag har plussat...svagt... men det är bim på måndag först.... fingers crossed...
    Håller tummarna stenhårt!!!
  • maria204
    telgebo skrev 2011-06-15 19:37:54 följande:
    Fan, min rygg går aaaaav Har så satans ont.
    Du har ju börjat få en rejäl mage nu, eller hur? Min tanke är att din rygg är trött och kanske håller på att ställa in sig efter den nya vikten. Gör du ryggövningar?

• maria204
    telgebo skrev 2011-06-15 19:53:25 följande:
    Jo jag har en rejäl mage nu kan jag ju lugnt säga, tog magbild ska bara få min syrra att skicka bilden till mig.

Jag har ju gått ner i vikt massor och har säkert förlorat en del styrka i ryggen men jag är å andra sidan 12 kg lättare i vikt nu än när jag blev gravid.

Jag gör inga ryggövningar, just nu känns det som för smärtsamt. Det bara small till i ryggen på stan idag, var tvungen att avbryta och lämna min vän på stan för det gjorde för ont. Då had ejag stått lutad mot en klädställning inne på en affär ett bra tag och nästan gråtit över smärtan.

Jag hade detta med förra barnet ihop med konstant sammandragning, orkade inte göra nåt som att gå på stan, shoppa det sista till bebisen mm så nu känner jag mig stressad att få allt fixat för jag lär snart vara orörlig om det ska bli som förra gången och smärtan är så ruggig lik den jag hade då nu.
    USch, det låter inte roligt! Kanske ska du se till att få träffa en sjukgymnast genom din BM? När ska du dit nästa gång?
  • maria204

2 barns: Men lilla gumman. TA hand om dg och dina barn. Lämna honom innan han slår dig igen. Tänk på dina barn. De lär sig att det de är med om är normalt. Det ska inte vara normalt att se sin mamma bli slagen. Inte ens "bara" en gång om året.

Jag väntar på förlossning nu. Hur har ni som fått barn tidigare känt innan det har satt igång? Jag är illamående med dålig mage och trött idag , molvärk i svanken och stick i livmodern. What say you? Jag kommer inte ihåg hur det var med mina andra barn. 

• maria204
    telgebo skrev 2011-06-16 18:44:11 följande:
    Jag har inte så bra koll alls på det då jag blivit igångsatt men med andra barnet så lossnade slemproppen 1 vecka innan och jag hade mycket förvärkar och kände att nåt var på gång. Var tvungen att andas mellan mina förvärkar och flåsa mellan dom.

Jag har läst och hört att man kan bli lös i magen.

När har du BF?
    13 juli, men jag har aldrig gått så här långt innan. De andra graviditeterna har startat med vattenavgång.
  • maria204
    Evve81 skrev 2011-06-16 18:46:47 följande:
    Maria204: Jag har blivit JÄTTEDÅLIG i magen bägge gångerna med sonen spydde jag som en gris hela förmiddagen innan han föddes dagen efter........

Allvarligt talat kan detta vara sant????  Tänk den stackars barnmorskan säger jag bara:

www.familjeliv.se/l.php?s=hotvma&v=1&u=/Forum...
    Jag hoppas att det inte är sant. Jag kund inte ens läsa mer än trådstarten..
    telgebo skrev 2011-06-16 18:51:13 följande:
    Åhh det är ju snart. Oj det måste kännas helt otroligt att du gått längre i denna graviditet än de förra, måste kännas skönt att de inte blir en prematur bebis denna gång.
    Ja! Helt otroligt skönt! Nu vågar jag dammsuga, promenera, bära lite grejer (även om jag inte orkar) för det gör ju inget om bebisen kommer!!!

• maria204
    telgebo skrev 2011-06-16 18:55:53 följande:
    Maria: Vet dom varför dina andra barn fötts för tidigt?
    Nej. Min mamma fick alla sina fyra tidigt, men hon hade mycket sammandragningar och fick t.om ligga inne i flera veckor med de två sista. Kanske är det ärftligt, kanske är det en slump. Ingen vet.
  • maria204

Inatt vaknade jag och hade en värk. Jag är söker på att det var det. Den började i ryggslutet och fortsatte fram och nedåt i livmodern. Ont! Jag blev så klart klarvaken och kollade på klockan, säker på att nästa inte skulle dröja. Ack så fel jag hade. Nu sitter jag här, dagen efter, värkfri och trött efter att ha varit vaken någon timme extra inatt. Lite sur och nedstämd också. Blä! Bröllopsdag idag, men maken sover gott... Var är rosorna? Presenterna? Nädå, jag hade inte väntat mig något, men ändå...

• maria204

Wow TMC! Du är verkligen gravid!!!!! Så  roligt! Grattis!

Tack för gratulationerna gulliga ni! 

• maria204
    telgebo skrev 2011-06-19 09:46:41 följande:
    Ja jag vet inte vad det är för jag har inte besväras av vadkramper tidigare i denna graviditet utan det bara började denna vecka och många varje natt. Men det kanske är som du säger att kroppen kommer i obalans när det är varmt och man svettas för nu är det kallare ute och man svettas mindre och då försvann också kramperna i vaden efter Sugars tips igår.

Däremot så högg det som attan imorse i magen när jag hostade och det gör riktigt ont i magen då. Nån annan som känner igen det?

Sugar: Grattis till 100 dagar till BF Snart, om 26 dagar är jag också där
    Jag känner igen det där med hugg i mgen. Så länge magen växte så könde jag det ofta. Specielt när jag nös. Fy!
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma