Inlägg från: maria204 |Visa alla inlägg
  • maria204

Plus igen efter mf/ma

Muffe skrev 2011-04-29 14:41:40 följande:

I måndags kväll kom vår älskade lilla FLICKA till världen!
    2620 gram och 47 cm lång och världens sötaste lilla tös!!!

Vi har kommit hem från BB och njuter för fullt av underverket som just nu ligger och sover på pappas mage

Lycka!!!

Återkommer med berättelse om hur allt gick men det gick med rekordfart och jag hade nog en drömförlossning tror jag man kan säga
    Hann inte med någon smärtlindring alls men det gick ändå!

Åh! Ett stort grattis tll er! Ta hand om er och njut!
    Kram! 
  • maria204
    Evve81 skrev 2011-04-29 19:37:18 följande:
    Sötfilur: grattis!!!!!!

Maria: Alltså min mage var inte på kurvan utan ett snäpp över men det är inte därför jag får mina TUL utan för att jag har en tarmsjukdom som kan göra att bebis blir tillväxthämmad. Nu har jag fått stora barn och jag tror att du inte behöver oroa dig förrän du kanske är i v 38 om magen fortfarande är stor....... Jag har ju alltid haft stor mage så jag är ganska säker på att det är en stor bebis.....

Nu är veckan slut! Känns rätt skönt fast jag har bara jobbat 2 dagar men det räcker....  Nu har vi hela familjen samlad igen. Känns verkligen skönt!
    Aha. Jag förstår! Jag oroar mig inte efter mitt MVC-besök idag. Jag ligger också snäppet över kurvan, men följer min "ickekurva" så allt verkar normalt. SF-måttet var 32cm. Jag är i v.30.
  • maria204

Idag ska vi storhandla, hämta liggdelen till barnvagnen (vi fördelar upp utgifterna lite) och så ska maken spela golf. Förhoppningsvis blir det lite god mat till kvällen.

Ha det bra! 

• maria204
    MissT skrev 2011-05-02 19:26:34 följande:
    Hejsan!

Kikar in här och säger hel till er alla. Har varit inne och kikat ett par gånger tidigare och önskat att jag också skulle kunna "tillhöra" tråden och i fredags plussade jag. Fick MA i v10 i dec och har hållit till i systertråden ett par månader. Har rejäl molvärk, mår illa och börjar lite smått känna av brösten. Åt pergo, hade sista mens 26 mars och antagligen ÄL runt 12 april så förhoppningsvis, om allt går vägen denna gång, kommer den lilla runt nyår/början av nästa år. Hoppas få göra ett vul om ett par veckor så vi kan se om den lille lever där inne eller inte.

Ha en bra kväll allihop {#emotions_dlg.flower}
    Välkommen hit! Nu hoppas och tror vi att ditt lilla pyre får stanna kvar och komma ut lagom till jul.
    sugarrush skrev 2011-05-02 19:31:22 följande:
    Här är dagens bild på vår lilla älskling, v. 18+4! Så söt att man bara dör! Hjärta

Visserligen är det inte rätt vinkel riktigt, men skulle ni gissat på tjej eller kille? Man ser ju inget som "sticker ut", men å andra sidan kanske en snopp kan gömma sig bakom benet... Hmmm.....
    (En kille är förstås lika välkommet, men ja, jag är så sjukt nyfiken bara... )
    Vilken fin bild. Grattis! HjärtaJag tycker att det är jättesvårt att se. Själv tyckte jag tydligt att jag såg "springan" mellan beben på bebis = flicka, men när jag pratade med en BM om det efteråt sa hon att de på RUL som regel undviker att visa bilder där man tydligt kan se könet. 

Vi tror stenhårt på en kille eftersom alla i vår släkt får det, men en tjej vore ju jättekul. Efter "en unge i minuten" igår slutade jag hoppas på en tjej och insåg att det faktiskt inte spelar någon som helst roll. Ge mig en frisk unge så är jag nöjd! Glad

• maria204
    Evve81 skrev 2011-05-02 17:19:40 följande:
    Sugar: UNDERBART!

Safiree: Vi ska åka på djurpark i början av juni då är jag i v 32. har funderat om det är urkorkat för jag har ju känningar av fogarna men jag vet att man kan åka tåg runt.......... Vi får väl se vad det blir!
    Vi ska till Kolmården på lördag, och då är jag i mitten av v.31. Jag är också lite orolig för hur det kommer att gå att promenera runt där, men jag får väl ta med mig en stickning eller en bra bok, hoppas på gott väder och sitta på en bänk när det blir jobbigt. 
  • maria204
    MelikaH skrev 2011-05-04 13:27:06 följande:
    Förresten tjejer...

Har ni tänkt på vad ni äter som mest nu? Söta eller salt/sura saker?

Ni som har andra graviditeter bakom er, har ni ätit olika på alla? 

Jag tycker att det är ganska intressant eftersom jag har hört av mina äldre släktingar att om man äter mycket sött så är det en pojke man väntar o surt/salt flicka. Låter inte så troligt men kan vara kul att veta hur ni har det Glad 
    Med graviditet nr 1 älskade jag oboy. Och julskinka. = pojke

Med graviditet nr 2 var jag fullkomligt galen i mozarellasallad med massor av basilika och rödlök. =pojke

Nu har jag ingen riktig craving, men jag är väldigt förtjust i vattenmelon. Vad det blir vet jag inte.

Vad gäller surt och salt så väljer jag alltid det framför sött. Så även nu. 
  • maria204
    sugarrush skrev 2011-05-04 10:29:23 följande:
    Igår blev jag lite ledsen på sambon, jag ville att han skulle ta kort på min mage. Men det tyckte han var onödigt, vi hade ju kort på bebisen från ultraljudet, det var ju det som var intressant, tyckte han. Jag blev jätteledsen och det kändes som om han ratade mig, att han inte ville se på min "nya" kropp....
    Egentligen känner jag mig inte ful eller så alls, men det är SÅ tydligt att min sambo inte tycker det är snyggt alls med de här nya stora hängpattarna. Och nej, det ÄR ju inte snyggt, men det är ju kvinnligt och moderligt och det är ändå lite spännande att kroppen förändras... Och det vill jag ju dokumentera, minnas och spara!
    Jag grinade en stund och han lovade att ta kort på magen idag men nu känns det ju inte alls kul, han VILL ju inte, det blir ju som om jag tvingar honom... usch, tänk om han tycker mina bröst är fula och äckliga!
    Jag säger då det. Min man kan också kläcka ur sig saker utan att tänka på att jag blir ledsen. Jag frågade honom om han tyckte att jag hade gått upp för mycket i vikt. "Inte så farligt." svarade han. Jag tolkade det så klart som att jag är smällfet....

Ta kort på magen själv och strunta i din man! 
  • maria204
    Bellas7 skrev 2011-05-05 18:38:42 följande:
    Hej en liten fråga Jag var på vul idag och är 5+3 och läkaren såg 3 st hinnsäckar och hon trodde att hon såg foster i alla men i allafall minst två. Hmm Nu är jag alltså gravid med trillingar.... Men läkaren sa att mycket kunde hända och hon menade att återbildning kunde ske. En hinnsäck var lite större än de andra två. Shit vad nojig jag blev nu..
    Oj oj oj! Vad spännande! När får du komma tillbaks och kolla en gång till?
  • maria204
    Sir Bubbalots mamma skrev 2011-05-06 20:10:09 följande:
    jag har inte haft sex sen pyret blev till.. dvs 9jan...
    Och  jag har haft sexförbud från v.19-30. Nu när jag äntligen har kommit in i v.30 så är sexlusten som bortblåst. Stackars make...
  • maria204

Vilka fina namn ni har!

Vi "vågar" inte heller säga våra namn innan barnet kommer. På så sätt kan ingen reagera negativ. Det är bara att acceptera.

Bröderna heter ju Folke och Einar. Syskonet kommer (kanske, man vet aldrig) som det ser ut nu att heta Britta eller Gunnar. 

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma