• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • telgebo
    Sir Bubbalots mamma skrev 2011-03-01 08:59:40 följande:
    Godmorgon tjejer!! Då var de dax för mig att göra mig iordning och dra till flygplatsen så jag får komma till lite sol å värme. Hoppas ni alla får en bra vecka och att de går bra med alla former av undersökningar ni ska på! Å sen får ni allt se till att inte ploppa ut några ungar innan jag e hemma igen.. jag kan ju inte missa all action ;)Så knip!! spec du sofy! hihi

trevlig resa Avis Vart ska du?
    Gravid v.6+2 BF 24/10
  • färnik
    telgebo skrev 2011-03-01 08:51:59 följande:
    Oj 13 stycken?? Hur kommer det sig?
    Först flera VUL pga tidigare upprepade missfall (3mf, 1ma) och även en blödning under graviditeten. Sedan KUB. och ett könsultraljud privat. Kontroll 3 ggr för prematura sammandragningar. .. TUL 2ggr pga kortisonmedecinering som kan ge tillväxthämning, även TUL pga att magen ej växte som den skulle, och nu på slutet även pga av oro och ångest. Så det har blivit en del!
  • kajsalisa

Lycka till idag Sofy, och hälsa Devin därinne!! ;)

• needtobreathe
    kajsalisa skrev 2011-03-01 09:37:06 följande:
    Lycka till idag Sofy, och hälsa Devin därinne!! ;)
    Taaack! Haha det ska jag göra ;) Jäkla bökunge vad han håller på därinne! Igår va de sånt tryck neråt så de sved inuti ja.. ni vet.. slidan, haha!
  • telgebo

Nu har jag pratat med mvcoch ska få en bm som kommer ringa upp mig om några dagar först. Några dagar hallå!! Jag måste ju få prata med henne nu och få remiss ang blodprover så jag får kolla upp om levaxinet måste höjas, det är ju viktigt ju.

Får hoppas hon bm ringer idag. Har så väldigt ont i huvudet och sköterskan som jag pratade med frågade om jag åt och dricker ordentligt, kan ju säga att det inte blev så bra med det igår men jag vill ändå kolla upp mina värden då man ska kolla det vid graviditetens början och sedan regelbundet under graviditetens gång.

Någon annan här som äter levaxin?

Gravid v.6+2 BF 24/10
  • Muffe

Nu har jag ringt bm som ska ringa upp. De kanske tycker jag är fånig som ringer om svullet ansikte men va f-n, hellre än gång för mycket
    Jag tycker mitt blodtryck var högt sist, 130/89...

• rontgensyrran

Sötfilur. Om jag vore du skulle jag kontakta barnmorskan. Antar att du är svullen om händer ben och så? Hon borde ta bltr 2och urinprov. Kolla så det inte är nån havandeskaps förgiftning på g. Bättre att kolla upp det och förhoppningsvis är det bara vätska du samlat på dig. Kram

• needtobreathe
    Muffe skrev 2011-03-01 09:49:40 följande:
    Nu har jag ringt bm som ska ringa upp. De kanske tycker jag är fånig som ringer om svullet ansikte men va f-n, hellre än gång för mycket
    Jag tycker mitt blodtryck var högt sist, 130/89...
    Undertrycket va ju lite högre än vad du haft innan, eller har ja fel? Jag ligger på 105/65 för de mesta.. aldrig legat över 70 på undertrycket.. över 90 brukar man dra öronen åt sig o kolla, övertrycket kan variera :)

Klart du inte e löööjlig!
  • Muffe

Jag var hos bm den 16 februari och då var urin ok och trycket enligt ovan. Allt såg alltså bra ut då.
    Jag är väl lite mer svullen vid anklarna, men inte mycket. Det har jag varit sedan början typ, men funkar med sköna strumpor. annars tycker jag inte att jag är speciellt svullen om händer!

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma