Inlägg från: maria204 |Visa alla inlägg
  • maria204

Plus igen efter mf/ma

Förvärkar!!!

Igår trodde jag att det var dags! Starka sammandagningar som kom var 3:e minut i ett par timmar i sträck, minst. De blev aldrig smärtsamma, men gjorde dock ont. Plötsligt avtog de, och sedan...nada! Inatt var det lugnt ochidag har jag väldigt trött rygg+molvärk i ryggen. Hoppas att det kommer igång snart. Så här vill jag inte ha det. Jag vet ju inte hur det känns att gå hemma och vänta på de riktiga värkarna. Vattenet har ju gått med de andra och värkarna har kommit igång på förlossningen...

Vi hämtade i alla fall vagnen igår. Den står bäddad och klar på uterummet. Nu ska vaggan bäras in och bäddas, så är vi redo för pluttens ankomst. Bilstolen är provad i bilen och alla barnen kommer att få plats i baksätet!

Have a nice day! 

• maria204
    Safireee skrev 2011-06-21 11:48:56 följande:
    maria204: Håller tummarna för att bebisen kommer ut snart och att du slipper dras med många falsk alarm! Förstår att det måste vara väldigt frustrerande! När har du BF? (dina andra barn kom tidigt eller hur var det?)
    Ja, jag går på övertid nu. I alla fall om man jämför. Jag har BF 13/7, så det kan ju lika gärna vara så att jag går i tre veckor till, men hoppas inte!

Nu försöker jag njuta av att det är sommarlov och ledigt, men det är så svårt! Jag orkar ju inenting. VId minsta ansträngning protesterar ryggen. Jag ska försöka sätta mig ner och sticka eller virka något, men den stackars bebisen har redan en full hemsydd/virkad/stickad garderob och det är ju inte riktigt årstid för varma kläder. Kanske ett vinterset? Mössor/vantar/sockar? Ja, det får det nog bli! 
  • maria204
    sugarrush skrev 2011-06-21 14:13:33 följande:
    Spännande för er som närmar er! Maria, heja heja!

Safireee, hoppas bebisen fortsätter ta sovmorgnar även när den tittat ut..!

Har haft en tuff dag idag. Åkte in på akuten halv fyra inatt med sambon som fått en klump i en testikel och hade jätteont. Via ultraljud fick vi till slut veta att hade fått en cysta, men innan det var bekräftat hade jag inbillat mig att det var cancer och att han skulle dö. Har gråtit och varit så sjukt orolig. Nu är vi hemma igen efter 10 timmar där och vi båda är så trötta att vi nästan dör.
    Nej men fy! Var det en godartad cysta då! Jag föstår din reaktion. Jag tycker att människor runt omkring mig får cancer hela tiden, som om det bara är en tidsfråga innan man drabbas själv. Hoppas att ni kan vila ut nu och ta hand om varandra!
  • maria204
    Evve81 skrev 2011-06-22 16:06:24 följande:
    Telge: Hoppas det OK trots sammandragningar. Jag får ibland ihållande värk fast magen med är stenhård men jag tror inte att det är sammandragningar

Jag blev ju uppringd av min bm i fredags och då sa hon att jag skulle få träffa en diabetessköterska som skulle kontakta mig. Nu har det ju gått en vecka och jag har fortfarande inte hört någonting så jag funderar på om jag ska ringa min bm imorrn och fråga??? Jag har ju inga problem av det men det känns ju ändå lite konstigt att de inte hör av sig.........
    Ja, gör det! Sådant där kan man ju bli tokig på! Skrikandes

Idag mår jag illa och har dålig mage (ursäkta). Kan ni inte hålla tummarna för att det är på G? Hoppas att kroppen tömmer sig inför förlossning, för jag vill ha bebisen nu, innan alla barnvakter åker land och rike runt på semester... Obestämd
  • maria204
    Safireee skrev 2011-06-29 09:32:49 följande:
    Var det inte länge sedan maria204 var inne här nu?? Det kanske är på gång? Skrattande
    Nääää. Det är lugnt här. Rynkar på näsan Jag är bara lite för trött och lite nedstämd, så jag orkar inte skriva något så ofta, men jag läser.

Igår hade jag dock kraftiga förvärkar och sammandragningar som kom var 2:e-3:e minut. Nu är det dags, tänkte jag,  men de avtog och under natten hade jag bara smärtfria sammandragningar då och då. Nu börjar till och med maken tycka att det tar lång tid, och det är ändå ok att gå 4 veckor till!!!!! Då kreverar jag!

Idag går jag in i v.39. Ännu en milstolpe!

Ha en underbar dag! 
  • maria204
    Safireee skrev 2011-06-29 09:56:47 följande:
    Attans maria204! Men snaaart är det dags förhoppningsvis!
    Jag hoppas det! Jag borde ju inte gå över tiden, men man vet ju aldrig...
  • maria204
    3 barns mamma84 skrev 2011-06-29 10:24:14 följande:
    Gumman bara vecka 39 äntingen räkna med 40 eller v 41 eller + men snart gumman är det dags tänka sig snart har du bebis
    Ja, jag vet att det "bara" är v. 39, men när man har fött i v. 34 och 36 och får höra att "du kommer troligen att få tidigt nu med" då är v. 39 inte "bara". Jag har försökt intala mig det, men det är inte lätt... Obestämd
  • maria204

Tack alla för era påhejningar! Idag har jag boat rejält. Vikt tvätt och tvätt och tvätt....Min man är likadan. Idag fick han för sig att börja rensa hela uppfarten från ogräs (det får plats fyra bilar på längden och två på bredden...) i den här hettan dessutom!!!

Magen är kass som vanligt och sammandragningarna kommer och går.

Äckelvarning:
    Idag när jag var nere i källaren kom en sammandragning och då kissade jag på mig... Rynkar på näsan Jag tänkte först att "nu gick vattnet" men det har inte kommit något mer sedan dess. Det var bara att dra av sig kläderna och stoppa dem rakt i tvättmaskinen. Jag som inte ens kände mig kissnödig. Antar att bebisen trycker på lite... Skäms

• maria204
    MissT skrev 2011-06-30 11:46:14 följande:
    Hej tjejer!

Gjorde ett kort gästspel här för ett tag sedan men lämnade tråden då en läkare inte såg något foster vid vul. Verkade som vi drabbats av en ofostrig graviditet. Jag fick tid igen en vecka senare och skulle då komma tillbaka fastande så de skulle kunna göra skrapningen efter vårt uppföljningsvul. På vul såg läkarna både ett foster och ett pickande hjärta. Snacka om shock! Vi var ju helt instäldla på att det gått åt skogen även den gången. Fick komma på nytt vul två veckor senare och idag var vi på Kub-ul. Ville avvakta tills jag gjort det innan jag kom tillbaka till tråden eftersom det varit så många turer i graviditeten. Allt såg bra ut idag och vi fick låg risk för kromosomavvikelser. Så härligt! Nu känns det lite mer verkligt och som att jag kan slappna av lite mer.

Hoppas allt är bra med er alla!
    Vilken solskenshistoria! Välkommen hit igen! När är BF?
  • maria204
    Mamma till W skrev 2011-07-02 09:20:04 följande:
    Prommis; jag ska göra vul- måste bara ringa och tjata till ett. Får väl dra en vals om vilket nervvrak jag är. Får jag inget vul gör jag ett privat.

Känner som så att bara jag får veta att det har levt så blir jag lugn. Så var det med w iaf.
    Fy vad jobbigt! Jag förstår precis. Jag pratade med min BM och hon ordnade att jag fick gå på tre VUL innan v. 12 så att jag kunde se att fostret utvecklades som det skulle. Det var jätteskönt och efter v. 12 kunde jag slappna av. Berätta hur orolig du är och hur det påverkar dig som mamma. Jag skulle tro att det är lättare att bli fröstådd om man går genom sin BM. I alla fall upplevde jag det så.

Kram på dig! 
  • maria204
    telgebo skrev 2011-07-02 11:47:24 följande:
    Maria 204: Vilken vecka är du i nu? Inga känningar på G?
    V. 39 och jo, en massa sammandragningar, dock få idag. Jag har fått rådet att om jag vaknar och har värkar så ska jag gå upp, ta ett par alvedon och en dusch. Försvinner de inte då så är det "riktiga" värkar. Mina tidigare förlossningar har gått fort när värkarna har satt igång, så jag är liite stressad. Dessutom verkar de flesta av våra barnvakter vara ganska  upptagna i helgen, fram till tisdag, så jag hoppas att bebisen håller sig i magen tills dess.
  • maria204

Jag föröker hitta på lite roliga saker så att tiden går. Idag har jag sytt en jättesöt sommarklänning till en 5-åring. Jag använde ett tyg jag hade, ett gammalt överkast, och nu är den klar! Jag är nöjd, men vet inte vem som ska få den. Min bästa kompis har en 5-årig tjej, men jag vet inte hur hon ställer sig till tyget. Jag vill ju inte ge bort den till någon som inte vill ha den...

Lite OT... 

• maria204

MCT: Ett stort grattis från mig! Jag förstår att ni är chockade och rädda samtidigt som ni är glada. Men vad häftigt!!!!

• maria204

Jag badade igår. Jag tänker likadant. När bebis är född kommer jag inte att kunna bada pga avslag osv.

På onsdag har jag BF, men det känns inte som om det kommer att hända något tills dess... Idag har vi lämnat barnen till farmor för några dagar, så nu skulle det passa ypperligt med en förlossning. Jag funderar inte heller så mycket på hur förlossningen kommer att bli. Man vet ju att en inte är den andra lik i alla fall. Jag tar det som det kommer.

Håller tummarna för att det är vår tur jättejättesnart!!

Evve81 skrev 2011-07-10 20:38:33 följande:
    Jag vet inte om jag förstått att det är 3 veckor kvar. Har inte alls förberett mig inför förlossningen eller bebis.... Eller vi har allt till bebis ska bädda vagnen och lite sånt. Men jag har inte funderat över förlossningen så mycket. Vet ju hur det varit tidigare och jag får väl se om det blir samma igen.......

Dessutom kommer jag ju inte kunna bada sedan heller förmodligen inget mer denna sommar för innan jag kan bada igen är ju sommaren slut...... Vet itne hur sugen man är att åka på massa badning med en nyfödd. Maken och barnen får väl åka själva

• maria204

Plutten: Jaghåller med! Ett solklart plus på en solig dag! Grattis!!

• maria204
    Evve81 skrev 2011-07-11 10:16:19 följande:
    Plutten:Grattis klart det är ett plus!!!!! Vilken härlig början på veckan!

Maria: Ingen bebis än? Jag håller på städa kanske kan ge nåt men nu vill barnen vara ute så nu är det bara att gå ut!
    Nej. Jag ska också städa idag. Kanske sätter det igång något. Jag kände ju flera värkar igår, men heeelt lugnt under natten...
  • maria204

Nu är vår dotter här! Det gick snabbt o bra. Ligger o tar det lugnt på bb. Skriver mer när jag kommer hem.

• maria204

Hej igen! Nu är vi hemma, jag och dotter. Nu har livet ändrats och det är mat, bajs, mat , bajs mest hela tiden. Däremellan hinns det med en hel del bebisgos.

Förlossningen gick snabbt. Vattnet gick strax efter midnatt på tisdag och hon föddes 04:23. Den bästa förlossningen jag har haft! Jag följde kroppens signaler och lyckades med det! 

Jag hann inte med någon epidural, men lustgas och ackupunktur.

Britta var 49cm lång och vägde 3590g.

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma