• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • 3 barns mamma84
    MCT79 skrev 2011-03-05 10:29:25 följande:
    Jag stod och tänkte på dig i duschen idag! .. hmm.. det där lät konstigt... men jag undrade var du hade tagit vägen!  Glad
    Instämmer med dig, trådet mer än behövs!

Så nu lägger vi ner alla stridsyxor och är vänner och hövliga!
    PERVOOOOOO hahahaha
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • Muffe

En fråga om bäddning i barnsängen:

V har köpt madrass, bäddmadrass typ, kissskydd, lakan och de får väl ligga i den ordningen antar jag

Kudde har vi ingen än men ska köpa, men VAD har bebis över sig?

Täcke i maj och sommar känns varmt? Läser att många har en filt med påslakan på, men är det ngn speciell filt eller vad har man då?

• färnik
    Muffe skrev 2011-03-05 10:46:22 följande:
    Kudde har vi ingen än men ska köpa, men VAD har bebis över sig?

Täcke i maj och sommar känns varmt? Läser att många har en filt med påslakan på, men är det ngn speciell filt eller vad har man då?
    Det är väl bra att ha lite olika att välja på där, beroende på temperatur... Ett TUNNT täcke och en bomullsfilt, typ gallerfilt, bör v'l täcka de flesta behov i ett normaltempererat hus tänker jag...
  • MCT79
    3 barns mamma84 skrev 2011-03-05 10:45:43 följande:
    PERVOOOOOO hahahaha
    Assåååå nu är det så att jag gillar Odd assåå.........  Skäms
    nu jeklar...
  • Muffe

Bör man tvätta madrass, skydd, spjälsängsskydd å sånt innan man anvvänder det? om det är helt nytt alltså.

• 3 barns mamma84
    Muffe skrev 2011-03-05 10:55:24 följande:
    Bör man tvätta madrass, skydd, spjälsängsskydd å sånt innan man anvvänder det? om det är helt nytt alltså.
    madrass skydd och spjälsängsskydd kan du tvätta så det alltid är bra att göra det då det är otvättat och nytt.
  • 3 barns mamma84
    MCT79 skrev 2011-03-05 10:54:31 följande:
    Assåååå nu är det så att jag gillar Odd assåå.........  Skäms
    Hihi och jag gillar dig Skämsdå är du otrogen mot mig ju !!
  • Evve81

Hålelr med ODD nu läger vi ner allt tjafs för tråden behövs!

Angående täcke så är sonen 3 nu och han har nog aldrig sovit en nat med täcke. Han fick ett nytt jättefint stort nu men han vägrar ha det.

Nu har jag varit på shopping ensam! Riktigt skönt konstaterar dock att jag får ont i både magen och ryggen av det. MEn jag tror inte det är sammandragningar för det är en konstant smärta om ni förstår så min gissning är att det är fogar eller muskler kanske. Tittade på bebiskläder MEN jag tänker inte shoppa till bebis förrän efter UL. De hade 70% på name it kläder så jag fyllde en påse för 200 kr. Blev mest till dottern. Sedan hittade jag en ny sommarkofta till dottern och så köpte jag en klänning till henne som nog blir till nästa jul. Svart vit och sliver SKIT snygg. Den var på halva priset så den blev inte så dyr. Blev som sagt mest dottern som fick nytt men name it passar inte på sonen på honom är det bättre med kappahl eller lindex. Jag hinner nog med lite sån shopping med när det blir rea

• Safireee

Hej alla! Har inte orkat läsa här på några dagar. Har varit helt utslagen av illamående. Men idag har jag äntligen träffat en läkare och fått Lergigan utskrivet. Hoppas att det hjälper. Behöver verligen få mina livsandar tillbaka... Har känt mig levande död ett tag nu. Rynkar på näsan

Hoppas att alla mår bra och har en trevlig helg! (med visst hopp om att även jag ska få en ok helg)

Molly - okt-07, v.6+6 BF okt-11
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma