• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • lsabelle
    telgebo skrev 2011-02-28 22:21:31 följande:
    Jag tror att det kommer vara tråkiga besked för mig. Känner nada symtom som sagt  och jag har ju varit gravid förr och känt massaor av symtom i v 6 förutom denna gång och förra gången det känns som icke gravid. är inte trött längre som jag var tidigare, inget illamående inget kissnödig öm i brösten har tom det försvunnit så nu är precis alla symtom borta. Jag kände det på mig att det skulle bli ett nytt ma.
    mina symptom försvann också efter v 6 typ.. och var på VUL idag och allt såg bra ut.. det kanske känns lite upplyftande ändå.. alla graviditeter är olika, man ska inte jämföra någon med den andra. inte ens dem som gäller en själv. de kan va så olika.. 
  • MCT79
    telgebo skrev 2011-02-28 22:33:53 följande:
    Funderat mycket idag på att avboka min tid och ge den till nån annan som har större tur än jag för jag är rätt säler på att det är trista besked på g. Tycker ju inte ömheten i brösten borde försvinna nu när jag haft det så länge ända sedan några dagar före bim och dom där gravid flytningarna jag hade har också försvunnit.
    Jag förstår hur du tänker Telgebo.. vid mina andra plus har jag haft massa symtom före plusset med blödningen kom ändå...

Nu minns jag inte vilken dag det var... torsdags? Som jag skrev  att alla mina symtom var borta... på lördagen kom ömma bröst tillbaka... å idag mår jag lite illa igen..  Mitt VUL igår gick jättebra trots att mina symtom är vaga och kommer och går mest hela tiden. Så det verkar inte finnas nått supersamband mellan symtom och hur det går?
    Även om du hade symtom vid din grav som gick bra så är det inte säkert att denna är lika...  Boka inte av ditt VUL! Å några gravidflytningar har jag inte haft alls ännu...
  • rontgensyrran

Färnevik. De finns på stoff och stil. De har fysisk butik i Malmö men de har även postorder om jag inte har fel för mig. På deras hemsida har de kataloger att "bläddra" i. Annars kan man ju gå på myrorna och köpa gamla hängseln.

• 3 barns mamma84
    sugarrush skrev 2011-02-28 21:34:34 följande:
    2barnsmamma, fyyyy vad läskigt!
    Hur reagerade Elias, du skrev att han skrek..? Han kanske har ärvt sin mammas övernaturliga förmåga.
    Skönt att hon gett sig av nu, hoppas hon inte kommer åter.
    Får får hälsa på men hon måste säga till innan för jag gillar verkligen inte när folk bara kommer jag vill bara berädd också.
    Elias har varit skum han var jätte skumm hela gårdagens igår och kväll helt mysko.
    Fick lugna ner honom jätte mkt men jag hoppas att han inte fått det för det är inte roligt alls.
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • 3 barns mamma84
    Marlyn skrev 2011-02-28 21:34:09 följande:
    2 barns mamma84: Hur tror du att det kommer att se ut för mig på fredag... va helt ärlig, jag kan ta det.
    Du hade en tvilligt du förlorade så allt kommer se bra ut och du har symtomer så du ska inte oroa dig.
  • 3 barns mamma84

Telge - Jag förstår dig jag älskade också den jag hade och känner din smärta men man måste släppa taget.
    Du har varit gravid 1 gång innan och gravid 2:a gången men alla är olika
    Varje gravid bär inte symtomer.
    När jag väntade ebba hade jag ömma bröst och försen mens då visste jag att jag var gravid.
    Och sen kissade jag mer och mer och hade flytningar.
    Det var allt sen mådde jag som en prinsessa.
    Men när jag närmade mig höggravida nivån så fick jag halsbränna haha led som en gris
    När jag väntade Amadeus fick jag en blödning det var nid blödning jag hade och fick ett + på 4 dagar jag hade nid mådde jag illa men efter jag fick + så mådde jag bättre.
    Jag kissade och kissade och jag mådde bra men jag fick tidig foglossning sen tidiga Sd sen började jag må piss med huvudvärk osv.
    Med MA så var det försenad mens massa flytningar och ömma bröst och hunger och trötthet humörsväningar ja ALLT var på mig och plötsligt var allt borta DÅ visste jag att det var över men ville inte tro.
    När jag väntade Elias var det försenad mens massa flytningar och kissnödig och jag fes FYFAN vad jag fes haha då visste jag att hmm jag var nog gravid.
    Och ja det var jag.
    Sen fick jag ömma bröst  och illamående som höl i sig och jag mådde piss.
    Sen försvan allt men efter många veckor kom allt till baks igen

• 3 barns mamma84
    Godmorgon.
    Elias ligger kvar och sover Amadeus är uppe Elias fått mat och ligger och sover och sambon jobbar och jag har fått morgon cigg och mår som en prinsessa
    Nu bara vänta till kl 20 så jag kan väka dom 2 och börja dagen

Idag ska jag baka bröd till oss alla när jag lämnat alla.
  • needtobreathe

gomorron tjejer! Skrattande

somnade på soffan igår vid halv 10, haha! vaknade dock kl 7 utvilad, gött! har kört en snabbstädning i kök + våra två badrum o hall, slängt in en disk o en tvätt.. nu ska ja käka frulle o invänta kl 10.30 då de är TUL igeeen! :D

• Muffe

Godmorgon!

Jag har upptäckt att jag nu på mornarna är svullen i ansiktet men det lägger sig ner efter ett par timmar. Vad kan det vara och varför just i ansiktet?

• färnik
    needtobreathe skrev 2011-03-01 08:11:46 följande:
     kl 10.30 då de är TUL igeeen! :D
    Spännande! Jag tycker nästa er andras TUL är lika intressanta som mina egna. Ser fram emot redovisning av siffror sedan Sofy! Glad
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma