Inlägg från: telgebo |Visa alla inlägg
  • telgebo

Plus igen efter mf/ma

MCT79 skrev 2011-09-26 18:48:45 följande:
    Ja alla är ju emot dig när man inte tycker lika/håller med.
    Nej enbart för att du är så otrevlig i dina svar mot mig när jag bara försöker hjälpa
    Mitt fjärde underverk är beräknad att födas om 27 dagar den 23/10. Äntligen gravid efter nästan 2 års kämpande
  • telgebo
    JoWiAn skrev 2011-09-26 21:14:42 följande:
    Tråkig stämning det blev..... :-/ Gallsten kommer smygande... Men blir det helt olidligt så åk in så det inte är nåt farligt! Annars får du ta upp det imorgon vid läkarbesöket.
    men gallsten sitter inte i ryggen, gjorde det aldrig på mig iaf.

och det blir tråkig stämning när nån svara så otrevligt när man försöker hjälpa.
    Mitt fjärde underverk är beräknad att födas om 27 dagar den 23/10. Äntligen gravid efter nästan 2 års kämpande
  • telgebo
    MCT79 skrev 2011-09-27 05:38:02 följande:
    1. Du föreslår njursten.. jag säger att det inte är det,
    2. du föreslår njursten igen, jag säger återigen att det inte är det.
    3. Du reagerar då med "Ok, spelar ingen roll vad jag säger så jag ger upp. Vill du ha hjälp så åk in."

Då tappar jag humöret ja. Inte min mening att låta otrevlig bara så oerhört frustrerande när du inte läser vad jag svarar och tror mig! Jag är sjuksköterska sen rätt många år nu och vet ju också vad jag känner i min egen kropp!
    telgebo skrev 2011-09-26 21:23:15 följande:
    men gallsten sitter inte i ryggen, gjorde det aldrig på mig iaf.

och det blir tråkig stämning när nån svara så otrevligt när man försöker hjälpa.
    Gallsten är skitlurigt... det vanligaste är att man har ont som du i högra övre delen av buken, under revbensbåde. Men det är inte helt ovanligt att den också strålar ut mot ryggen. Ibland som ett band runt kroppen, ibland rakt igenom.
    Jag hade också patienter som sökte akut med smärtor i vänster axel (!) där man tillslut upptäckte gallstenar... referred pain kallas det. (rätt vanligt hos kvinnor med hjärtinfarkt bland annat...)

Idag är det RUL iaf, sen läkarbesöket... hoppas på lite svar då! =)

Ha en bra dag allihop!
    Jag svarade också UVI men det glömde du visst bort. Jag kan ju bara gå efter mig själv. Jag har bla åkt in till akuten med rejält ont i ryggen och det har visat sig bero på en kraftig UVI.

När jag hade min gallsten (nu är min galla bortopererad sedan 3 år tillbaka) så hade jag vansinniga smärtor och kräkningar under under höger revben samtidigt som jag alltid hade förlossningsvärkar då gallstenssmärtorna triggade igång värkar. Jämt när jag åkte in till förlossningen så sattes CTG som visade på kraftiga värkar medans jag sa att jag var in för gallstenssmärtor.
    Jag fick spasmofen och då avtog smärtorna efter ett tag och Bricanyl för att stoppa värkarna och så höll det på i 6 veckors tid ca varannan-var tredje dag.
    Mitt fjärde underverk är beräknad att födas om 26 dagar den 23/10. Äntligen gravid efter nästan 2 års kämpande
  • telgebo

Nån som har nåt supertips hur man blir av med en riktig ond hals fort som attan? Jag som klarat mig från sjukor hela graviditeten verkar nu ha åkt på en förkylning och har så ont i halsen. Började igår kväll och under natten har det bara blivit värre. Gör ont hela tiden.

Vill inte föda barn nu så jag hoppas bli frisk innan det är dags.

Dessutom har hela jag svullnat upp som en spärrballong, ni ska se mina läppar. Ser ut som jag sprutat in litervis med silikon i läpparna, ser inte klokt ut för att inte tala om fötterna och jag har vilat fötterna i högläge hela natten men de är fortfarande toksvullna och gör ont.

Mitt fjärde underverk är beräknad att födas om 26 dagar den 23/10. Äntligen gravid efter nästan 2 års kämpande
  • telgebo

Grattis till lyckat RUL, kände på mig igår att du väntar en av varje.

• telgebo
    sugarrush skrev 2011-09-27 16:02:55 följande:
    Grattis MCT! Vad underbara nyheter! Så glaaaaaad för din skull!

Vi fick imorse kl 03.03 en underbar DOTTER! Förlossningen gick snabbt och jag är verkligen jättenöjd med allt.
    Allt som allt tog det tre timmar från inskrivning till bebis på bröstet. (fast självklart hade jag kämpat på därhemma med värkar ett bra tag utöver detta...) Och haha, vi som hade förberett fl-brev, musik, massageolja, snacks... Allt det där ligger orört i väskan, det fanns inte tid för något. De hann knappt läsa brevet ens faktiskt. Och de gör mig inget alls, vi är bara så glada att allt gick så himla bra och fort. Det viktigaste lyckade jag ju kommunicera fram ändå.

Jag mår oförskämt bra, är bara lite trött efter två nätters frånvaro av sömn. Sprack inte ett enda dugg så inget behövde sys heller, så himla skönt!

Kram på er alla!
    Grattis
  • telgebo
    HjärtatAlicia skrev 2011-09-27 17:03:31 följande:
    Tack för att du hoppas på det..{#emotions_dlg.flower} men jag har mått så här sen i februari/mars.. så det är nog inte så :/
    Men usch stackare. Hur mår du då? Jag har hypothyreos alltså underfunktion och jag mådde hemskt skitdåligt innan jag fick diagnos.

Jag hade ju det under alla mina graviditeter men det gick alltid tillbaka efter avslutad graviditet men i februari förra året då jag  mådde så dåligt  så konstaterades det att jag numer har det kroniskt och måste äta Levaxin resten utav mitt liv. Min pappa har det min farmor hade det så det var väl rätt väntat att jag skulle få det också.
  • telgebo
    FruW skrev 2011-09-29 06:32:47 följande:
    Tack MCT! Önskar jag kunde känna mig lugn o glad, istället för rädd o orolig...hoppas det kommer :)
    Jag hade inga symtom första 3 veckorna när jag plussade denna gång, jag var i v.7 när jag började må illa och känna mig väldans trött och sov mig igenom mars månad långt in i april.

Nu känner jag inte så mycket heller förutom då att magen är stor som bara den och sparkar, men inget annat.

Tjejer: behöver få veta. påverkas bebis negativt av ett förhöjt TSH värde? Mitt hade ökat från 2,5 till 3,9 nu på kort tid så nu ska jag öka Levaxindosen från 50 till 75 mikrogram. Är orolig då jag vet att TSH ska ligga på max 2,0 vid graviditet.
    Mitt fjärde underverk är beräknad att födas om 24 dagar den 23/10. Äntligen gravid (i vecka 36+4) efter nästan 2 års kämpande
  • telgebo
    FruW skrev 2011-09-29 09:04:05 följande:
    Åh jag hoppas sååå att ni har rätt!!

Ni som fått hjälp med samtal hos kurator under grav, tycker ni att det har hjälpt?

Känner mig som ett nervvrak här, har bara katastroftankar... Gråtit 3 gånger hemma nu på morgonen o en gång på jobbet, kl är bara 9...
    För mig har det hjälpt samt att fått lyssna på hjärtljuden tidigt i graviditeten från v.14 pga oron.
    Mitt fjärde underverk är beräknad att födas om 24 dagar den 23/10. Äntligen gravid (i vecka 36+4) efter nästan 2 års kämpande
  • telgebo
    3 barns mamma84 skrev 2011-09-29 13:58:56 följande:
    Min vännina köpte kläningen för 1 år sen men det blev aldrig av då det hände saker.
    Men hon kommer att gifta sig såklart.
    Men iaf hon köpte den och den är alltså helt ny och inte använd alls.
    Hon köpte den för 2000kr Viktoria Sigret (tavade jag rätt?) 
    Det är en vit kläning med blommiga snygga mönster med kjol till över midjan typ och en korsett SKITA snygg som man bänder bakomryggen
    Med en axelband hängandes över axlarna
    Den får jag köpa för 500 kr       
    Viktoria Secret
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma