• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • needtobreathe
    färnik skrev 2011-03-01 08:29:04 följande:
    Spännande! Jag tycker nästa er andras TUL är lika intressanta som mina egna. Ser fram emot redovisning av siffror sedan Sofy! Glad
    Haha jaa jag också! ;) Absolut, ska försöka hålla koll o fråga! Får ju ingen utskrift på papper.. eller fick inte förra gången, grr! Men ska fråga idag igen! :D

1800 g för 2 veckor sen, så jag hoppas på runt 2 kg idag då..
  • Muffe

Men fusk, vad mycket TUL och UL du får göra Sofy, och alla andra känns det som... snyft.! Mitt senaste var RUL, man vill ju gärna se att allt är ok där inne!

• färnik
    MARS idag! mars 2011 är en månad som jag medvetet eller omedvetet har längtat efter i 3 år nu: månaden då vi ska få vårt andra barn!!! Hjärta

Idag är dottern hemma från dagis, vi ska tillsammans med en dagiskompis och hennes mamma åka på utflykt. Tänkte bege oss till barnens hus i tidaholm, ett ställe med div lekrum med olika teman: dinosaurier, pyssel, dockor, utklädning mm. www.tidaholm.se/turism/barnens.aspx  Blir nog roligt!

Jag känner ett stort behov av att göra saker själv med dottern nu det sista, innan vi blir fyra i familjen.  Ha ha, jag vet inte om det på ngt vis är för att kompensera att hon snart får dela uppmärksamheten med ett litet syskon?
  • needtobreathe
    Muffe skrev 2011-03-01 08:31:40 följande:
    Men fusk, vad mycket TUL och UL du får göra Sofy, och alla andra känns det som... snyft.! Mitt senaste var RUL, man vill ju gärna se att allt är ok där inne!
    Hah japp ;) Så går de när man hänger på spec mvc! Koller mest hela tiden tycker ja ;D
  • färnik
    needtobreathe skrev 2011-03-01 08:30:40 följande:
    1800 g för 2 veckor sen, så jag hoppas på runt 2 kg idag då..
    Om han växer lika toksnabbt som sist är han väl uppe i 2½kg nu. Oskyldig Exakt vilken vecka är det idag?
  • needtobreathe
    färnik skrev 2011-03-01 08:33:24 följande:
    Om han växer lika toksnabbt som sist är han väl uppe i 2½kg nu. Oskyldig Exakt vilken vecka är det idag?
    Haha, de trorja dock inte.. kaaaanske 2200 g me lite tur.. men de e nog max! Hm eh vecka undrar du.. 32+3? :D
  • färnik
    needtobreathe skrev 2011-03-01 08:33:22 följande:
    Hah japp ;) Så går de när man hänger på spec mvc! Koller mest hela tiden tycker ja ;D
    Jo det är ju så... Jag har nog gjort få ultraljud i jämförelse med dig Sofy, och jag har gjort 13 stycken vid det här laget... Oskyldig (och det lär bli MINST ett till)

Det är trevligt att få se den lilla, men allra helst skulle man ju önska att allt var så bra med graviditeten att det inte behövdes...
  • telgebo
    lsabelle skrev 2011-02-28 23:31:15 följande:
    mina symptom försvann också efter v 6 typ.. och var på VUL idag och allt såg bra ut.. det kanske känns lite upplyftande ändå.. alla graviditeter är olika, man ska inte jämföra någon med den andra. inte ens dem som gäller en själv. de kan va så olika.. 
    jag vet, men en graviditet som påminner om en från helvetet så är det inte lätt att tänka positivt när det blir likadant om förra gången.

idag är tempen högre inga symtom men ont i huvudet som fasen och jag bruar aldrig ha ont i huvudet annars så det kanske är ett symtom för mig.

grattis till lyckat vul.
    Gravid v.6+2 BF 24/10
  • needtobreathe
    färnik skrev 2011-03-01 08:35:13 följande:
    Jo det är ju så... Jag har nog gjort få ultraljud i jämförelse med dig Sofy, och jag har gjort 13 stycken vid det här laget... Oskyldig (och det lär bli MINST ett till)

Det är trevligt att få se den lilla, men allra helst skulle man ju önska att allt var så bra med graviditeten att det inte behövdes...
    Haha ja har tappat räkningen.. men va kan de va nu.. 17-18 kanske? Suck. Jo, som du säger önskar jag allt va bra så man slapp..

Mysigt de lät me eran dag idag förresten! :D De uppskattar hon nog!
  • färnik
    needtobreathe skrev 2011-03-01 08:34:32 följande:
    32+3
    Min lilla vägde 2340g v 33+1. (tycker jämförelse är lite roligt... ävwen om alla växer olika bla bla. Flört)
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma