• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • sugarrush

SOFY din galning! Här har man inte tittat in på två timmar och vips, så har du åkt till förlossningen! Vilken actionkvinna du är!
    Heja heja, undrar om otålige Devin är på g idag...

Fjärde gången gillt?
  • needtobreathe
    Mamma till W skrev 2011-03-04 17:05:20 följande:
    håll oss uppdaterade! :) Så spännande, du håller action i tillvaron!
    I promise! :D Haha jaa folk brukar säga de.. Mycke märkligt.. ;)
  • Evve81

Gisses vilket liv det är här i tråden. Har suttit LÄNGE och läst i kapp det ni skrivit mycket är på sandlådenivå! Men skyddat boende får man i alla fall inte bara så där!

Sofy: Lycka till och du tar väl med dig gubben va?! Snart kommer han nog din prins. Då menar jag alltså bebis

Småland: Hoppas bowlingen gör susen!

Marlyn: Skickar en bamsekram till dig och hoppas att du kommer åter till tråden snart!

Jag har varit till bm idag eftersom jag inte klarar av järntabletterna. Jag fick göra 2 stick i fingret och hon kollade blodvärdet 4 gånger och fick resultat mellan 122-137?! Känns ju verkligen som att det var betryggande. Hon tyckte inte att jag behövde äta mer järntaletter förrän jag pratat med min tarmdoktor så jag hoppas han ringer innan tisdag när jag ändå ska på sjukhuset. Blir det en järnspruta får man tydligen den på förlossningen. Känns ju verkligen motiverat i v 19...

• MCT79
    Evve81 skrev 2011-03-04 17:08:37 följande:
    Gisses vilket liv det är här i tråden. Har suttit LÄNGE och läst i kapp det ni skrivit mycket är på sandlådenivå! Men skyddat boende får man i alla fall inte bara så där!

Sofy: Lycka till och du tar väl med dig gubben va?! Snart kommer han nog din prins. Då menar jag alltså bebis

Småland: Hoppas bowlingen gör susen!

Marlyn: Skickar en bamsekram till dig och hoppas att du kommer åter till tråden snart!

Jag har varit till bm idag eftersom jag inte klarar av järntabletterna. Jag fick göra 2 stick i fingret och hon kollade blodvärdet 4 gånger och fick resultat mellan 122-137?! Känns ju verkligen som att det var betryggande. Hon tyckte inte att jag behövde äta mer järntaletter förrän jag pratat med min tarmdoktor så jag hoppas han ringer innan tisdag när jag ändå ska på sjukhuset. Blir det en järnspruta får man tydligen den på förlossningen. Känns ju verkligen motiverat i v 19...
    Mmm det blir så när man sticker i fingret... man ska alltid ta två, lägga ihop och dela på två. Det är mkt mer exakt att sticka i armvecket och skicka till labb.
    Klämmer man för mkt i fingret när man tar ett blodvärde så klämmer man sönder de röda blodkropparna och pressar ut mer plasma.. å då får man ett lägre blodvärde... En liten konst det där.
    nu jeklar...
  • needtobreathe

Nu är matstoppet slut.. så anländer förlossningen om 10 min, återkommer o svarar då! :D

• Mabaja
    needtobreathe skrev 2011-03-04 17:12:25 följande:
    Nu är matstoppet slut.. så anländer förlossningen om 10 min, återkommer o svarar då! :D
    blir spännande att höra om det blir en Devin i helgen eller ej! :)
    Flicka 101010, mabaja.blogspot.com
  • Evve81
    MCT79 skrev 2011-03-04 17:10:03 följande:
    Oh gud... när ska jag komma?!
    Jaha. Måste ärligt säga att min BM ibland verkar ha 0 koll. Så jag hoppas min doktor hör av sig efter helgen annars måste jag ringa igen på måndag och ta brover och be om ett blodvärde och så.

Sofy: Lycka till!!!!
  • telgebo
    2 barns mamma84 skrev 2011-03-04 15:19:58 följande:
    Telgebo:
    Du blev det kaos i tråden men man ska alltid vara alig och berätta för sen kan det gå fel likom och folk inte hänger med längre.
    Dig och dina barn visste jag då du berättat men det har du sagt med alla dina nick att du inte haft barn fast du har barn och att du fått mer ma sen innan och att du har sagt också du skulle åka till dk för provrörssak och sen att du är barnmorska osv .. du borde veta då om hjärtat som slog eller ja som du sa osv.
    Det kan bli förvirrade likom.

Själv har jag bara haft 2 st nick i hela tiden jag varit i Fl sen 2007
    carina_mamma84 och 2 barns mamma84 mendans du har haft hmm 4 st
    vad tjänar du på att hitta på en massa skit om mig nu då helt plötsligt? Jag har aldrig påstått att jag har haft mer än 1 MA och det är sant, jag har haft 1 MA i maj 2010. Jag har aldrig påstått vara BM men jag har jobbat på förlossningen, jag har aldrig haft 4 nick så jag fattar inte vad du håller på med och jag har aldrig sagt att jag ska åka till Danmark och göra IVF utan insemination om jag inte hittar nån donator i sverige.
    Att jag inte berättart om mina barn är för att jag inte orkar med alla tusen frågor och helt OT i trådar.
    Gravid v.6+5 BF 24/10
  • telgebo
    Smålands jänta i storstaden skrev 2011-03-04 15:53:18 följande:
    Sofy: kommer det in en blond tjej med knullruffs, rött bowlingklot på höger hand, bowlingskorna på och öppen 7cm så vet du att det är jag! Hahahaha
    Ha ha ha
    Gravid v.6+5 BF 24/10
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma