• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • MCT79
    Evve81 skrev 2011-03-04 17:15:07 följande:
    Jaha. Måste ärligt säga att min BM ibland verkar ha 0 koll. Så jag hoppas min doktor hör av sig efter helgen annars måste jag ringa igen på måndag och ta brover och be om ett blodvärde och så.

Sofy: Lycka till!!!!
    Jag tror inte det är nån fara med ditt blodvärde iofs.. man hade aldrig fått 137 om du inte hade ett högre förstår du? SÅ jag tror mer att det är närmare 130 än något annat.
    Olustigt att hon inte verkar ha koll? Kan du byta?

Jag har givit injektion med järn nångång och jag vet att den ska ges väldigt långsamt.. först ger man en testdos och ser att patienten klarar av det å sedan resten..saaaakta.. förmodligen därför de vill göra det på förlossningen där man har mer koll på dig och tillgång till allt ifall du skulle reagera. Det har man ju inte på en mödravårdsmottagning på samma sätt.
    nu jeklar...
  • telgebo
    Evve81 skrev 2011-03-04 17:08:37 följande:
    Gisses vilket liv det är här i tråden. Har suttit LÄNGE och läst i kapp det ni skrivit mycket är på sandlådenivå! Men skyddat boende får man i alla fall inte bara så där!

Sofy: Lycka till och du tar väl med dig gubben va?! Snart kommer han nog din prins. Då menar jag alltså bebis

Småland: Hoppas bowlingen gör susen!

Marlyn: Skickar en bamsekram till dig och hoppas att du kommer åter till tråden snart!

Jag har varit till bm idag eftersom jag inte klarar av järntabletterna. Jag fick göra 2 stick i fingret och hon kollade blodvärdet 4 gånger och fick resultat mellan 122-137?! Känns ju verkligen som att det var betryggande. Hon tyckte inte att jag behövde äta mer järntaletter förrän jag pratat med min tarmdoktor så jag hoppas han ringer innan tisdag när jag ändå ska på sjukhuset. Blir det en järnspruta får man tydligen den på förlossningen. Känns ju verkligen motiverat i v 19...
    mitt ex har det iaf annars kan du ju få hans namn så kan du ringa skatteverkert och få höra själv att det är skyddat om du nu misstror mig.
    Gravid v.6+5 BF 24/10
  • telgebo
    MCT79 skrev 2011-03-04 17:30:11 följande:
    Jag tror inte det är nån fara med ditt blodvärde iofs.. man hade aldrig fått 137 om du inte hade ett högre förstår du? SÅ jag tror mer att det är närmare 130 än något annat.

Jag har givit injektion med järn nångång och jag vet att den ska ges väldigt långsamt.. först ger man en testdos och ser att patienten klarar av det å sedan resten..saaaakta.. förmodligen därför de vill göra det på förlossningen där man har mer koll på dig och tillgång till allt ifall du skulle reagera. Det har man ju inte på en mödravårdsmottagning på samma sätt.
    Jag blev erbjuden järninjektioner på mvc och inte på förlossningen när jag väntade min yngsta dotter, men dret blev aldrig av. Har läst om andra här på fl som fått järnintravenöst som fått det på mvc.
    Gravid v.6+5 BF 24/10
  • telgebo

ska laga mat hungrig

Gravid v.6+5 BF 24/10
  • Evve81
    MCT79 skrev 2011-03-04 17:30:11 följande:

Jag tror inte heller det är någon fara. Det som är problemet är att jag har en tarmsjukdom som kan ställa till det lite. Jag har inga större problem med mina tarmar men det är inte bra att äta järn men jag skiter i detta nu för min tarmdoktor kommer nog ringa till veckan och han verkar ha mer koll i alla fall än vad hon har. Men han vill inte ta några risker med graviditeten vilket känns skönt!

Sedan måste jag också lägga till att på mitt VUL var bebis några dagar mindre än vad jag räknat och jag fick förklaringen då att när det är så litet så är det svårt att mäta så att storleken blir exakt så bara för att det skilde 3 dagar så kan det lika gärna bero på att det var svårt att mäta.

Sedan har jag känt bebis nu när jag suttit vid datorn så skönt!

Min mamma berättade att vi har kollegor som frågat om jag är gravid Jag har ju inte berättat på jobbet utan det får vänta till efter UL men mamma hade berättat för den som frågat så det kanske är många som vet det......
  • Evve81

Telgebo: Jag tror dig men det finns ju en anledning till att man får skyddat boende och då får du säga vad du vill. Jag tänker inte diskutera det och jag är inte ett dugg intresserad av ditt ex och varför han har skyddat boende.

Min bm sa att hon brukar ge järninjektioner också men det var min tarmdoktor som sa att man får injektioner på sjukhuset för att man ska ha riktig koll för en del blir riktigt dåliga och behöver intensivvård. Då ska man såklart ha mycket otur men jag skulle inte ta risken. Min bm har som sagt ingen koll på vad som gäller med min tarmsjukdom

• MCT79
    telgebo skrev 2011-03-04 17:36:30 följande:
    Jag blev erbjuden järninjektioner på mvc och inte på förlossningen när jag väntade min yngsta dotter, men dret blev aldrig av. Har läst om andra här på fl som fått järnintravenöst som fått det på mvc.
    jamen dåså!
    nu jeklar...
  • MCT79
    Evve81 skrev 2011-03-04 17:42:35 följande:
    Telgebo: Jag tror dig men det finns ju en anledning till att man får skyddat boende och då får du säga vad du vill. Jag tänker inte diskutera det och jag är inte ett dugg intresserad av ditt ex och varför han har skyddat boende.

Min bm sa att hon brukar ge järninjektioner också men det var min tarmdoktor som sa att man får injektioner på sjukhuset för att man ska ha riktig koll för en del blir riktigt dåliga och behöver intensivvård. Då ska man såklart ha mycket otur men jag skulle inte ta risken. Min bm har som sagt ingen koll på vad som gäller med min tarmsjukdom
    nu jeklar...
  • MCT79

Oj min text försvann.. nej de jag har sprutat på har haft UC eller MbC... sen nån enstaka som gjort större tarmresektioner. Kanske känsligare då? Ska tillägga att jag aldrig haft nån som reagerat men en kollega råkade ut för det.

Skönt att ha känt bebis!
    nu jeklar...
  • telgebo

Jag har faktiskt ingen koll på varför exet har skyddad adress men det är väl soc som vanligt som har för livlig fantasi och tror jag ska komma med en ak4 och skjuta han, herregud säger jag bara
    Gravid v.6+5 BF 24/10
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma