Inlägg från: maria204 |Visa alla inlägg
  • maria204

Plus igen efter mf/ma

Nu har jag hittat hit! Tack för inbjudan Kajsalisa!

{#lang_emotions_gravid}Beräknad förlossning{#lang_emotions_gravid}

November 2010

December 2010
    Maria204 24 december
    WeWant 25 december
    Anna TheSunshine 29 december

Januari 2011
    Kajsalisa 2 januari

Februari 2011

• maria204

Förra graviditeten berättade vi för familjen (och därmed hela jorden kändes det som) redan v. 6. Nu ska vi vänta. Dels för att varken jag eller min sambo vågar vara glada eller hoppas, och dels för att det inte är så kul att tvingas ringa runt och berätta att det inte har gått bra.

Jag har inskrivning imorgon! Det är ju jättetidigt! Det känns inte heller roligt. Jag är rädd att bli "klappad på huvudet" och att min oro inte kommer att tas på allvar. Jag vill ha ett UL i v.10 kanske, så att jag vet att allt är ok. Hoppas att jag får det!

• maria204
    rontgensyrran skrev 2010-04-28 17:14:09 följande:
    Förstår det!Jag har tur att jag får det automatiskt när jag går privat. Så mitt VUL kommer att bli när jag är 7+4. Fast jag är ändå väldigt skeptisk då jag ändå efter ett normalt VUL dog  fostret snart där efter. :/ Så när det bli NUP -test i vecka 13 kommer nog jag att kunna slappna av lite mer :)
    Ja, jag förstår dig. Vår "bebis" dog någonstans mellan v. 11-12. eftersom vi ska gifta oss när vi går in i v.13 vill jag ha kollat och hunnit åtgärda ev. komplikationer innan dess. Shit vad kall jag har blivit! Försvarsmekanism?
  • maria204

Det blev inget MVC-besök idag. Vi bokade om det till nästa vecka istället.

Jag är dyngförkyld och ska vara hemma mina lite sjuka barn imorgon. Illamåendet verkar ha börjat komma nu. Tack och lov, (Får man säga så?) för då vet jag att jag är gravid.

• maria204
    kajsalisa skrev 2010-04-29 16:49:50 följande:
    Hur ser din historia ut Maria204? Hur många har du sedan innan? Hur lång tid har det tagit att bli gravid osv?
    Min historia kommer här:
    Barn 1: 1/1 2005. Helt oplanerad.
    Barn 2 föddes 28/12 2006. Han kom till på första försöket.

MA i v.13 som upptäcktes på UL vid KUB-test.

Jag har blivit väldigt lätt gravid med min sambo och tanken på missfall har aldrig funnits där innan jag såg det döda fostret på UL. Jag vill aldrig mer vara med om det! Ja, ni vet hur det är.

Välkomna alla nya! Vad kul att vi alla på listan är så lika långt gångna!
  • maria204
    No way skrev 2010-04-29 20:59:37 följande:
    =) men det kan ju inte vara alltför kul att fylla år påp julafton när man är liten ;)
    Jag hoppas på att missa BF (24/12). Hittills har mina barn blivit födda månaden innan de "borde", så kanske blir det en november-/tidig decemberbebis...
    Smålands jänta i storstaden skrev 2010-04-29 22:26:16 följande:
    Hej igen tjejer och hej nya nya tjejer oxå! vill inte riktigt skriva inmig på listan ännu men undrar hur ni mår??Jag har inga som helst symtom eller spända bröst? hade sjukt ömma bröst långt innan jag plussade förra gången samt mycket mer molvärk... Hur är det för er?Kramar!!
    Jag hade molvär en vecka innan BIM, sedan ingenting, ingenting och nu börjar jag bli trött och må lite illa på morgonen.
  • maria204

{#lang_emotions_gravid}Beräknad förlossning{#lang_emotions_gravid}

November 2010

December 2010
    Maria204 24 december (2:a försöket efter MA)
    Maria A 78 24 december
    WeWant 25 december
    Anna TheSunshine 29 december (2: försöket efter 2 MF)

No way 28 december

Januari 2011
    Kajsalisa 2 januari (2:a försöket efter MA)
    Rontgensyrran 6 januari (3:e försöket efter MA)

Februari 2011

• maria204
    WeWant skrev 2010-04-30 10:30:17 följande:
    Försvinner från denna gruppen. Missfall imorse.. Lite bruna flytningar, men symtomerna som onda bröst försvann under natten.. Bara väntan attt de ska komma igång och starta på ny kula. Tredje gången gilt !Lycka till allesammans ! Kramar
    Neeeej! Hoppas att det går bättre nästa gång! Kram!
  • maria204
    Mini Söderling skrev 2010-04-30 09:56:29 följande:
    Hej igen jag tänkte på det här med vi som inte går på hälso samtal , vad ska man undvika i början tills man blir inskriven och får mer info ? Jag har en dotter född 98och tvillingar födda 04 och jag tycker det ändrar sig från gång till gång vad man bör undvika att äta tex .Kramiz på er
    Undvik alla dessertostar, lufttorkad skinka och sånt. Rött kött...

Kolla på livsmedelsverkets hemsida, där har de en bra lista! Och just det. Börja äta folsyra redan nu.
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma