Inlägg från: maria204 |Visa alla inlägg
  • maria204

Plus igen efter mf/ma

rontgensyrran skrev 2010-12-17 19:53:34 följande:
    Förstår att hon är olik sig, vem hade inte varit skör efter så mycket längtande, förhoppningar för att sedan sluta i ledsamhet och utan de man önskar som mest. Det kan nog vara en god ide att prata med honom först. Sen låta det ta lite tid och sen prata med henne för att sedan berätta för resten av era anhöriga.

Förstår att hon måste kännas ledsen över att börja gråta över en så fantastisk nyhet. Men i bland tar känslorna helt i överhand. Jag hoppas verkligen hon snart blir gravid...kanske är hon det redan, men inte vet hur hon ska berätta för er???? Det hade väl vart nåt!
    Ja, det vore helt underbart!!
  • maria204

Det verkar som om några av er har haft jobbiga dagar. Kram på er och hoppas att julen blir bra! Och Röntgen: Jag håller tummarna för att Ines stannar kvar i magen en vecka till!!! Fint namn du har valt förresten!

Egoupdate: Jag berättade för min bror idag. Gjorde ingen stor affär av det, och det gjorde inte han heller. Han lät lite dämpad på rösten, men tyckte att det var bra att vi berättade för dem först och att han får berätta för min svägerska i lugn och ro. Det kändes bra, att jag gjorde på rätt sätt. Hoppas bara nu att de lyckas få ett litet syskon. Jag vet inte om de har gett upp ännu eller hur det ligger till.

• maria204

Hej på er!

Jag åker bort över jul och vill passa på att önska er alla en jättebra jul! Lycka till ni som väntar era småttingar i dagarna!

Imorgon och på julafton berättar vi för familjerna (barnen får vänta ett tag).

Stora julkramar från mig! 

• maria204
    röntgensyrran: Grattis till Ines!!! Vilken julklapp!
  • maria204

Har suttit och läst de senaste sidorna i tråden. Sofy: Vad kul att se det riktiga du!

Namndiskussioner är vi långt härifrån, men det lär inte bli lätt. Vi har gamla, traditionella "gubbnamn" till våra barn och det kommer att vara svårt att hitta ett tredje som känns bra. Jag tror inte att det kommer att bli en flicka, för det verkar inte vara möjligt i våra familjer (8 pojkar i rad på min sida, 4 på min mans sida, inga flickor).

Annars hade jag besök av brodern och hans fru igår. Hon grattade oss och var ärligt glad för vår skull. Så skönt! Jag har, som ni vet, bävat mig för hennes reaktion.  

Imorgon bär det av till mina päron för nyårsfirande. Igår fyllde min minsting 4 år och på nyårsdagen fyller min äldste 6. Det är mycket nu kring jul och nyår... 

• maria204

Vilka fina bebisar ni har fått! Grattis så mycket! <3

Själv har jag varit inne på VUL pga en blödning. Allt såg bra ut, men jag trodde att jag skulle gå under. Jag satt i bilen, bad till Gud och ropade att jag inte skulle orka en gång till. Jag behöver väl inte skriva att jag blev oerhört lättad när allt såg bra ut?

Jag har tydligen extra känsliga slemhinnor, pga att mer slemhinnor än vanligt "hänger ut" ur livmodertappen. När jag var där sa jag "jaha, ok..." Nu har jag börjat fundera på vad det innebär egentligen. Båda mina barn har kommit tidigt (v.33 &v.36) och nu oroar jag mig för att detta är ett tecken på att vattnet kan gå tidigt även den här gången. Jag ska ringa min BM och höra med henne, hon kanske kan förklara så jag förstår.

• maria204
    Jania skrev 2011-01-09 17:27:30 följande:
    Oj oj vad det skrivs mycket

Har inte orkat läsa allt, men några har fått pyttisar. GRATTIS till er!
    Hoppas att allt är bra med er andra.

Lite egoinfo: (Känner mig lite ensam här om att vara så tidigt i grav.) Har nu toknoja mest hela tiden, är så rädd att lilla pyttefröet inte ska må bra där inne. BM har ju sagt att jag ska få åka på UL på tisdag så då får jag väl i a f veta nå't. Ska fråg om det är kub hon bokat in eller "bara" UL...
    Inskrivning imorrn. Läskigt. Förra gången jag var gravid var jag in till sjukhuset m mf bara några dar efter inskrivn. *Hjärnspöken*
    I övrigt tror jag det är bra, mår illa, äter nästan konstant, somnar snart eftersom jag inte sovit middag, lite kass i magen eftersom jag äter "fel"  

Gissar att ni har överseende med att jag inte är väldigt aktiv här inne. Ibland är det skönt bara att titta in och se att ni andra har det bra, eller läsa era nojor och tankar.

Kramar på er allihopa
    Hej på dig!

Jag tycker att det är jättekul med någon som inte kommit så långt än! Själv är jag i v. 15, så det är inte heller nära till förlossning här. Hoppas att det dyker upp lite fler bara så att inte tråden dör ut nu när det pluppar ut bebisar åt alla håll och kanter...

Jag börjar känna mig rejält fet nu. Jag hade lite för många trivselkilon innan jag blev gravid, så det är för mycket fläsk,och därpå magen som börjar växa. Jag tror säkert att det är många kring mig som går runt och funderar på om jag har blivit tjock eller om jag är på smällen Jag ligger och känner på magen varje morgon, och den finns där! 

Ha en skön söndag allihop och grattis till alla nyblivna föräldrar! 
  • maria204
    kajsalisa skrev 2011-01-09 19:47:48 följande:
    Hej alla fina flickor. Idag, 14.12, kom vår lille Ted till världen. Tio fingrar, tio tår och söt som socker. 3160g och 51 cm. Det har varit en pärs med 36 timmar från start till mål och jag är sjukt sliten, men lycklig. Skriver och berättar mer när jag har mer ork. Kram till er alla!
    Grattis till din lille kille! Väl värd mödan antar jag  

<3 
  • maria204
    Odetta skrev 2011-01-14 15:24:34 följande:
    Förresten...en annan rolig sak med mitt BM besök. BM berättade att när man går in i datorn och tittar på min journal, då står det "TV-Mamma" som en notice till förlossningen....så jag hamnar i rätt rum (de har ju riggat speciella rum med kameror och så) Hahahaha....TV-MAMMA
    Jag ser fram emot programmet! När börjar de sända? Jag har sett reklamen som du länkade till och letade febrilt efter BM som förlöste min minsting. Jag såg henne inte

• maria204

Ni är så flitiga på att skriva att jag inte hinner med!  Vad kul att få läsa lite bloggar! Hanna: Du ser så fräsch ut! Jag känner mig gammal och småfet, men det är jag kanske också....

Sofie: Ta hand om dig och ta det lugnt! Jag vet att det är lätt att säga och jag vet hur stressigt det är att inte "få" städa...

Happy: Fy vad tråkigt att läsa om din diabetes. Hoppas att du kommer att tycka att det känns ok och att den kommer att försvinna så fort Sofia är ute!

Och... Åh vad söt Ted är! Jag längtar sååå tills jag får snusa på min lill*

3barns: Jag håller med Happy. Gå och få tån kolla. Min brorsson hade ett skavsår. De trodde att det skulle bli bättre, men han fick äta antbiotika. Bättre att kolla en gång för mycket än en gång för lite.

Vi ska köpa större bil. Nu har vi en Renault Megane sedan, och den har faktiskt fungerat med två barn. Min man är en hejare på att packa. Vi har faktiskt varit på en veckas semester och hade med packning för hela tiden, resesäng, syskonvagn och båda barnen. Nu när nummer 3 är på väg vill jag inte längre behöva packa så ekonomiskt. Nu är det en stor bil som gäller. Och den ska ha AC och dragkrok!

Ni som har syskon till ert blivande, när berättade ni för dem/det? Min mage börjar synas nu, men maken vill vänta med att berätta till efter RUL. VAd tycker ni?

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma