Inlägg från: telgebo |Visa alla inlägg
  • telgebo

Plus igen efter mf/ma

Järndroppet gick bra idag, behövdes bara 1 gång då jag fick dropp och inte spruta.

Mitt fjärde underverk är beräknat att födas om 34 dagar den 23/10. Äntligen gravid efter nästan 2 års kämpande
  • telgebo
    MCT79 skrev 2011-09-20 16:11:51 följande:
    Guuuuud vad trött jag är idag! Galet! Supermycket på jobbet på förmiddagen och efter lunch INGENTING..då kom koman! hahah!
    Trött jag med kanske biverkan efter järndroppet igår, fast hon sa att droppet brukar man inte bli trött av men vad vet jag.
    Mitt fjärde underverk är beräknat att födas om 33 dagar den 23/10. Äntligen gravid efter nästan 2 års kämpande
  • telgebo

Tinkalilla: Välkommen

Jag var också sjukt nervös denna gången efter ett MA 9 mån tidigare.

Nu mådde jag så dåligt av illamående och trötthet ibörjan så jag sov mig mest igenom de första veckorna och jag tänkte då att såhär skulle jag inte må om jag inte vore gravid.

Jag sprang mycket till MVC och fick lyssna på hjärtat men jag hann ändå köpa mig ett angelsound.

Sedan när jag väl kom till v.13+0 kom oron fram till RUL och efter det så har jag faktiskt kunnat tänka mig att det här kommer gå bra. Nu har jag 1 månad kvar till BF.

Håller tummarna att det går vägen denna gång och ett fint tickande hjärta på VUL. När ska du dit?

Mitt fjärde underverk är beräknat att födas om 31 dagar den 23/10. Äntligen gravid efter nästan 2 års kämpande
  • telgebo

Och jag har inte ens lagt mig än, men det är nog dags nu för nu börjar jag bli trött.

Mitt fjärde underverk är beräknad att födas om 27 dagar den 23/10. Äntligen gravid efter nästan 2 års kämpande
  • telgebo
    Safireee skrev 2011-09-26 16:52:45 följande:
    Asså, jag tror jag blir knäpp! Kom på att bebisen inte rört sig på ett tag men inget av det vanliga hjälpte, dvs. putta, klappa på magen, lägga mig halvt på mage, sätta ihopkrupen, dricka kallt vatten osv. Började få smått panik och kom på att bebben gillar ju Eric Saade. Satte på Popular och minsann, då kom några svaga rörelser... Tyst

Hmmm... ska hålla lite koll nu för jag tycker ungen varit seg senaste dagen eller två. Som tur är har jag ju två levande dopplers hemma (min man och Molly kan lägga örat mot magen och höra hjärtljuden). (de är inte hemma just nu)
    Känner igen paniken man får när inget hjälper, har vart med om samma, men för mig brukar det sätta fart om jag lägger mig raklång i sängen, då flyter typ utrymmet i magen ut och bebisen får mer plats och brukar sätta igång världens sparkmaraton i magen.
    Min bebis kan vara hellugn och så fort jag lägger mig på kvällen så sätter den igång ibland så mycket att jag får försöka lugna den så jag kan somna.

På tal om annat: Har varit på en kanonbra föreläsning idag om amning, gud vad bra och vad fascinerade de var att se hur en liten nyfödd bebis tog sig till bröstet helt själv och började dia. Tala om att vara smart som nyfödd och veta var maten finns hur den söker sig till bröstet, tar handen från munnen till bröstet, slickar, rootar och lyfter på lilla huvudet och vilken ögonkontakt alltså.

Ni som vill veta mer kan bara säga till så kan jag skicka länk.
    Mitt fjärde underverk är beräknad att födas om 27 dagar den 23/10. Äntligen gravid efter nästan 2 års kämpande
  • telgebo

Åhh gallsten hade jag under min förra graviditet , fy fan säger jag bara, jag for ut och in på förlossningen som en skottspole, varannan dag, gallstenanfall samtidigt som förlossningsvärkar hade jag då och det var ingen dröm direkt.

• telgebo

Tror inte på gallsten, möjligen njursten.

Du har bara inte sträckt dig och fått en bristning bak i ryggen då?

• telgebo
    MCT79 skrev 2011-09-26 18:06:37 följande:
    Nej det kom smygande när jag satt stilla på jobbet vid lunch, sen blir det värre och värre.
    Men njursten då? Eller UVI? Jag fick skitont en gång bak i ryggen när jag hade UVI.
  • telgebo
    MCT79 skrev 2011-09-26 18:26:33 följande:
    Njursten kommer plötsligt Telge, det här kommer smygande och lättar/försvinner när jag står på alla fyra. En människa med njurstensanfall klättrar på väggarna..

Tog en u-sticka på jobbet.... 1+ på vita annars ingenting..
    Ok, spelar ingen roll vad jag säger så jag ger upp. Vill du ha hjälp så åk in.
  • telgebo

MCT: Sluta, du är alltid så avig mot mig så jag ska göra dig en stor tjänst...sluta svara dig för att slippa bli behandlad. Lämnar tråden igen och går till de andra där man blir behandlad schysst.

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma