Inlägg från: telgebo |Visa alla inlägg
  • telgebo

Plus igen efter mf/ma

MCT: Gud vad du skräms.

Stackare vad jobbigt med den där explosionsvärken i skallen. Dricker du ordentligt? Mer än vad du tror att du behöver?

Gravid v.32+1 BF 23/10 Bara 55 dagar dit
  • telgebo
    MCT79 skrev 2011-08-29 13:43:15 följande:
    Oke... vaken igen... huvudvärken kvar... huvudet också så det är väl bra...antar jag.

Blir orolig för de små... jag hade skyhögt blodtryck på akuten... 109 i undertryck! Fick träffa medicinjouren också som sa att det är smärtbetingat... men jag ska kolla det ett par ggr på vårdcentralen sa dom.

Telgebo migrän beror inte på vätskebrist utan att blodkärl i hjärnan vidgas.. det är det som gör så ont.
    Fy fasen och det finns ingenting att göra åt det då? Är du sjukskriven nu då så att du kan vila dig?

Leava: Lycka till idag.
  • telgebo
    MCT79 skrev 2011-08-29 14:19:22 följande:
    Näe inget att göra... sova igenom anfallen... 4 veckor sen senast så förhoppningsvis dröjer det till nästa... bara jag får det j-vla skiten att klinga av snart... Normalt sett har jag medicin som KAN hjälpa inom 30 minuter...
    I natt hade jag gladeligen hoppat framför tåget om en vänlig själ hjälpt mig till spåret... men sambon vägrade...

Näe inte sjukskriven... jobba i morrn tänkte jag om det känns bra då..
    Men gumman såhär kan du bara inte ha det, det är ju fruktansvärt. Du måste få någon behandling som gör att du kan leva för tusan.

Jag vet att migrän gör så vansinnigt ont. Gör det lika ont i skallen när du ligger ner som sitter/står? Tänkte om du kanske har nån bihålegrej på gång samtidigt.

Jag hade med skitont i skallen för 2 veckor sedan i samband med att jag svullnade upp som en ballong men huvudvärken gav med sig men det satt i i flera dagar i sträck i nästan 1 vecka och jag var helt färdig alltså och då var det inte ens i närheten av migrän.
  • telgebo
    Bellas7 skrev 2011-08-29 16:49:32 följande:
    Tappen var fortfarande 4.8 cm :)) allt så bra ut med bäbisarna. Jag har fått bricanyltabletter och om två veckor ska jag få kortisonspruta för barnens skull. Fick även kommentar vilka livliga barn :) (damp varning eller vad)

MCT har du noxinorm hemma (starka morfin tabletter) jag fick det fast jag var gravid nu sist på sjukhuset plockar bort hela huvudet :) hoppas det blir bättre snart gumman
    Skönt att allt var bra.
    En fråga, tappen är väl 3-5 cm lång ogravid eller?
  • telgebo
    MCT79 skrev 2011-09-05 19:00:36 följande:
    Nån som har koll på lågt TSH men normalt T3 och T4? Min fd barnmorska ringde och meddelande att mitt TSH var 0,04 bara...
    Det var lite lågt. Det enda jag vet är att värdet ska vara under 2,0 men 0,04 är för lågt. Fick du ingen förklaring?
    Gravid v.33+1 BF 23/10 Bara 48 dagar dit
  • telgebo
    Bellas7 skrev 2011-09-05 23:01:37 följande:
    MCT mina värden på t4 har under denna graviditen legat på 4-6 så länge det inte är tre fyra månader på raken behöver du inte oroa dig gumman :)

Min förra graviditet upptäckte de inte mitt Sköldkörtelproblem förrens i v 31 med värden på tsh 80 och t4 0 så hon är fem år och frisk. Men be de kolla det ofta för vara säker.

Idag sa min bm (mitt första besök sedan v 12) om det var viktigt att jag kom tillbaka till henne innan förlossningen. Jag är i vecka 23+0.. Så mitt hb på 93 och blodtryck på 95/55 behöver inte kollas mer. Är det normalt att ligga på 93 på hb?
    Ett hB på 93 är inte bra, mitt är på 100 och det är riktigt dåligt så då borde ju 93 vara detsamma som för mig.
    Har oxå lågt bltr ungefär som dig och har haft det hela graviditeten och är i v.34.

TSH prover behöver jag inte heller ta trots att alla säger att det ska tas prov på var 4-6:e vecka, blir galen på att de slarvar för de sa nåt helt annat när jag bokad etid för inskrivning och så följer de inte det dom sa.
    Gravid v.33+1 BF 23/10 Bara 48 dagar dit
  • telgebo

Ni är ju inte kloka här inne

Sugar: Wow 117 hur bar du dig åt? Jag ligger ju på personbästa nu under graviditet på 100.

Gravid v.33+2 BF 23/10 Bara 47 dagar dit
  • telgebo

symtom på svamp är det klåda?

• telgebo
    MCT79 skrev 2011-09-06 19:03:45 följande:
    Näe det har jag inte... hur gör man?
    telgebo skrev 2011-09-06 18:58:46 följande:
    symtom på svamp är det klåda?
    Klåda, gryniga flytningar, röda slemhinnor, sveda...en del har inga symtom alls. Själv har jag sprickor. Onda sprickor.
    åhh fy, låter inget vidare med sprickor måste göra riktigt ont.

Jag har fått ökade flytningar och det kliar en hel del. De är inte gryniga flytningar utan bara genomskinliga tunna men just klådan har jag ju inte haft förr som får mig att undra.
  • telgebo

Håll tummarna snälla för min bebis idag, ska till BM nu och hoppas hjärtat slår fortfarande och att bebis bara har lagt sig så jag inte känt sparkar på ca 1 dygn.

Gravid v.33+3 BF 23/10 Bara 46 dagar dit
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma