• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • kajsalisa
    needtobreathe skrev 2011-03-04 18:08:54 följande:
    Jag ligger här me ctg kurva nu, o herreguuuud va dom skriker från andra rum!! Snart lägger ja benen på ryggen o drar härifrån.. låter inge kul o föda barn ;)

Bltr; 100/80 (högsta undertrycket hitills)
    Temp, 36,7
    Urinsticka; blank
    Lyssna inte på dom andra Sofy. Hur man upplever förlossningen har väldigt mycket att göra med vad man har varit med om tidigare i livet, om man är van vid smärta eller inte. Har ju läst tidigare att du har varit skadad en del i samband med ditt skidåkande osv så du kommer klara det galant.
    Visst gör det ont, superont faktiskt, men det är en jäkligt cool upplevelse. Jag tyckte att jag hade bedrövligt ont, med en lååång förlossning, men jag varken grät eller skrek, och det kommer inte du heller göra.
    Kram på dig
  • telgebo
    needtobreathe skrev 2011-03-04 14:14:49 följande:
    Vet också om de gamla nicket o har heller aldrig hört om nån treåring, hörde bara att de enda var att det här var hennes enda chans till egna barn. (Vid hennes förra MA!) Konstigt att hon umgås me dottern men inte vet nånting om henne också.

Jaja, schizo.
    Vaddå vet om mitt gamla nick och vadå inte vet nåt om min 3 åring? Vad pratar du om?
    Mamma till W skrev 2011-03-04 14:14:52 följande:

och vadå förlorat? Är de döda? Bor de hos sina pappor? Eller är de familjehemsplacerade. ? eller bortadopterade?

Förlorat och de bor hos sin pappa
    Gravid v.6+5 BF 24/10
  • Mabaja
    needtobreathe skrev 2011-03-04 18:12:57 följande:
    ÅÅÅÅÅÅH BEBISSKRIK!!! Nu kom den ut på hon som skrek!!
    blir du sugen? :)
    Flicka 101010, mabaja.blogspot.com
  • Muffe
    needtobreathe skrev 2011-03-04 18:12:57 följande:
    ÅÅÅÅÅÅH BEBISSKRIK!!! Nu kom den ut på hon som skrek!!
    åååh mysigt!
  • needtobreathe
    Mamma till W skrev 2011-03-04 18:14:07 följande:
    blir du sugen? :)
    Nejnej!!! ;) Haha jooo!!
  • kajsalisa
    needtobreathe skrev 2011-03-04 18:15:33 följande:
    Nejnej!!! ;) Haha jooo!!
    Heja Sofy!
  • telgebo

Nu måste jag få ett svar på 2 frågor av olika karaktär

1. Vem sprider ut mitt förra nick?

2. När visar CB digital  gravid 3+? Redan 20 dagar efter sexet eller? gravid 3+ bertyder ju att man är i v.5 minst eller hur? 12 dagar senare gör jag VUL och då borde jag ju vara i v.7 så jag fattar ingenting hur det då kan vara för litet och ingen hjärta slog som bm sa och så känner jag mig nada gravid idag, tycker det borde kännas mer för jag har mått skrutt dom andra gångerna i den här veckan.

Gravid v.6+5 BF 24/10
  • MCT79
    Mamma till W skrev 2011-03-04 18:09:29 följande:
    vilken snäll make jag har här hemma! Här försökte jag vara lite mysig- vi står och lagar mat... Så gav honom en kram.. Han står och tuggar rödlök och spottar en bit rätt i ansiktet på mig... "tänkte att det kanske hjälper mot munsår"... Jag har hela ansiktet full i fula herpessår... Ja vi är lite störda i den här familjen!
    Hahahahahah!!
    nu jeklar...
  • PMS

Efet MF i vecka 7 blev det ett plud idag igen utan mens emellan, helt otroligt :)

• telgebo
    kajsalisa skrev 2011-03-04 18:13:50 följande:
    Lyssna inte på dom andra Sofy. Hur man upplever förlossningen har väldigt mycket att göra med vad man har varit med om tidigare i livet, om man är van vid smärta eller inte. Har ju läst tidigare att du har varit skadad en del i samband med ditt skidåkande osv så du kommer klara det galant.
    Visst gör det ont, superont faktiskt, men det är en jäkligt cool upplevelse. Jag tyckte att jag hade bedrövligt ont, med en lååång förlossning, men jag varken grät eller skrek, och det kommer inte du heller göra.
    Kram på dig
    när jag var in på huddinge var det fasligt skrikande aldrig på danderyds, bb stockholm eller södertälje.
    Gravid v.6+5 BF 24/10
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma