• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • sugarrush

Sötfilur: vilken superfin mage på bilden! Alldeles perfekt, rund och härlig!

Är det verkligen ingen som varit med om det jag frågade om på förra sidan....? Förvånad

Fjärde gången gillt?
  • needtobreathe
    sugarrush skrev 2011-03-05 17:16:51 följande:
    Är det verkligen ingen som varit med om det jag frågade om på förra sidan....? Förvånad
    Hahaha! Jo! Mest hela tiden ;) Om ja nyser, hostar eller så.. jättemysigt! ;)
  • telgebo
    Mamma till W skrev 2011-03-05 16:56:11 följande:
    det är inte jag som gett "föda barn är som att trycka ut en hörnsoffa" sitt namn, men jag tycker att det låter himla roligt. Själv hann jag inte riktigt med i min egen förlossning då vi bara hann vara inne i förlossningsrummet i knappt en timme innan Wilda var ute. Men det är lätt det bästa jag gjort hittills i mitt liv! :)
    I know men jag kan säga att det känns mest som man ska skita på sig när krystvö¨rkarna kom och fort som attan gick det här med 2 timmar men jag tyckte fan förvärkarna gjorde ondare än förlossningen trots att det slets som fasen i magen men jag fick min förlossning som jag ville ha det, pilatesboll och profylax
    Gravid v.6+6 BF 24/10 Efter 19 mån slit och ett MA
  • telgebo
    sugarrush skrev 2011-03-05 17:16:51 följande:
    Sötfilur: vilken superfin mage på bilden! Alldeles perfekt, rund och härlig!

Nää men det rinner till då och då när jag går, kliver på bussen, lagar mat, kliver upp ur soffan vad som. Jag tror inte det är urin utan flytningar ohch et varade jag också.

och jag undrar fortfarande över vad symtom på för låg dos av Levaxin kan ge för symtom?
  • sugarrush

Det var definitivt urin. Inte flytning.
    Ska man behöva ha trosskydd nu alltså? Idag hände det nämligen på Hemköp, kändes sådär lagom fräscht...

Fjärde gången gillt?
  • Mabaja

Sugarrush: Det har precis börjat... Musklerna blir ju lite förslappade så på slutet kan det rinna till. Jag har fortfarande svårt att hålla "tätt" när jag är kissnödig och nyser... Ingen trevlig känsla, men då har jag ändå fått klart för mig att mina knipmuskler är bra. Eller ja, så bra de kunde vara efter förlossningen (det här var i december)...

Telge: Nån pilatesboll hanns inte med. Var bara att trycka på när vi väl fick ett rum... :) Blev inte ens inskriven förrän Wilda var hos oss!

Flicka 101010, mabaja.blogspot.com
  • telgebo
    Mamma till W skrev 2011-03-05 17:24:25 följande:
    Sugarrush: Det har precis börjat... Musklerna blir ju lite förslappade så på slutet kan det rinna till. Jag har fortfarande svårt att hålla "tätt" när jag är kissnödig och nyser... Ingen trevlig känsla, men då har jag ändå fått klart för mig att mina knipmuskler är bra. Eller ja, så bra de kunde vara efter förlossningen (det här var i december)...

Telge: Nån pilatesboll hanns inte med. Var bara att trycka på när vi väl fick ett rum... :) Blev inte ens inskriven förrän Wilda var hos oss!
    Oj då det gick undan. Blev totalbeskiven att jag inte fick nåt partogram du vet hur man öppnar sig, det hanns inte med. Öppen 3 vm när jag kom in 11.15 öppen 5 cm runt 12.16 och sedan öppen 10 kl ...ja du vet inte men hon är född 13.59 och jag krystade i 21 minuter och det gjorde jag bara med miitt ex närvarande i rummet BM kom in 5 i 2 och sa att nu får jag önska er lycka till för nu ska jag hem men en BM kommer snart. Mitt ex sa att jag tror min tjej föder nu så ni får raska på med den där BM nu. Neeej då det är lååångt kvar, kust då så hade jag världens krystvärk åså BM kollade på mig och sa Krystar du XX  inget svar . ja jag ska nog ta ocj undersöka dig ändå för säekerhetsskull innan jag går av. Oj herre då det är dags ficlk slänga sig yr genom dörren och kalla på förstärkning palla upp mii sängen och hålla emot bebisen som ville ut och jag vrålade sta handen för helvete och så tog jag i sista gången och dottern flög ut och ett hav av fotervatten kom rakt i bm famn ha ha.
  • Muffe
    3 barns mamma84 skrev 2011-03-05 13:40:51 följande:
    Otroligt fint går inte att beskriva jag vill bara också ha den magen.
    ÅÅh sen fick jag såklart syn på byxorna (MINA) åååh rosa gud så fina dom är var har du köt dom är det grav byxor eller vanliga ?
    Såg nästan ut som pyjamas haha men det är det väl ikke ?
    Tack vad du är söt!
    Ja köpte dessa mammabyxor (de rosa) på 4mom.com tror jag. Pyjamasbyxor och såååå sköna. Dock svindyra enligt mig, 5oo kr men så värt de!!
  • Muffe

oppps inte länken ovan för den gick typ till sexsaker eller sånt haha... ska vara 4mom.se men de hålle visst på att stänga ner sidan tror jag... synd!

Byxorna är verkligen supersköna!!! Ska se om jag kan hitta dem på nätet. Återkmmer isåfall

Sugar, heeeelt normalt Har hänt mig med men det är bättre nu faktsikt!

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma