• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • sugarrush

Åh haha 2-barnsmamma, du är ju för underbar! Låter ju helt perfekt det där!
    Blir det en flicka så blir det med stor sannolikhet en Ida!

Min syster hade faktiskt sjukt mkt foglossning och blev t.o.m igångsatt av den anledningen så det är inte omöjligt att jag får en släng av det jag också. Men jaja, den dagen den sorgen.

*vänder mig om och kollar killens öron* Ja, han har visst lite stora öron, men de syns inte, den lockiga kalufsen döljer de mesta...
    Får tösen lockigt tjockt hår så får vi väl se till att spara ut lite kamouflerande lockar så hon slipper bli skolans Dumbo, haha!

Tack underbara, ska bli spännande att se om det stämmer! (ska skriva ut o spara din profetia så jag kan jämföra senare)
    KRAM!

• 3 barns mamma84
    LittleJunia skrev 2011-02-28 20:35:10 följande:
    2 barns mamma- Får jag en kille eller tjej? Och vilken datum kommer h*n? Och hur stor blir h*n?
    Den 110411 Kommer en pojke att titta ut
    Han kommer att vara 4350g och 54cm
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • LittleJunia
    3 barns mamma84 skrev 2011-02-28 20:40:15 följande:
    Den 110411 Kommer en pojke att titta ut
    Han kommer att vara 4350g och 54cm

Sambon tror också på den 11/4!  Isåfall blir det PRECIS en vecka mellan våra födelsedagar i denna lilla familj!
    Sambon fyller år 28 mars, sonen 4 april, bebis ?, jag 18 april.  Lite komiskt hade det varit! 
    (¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯)Älskade Ludvig 080404 och liten i magen BF 110401(¯`°?.¸ ღ♥ ♥+
  • 3 barns mamma84
    rontgensyrran skrev 2011-02-28 20:38:45 följande:
    Du gissar snällt 2 barns maamman! Du skulle gissat på min förlossning innan hon kom ;P

sofy har mejlat dig :)
    HjärtaMe love uHjärta
  • sugarrush

Prommis:
    Är det sant att lockig är en dominant gen?
    Haha, fasen vad lyxigt! Åh vad jag INTE vill skicka vidare min tråk-hår-gen. Sambons toksnygga hår var ju en av de fysiska delar av honom som jag allra först blev förälskad i!

• 3 barns mamma84
    LittleJunia skrev 2011-02-28 20:43:02 följande:

Sambon tror också på den 11/4!  Isåfall blir det PRECIS en vecka mellan våra födelsedagar i denna lilla familj!
    Sambon fyller år 28 mars, sonen 4 april, bebis ?, jag 18 april.  Lite komiskt hade det varit! 
    Skrattar detta är fan i mig läskigt !!!
  • needtobreathe
    3 barns mamma84 skrev 2011-02-28 20:35:06 följande:
    Du är en riktig bestämmd tjej och du kommer vilja ha kontroll med denna förlossning du kommer redan vara öppen 5 cm ca och det kommer gå jävligt snabbt.
    Pojken kommer att komma ut med dunder fart och du kommer inte ha jobbigt alls.
    Du kommer att ta förlossningen med styrka och mannen din kommer svimma under förlossningen då han ser hur tuft du har men det kommer gå så snabbt.
    Om 3 dagar får du värsta värkarna.
    Men nästa vecka är BF dagen för dig så han kommer att komma ut på en torsdag morgon redan.
    Vattnet kommer att gå inne i köket redan

Hmm vad mer ska jag hitta på
    Hahaha, ja de låter ju som mig ;) Och som mannen, han hatar sjukus o är toknålrädd, så att han kommer svimma skulle inte förvåna mig alls! ;D

Återstår att se då.. nästa torsdag.. låter så tidigt ;)
  • Happiness
    acure skrev 2011-02-28 19:46:35 följande:
    Just nu känns det som om att alla som har bf i mars kommer föda innan mig! Jag har bara förvärkar som inte blir mer än just det - förvärkar. Haha. Men men det är 4 dagar kvar till bf så ännu ska jag väl inte hänga läpp. Vill bara inte gå över tiden och bli igångsatt, vill att det ska starta av sig själv, gärna innan veckan är slut. Tror att både Happi och Färnevik kommer få inom kort, och Längtan och Sofy hinner nog också före. Men då gläds jag med er så klart. :) Mitt pyre kommer väl så småningom ändå. Hihi. Men nu är jag nyfiken på om Småland har fått eller inte och om allt har gått bra. :)
    Någon enstaka dag över tiden. Tjoff! Sen kommer Färnevik den 10 mars. Tjoff! Sen lill-Sofia den 15. Tjoff. Så är planen och den kommer inte ändras på. Du ska inte få någon  igångsättning eller överburenhet här inte

Vi har en väldigt tydlig BF-lista och den följer vi

Haha Sofy och längtan är långt bort...nu är det du och din bebis som gäller och självklart Smålands bebis. Som jag är så sugen på att se!!!!!!
  • 3 barns mamma84

Lockigt hår ja Amadeus hade jätte jätte lockigt hår medans jag och sambon var lak håriga
    Alla vi är blonda men Elias blev guld brun
    Sjukt haha

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma