MCT79 skrev 2011-09-18 13:36:10 följande:
Nu skrev jag ju att man får stanna en stund efteråt. Biverkningarna vid en injektion kommer tämligen omgående. Inte 8 timmar senare hemma.
Ahh tur att du skrev det, nu blev jag genast lugnare då behöver jag inte oroa mig att sega ner hemma på måndagkvällen, skönt att veta så tack.
MCT79 skrev 2011-09-18 13:37:17 följande:
Jag var en vandrade UVI som barn... så jo barn kan få det... jag hade 3-4 ggr per år fram till puberteten... sen har jag haft kanske 2 eller 3 ggr...
Då har jag haft tur då för jag har aldrig haft det som barn utan jag fick min första vid sexuell debut och jag har väl haft UVI kanske 4 ggr sedan jag var 16 år.
3 barns mamma84 skrev 2011-09-18 13:41:49 följande:
man får flytande med
Jag fick uppfattningen att ingen medicin bet på dig för du skrev faktiskt så.
MCT79 skrev 2011-09-18 13:43:17 följande:
Läser du ens det jag skriver?
Man är försiktig = restriktiv= ger inte gärna järninjektioner. Sen att injektionen ges långsamt är nästa grej. Men det jag menade med försiktig är att man i första hand behandlar låga järndepåer med tabletter istället för injektioner om det går.
Anledningen till att du får åka till Spec MVC är förmodligen densamma. OM du reagerar och blir dålig av injektionen så har man bättre beredskap för det på ett sjukhus än på en vårdcentral. Det kan tänkas att du får första på Spec och efterföljande på vårdcentralen.
Såklart jag läser så vad är det nu då? Jag ställde en fråga och det betyder inte att jag inte ens läst. Jo jag har förstått att järnspruta är nåt man inte gärna ger ja, men eftersom det är som det är nu och en MVC läkare har bedömt att jag har behov av dessa så är det som det är. Jag måste ju orka med en förlossning och det skulle jag inte orka med idag med tanke på hur trött jag är. Jag har provat tabletter i 35 veckor utan effekt för det rinner bara rakt igenom...ja helt rinnande.
Jo det är väl antagligen det skälet att om nåt skulle hända som jag ska ta de på sjukhuset så får vi se sedan då om jag kanske kan få ta de på vårdcentralen i fortsättningen.