• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • telgebo

ska sova en stund och se om huvudvärken ger sig

Gravid v.6+2 BF 24/10
  • acure

Inatt har jag knappt sovit överhvudtaget, har haft så mycket förvärkar att det inte gick att somna, ha gått upp och värmt vetekudden en gång i timmen och kanske lyckats slumra till i en halvtimme då och då när kudden var som varmast. Är helt slut nu på morgonen. Kan det inte sätta igång på riktigt istället? Ska det fortsätta såhär kommer jag inte ha någon energi kvar till de riktiga värkara. :(

• Mabaja
    acure skrev 2011-03-01 10:26:51 följande:
    Inatt har jag knappt sovit överhvudtaget, har haft så mycket förvärkar att det inte gick att somna, ha gått upp och värmt vetekudden en gång i timmen och kanske lyckats slumra till i en halvtimme då och då när kudden var som varmast. Är helt slut nu på morgonen. Kan det inte sätta igång på riktigt istället? Ska det fortsätta såhär kommer jag inte ha någon energi kvar till de riktiga värkara. :(
    sådär hade jag det innan det drog igång! 'i fyra veckor men sen gick det undan!!!! får hoppas att du slipper gå över 10 dagar som mig. :)
    Flicka 101010, mabaja.blogspot.com
  • Smålands jänta i storstaden

Hej mina vänner, hoppas ni alla har det bra med era magar och bebisar! Om jag missat något så snälla uppdatera mig?

Jag har inte varit inne på ett tag nu (massa privata anledningar jag inte vill skriva om här) och som vanligt finns det ingen chans att läsa ifatt alla sidor som har skrivit sedan senast! Ni är flitiga.

Bebis mår bra, ligger kvar i magen, suck.... Verkar som om en av bricanyl- sprutorna jag fick i v22 istället var superlim eller något! envis liten kille som inte alls gör som mamma och pappa vill just nu. Min mage är ett konstant blåmärke med oerhört mycket SD som blivit mycket mer onda men som tyvärr inte gör mer än tränar min livmoder.

• 3 barns mamma84

Nu är bloggen skriven och nya roliga bilder.
    Men gå till bildtråden så kommer några bilder dit om maskeraden dom ska gå på 2:a och 7:e mars

♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • Smålands jänta i storstaden

Sötfilur: varje morgon ser jag ut som en svullen gris, fingrarna går ej böja och ser ut som prinskorvar, mina anklar har jag inte sett skymten av på månader! Antagligen vätska som kroppen har svårt att göra sig av med. Gick upp 3kg på 4 dagar så vätska it is hos mig. Lite förhöjt bltr har jag oxå, brukar ha 120/60 men ligger nu på 140/85 så min BM har bokat in extra mätningar flera gånger/vecka.

Så nog om mig jag tycker du ska ringa din BM och tala om hur det är för dig! Ett bltr går ju snabbt för dom även urinprov så det ska väl inte vara några problem! Du har inte huvudvärk? Flimmer för ögonen? Ont övre högra delen av magen?

• Muffe

nu har jag pratat med bm.
    Hon sa att mitt förra bltr var 131/80... jag trodde 89, men tydligen inte, får gå hem och kolla på mina egna anteckningar.
    Hon sa även att om jag inte svullnar upp mer eller har ont så får jag komma tidigare och bara ringa.
    Jag kommer låna blodtrycksgrejs av min mamma och kolla det hemma på egen hand tills det är dags för nästa bm-besök
    frågade även om nästäppa och tungt att andas men det var ju helt normalt såklart...

• Muffe

Jag blir lite ledsen att jag inte vet hur bebis ligger haha.
    Han sparkar/rör sig mycket på min högra sida och där buktar det ut ibland. Kan det vara ben och rumpa på den sidan och då huvud till vänster om mig? Kan bebisarna ligga så eller är det antingen upp eller ner?

• 3 barns mamma84

Tänkte få er på skratt humör haha
    Man måste vara vän med sin toa rulle ibland tänk dom finns alltid hos en eller hur
    Sofy det borde DU veta
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • Muffe

åh vilket söt toarulle, jag gilalr sånt haha! Var har du köpt den? eller har du suttit ner och skrivt det själv?

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma