Inlägg från: maria204 |Visa alla inlägg
  • maria204

Plus igen efter mf/ma

mallanis skrev 2011-02-26 15:09:08 följande:
    Hej girl- det skrivs så perhört mycket att jag inte hänger med!

Sofy åh va kul med shoppningen vilken fin vagn och bra att du inte födde på där på plats. Ursäkta mitt tjöt om klorin, vi går alla "igång" på olika saker ;) hahha!

Telge- jag känner inte igen det du beskriver...

Marlyn- Håller med att det var taskigt av tarmarna att skrämma dig!!

Maria- Mysigt när det sparkar! =) Åh så fina bebisplagg! Härligt tyg jag vill också ni är så duktiga i den här tråden!! Var har du fått tag på mönster?
    Tack! Jag har köpt och prenumererat på Ottobre, och det är från en av de tidningarna. Nu kommer jag inte ihåg vilket nummer, men byxorna finns rån stl 40 och uppåt. Mönstret till mössan hade jag hemma i en pärm, det vet jag inte varifrån jag har fått. Man kan ju alltid klippa söner en gammal och använda som mönster...
  • maria204
    mallanis skrev 2011-02-26 15:25:27 följande:
    Tack för bra info började leta gratismönster på nätet men det verkade inte så lätt ;) Jag är väldigt bra på att dra igång nya projekt ;) så nu ska jag gå upp och måla lite i barnrummet innan jag funderar mer på att börja sy!
    Sätt igång! Det är jättekul!!!
  • maria204

Tack så mycket för alla komplimanger! Man blir ju helt rörd! Hjärta

Det är inte alls svårt när man vet hur man gör, och härliga tyger finns det gott om på nätet!

sugarrush skrev 2011-02-26 18:29:00 följande:
    Sötfilur:
    Hihi, ja igår berättade vi för mina föräldrar!

Pappa fyllde år, så jag hade gjort ett lite speciellt grattiskort. På framsidan stod det "Grattis pappa, svärfar och...." och inuti kortet, när man öppnat det stod det "....morfar!"
    Och så hade jag klistrat in en kopia på gårdagens ultraljudsbild där! De blev jätteöverraskade och väldigt glada, frågade flera gånger "är det sant????" De gratulerade säkert 100 ggr, och när jag drog upp tunikan konstaterade mamma glatt att jag redan fått mage.

Efter att pappa fått sitt kort och sin lilla present var det jag som skulle få min lilla födelsedagspresent i efterskott... En flaska riktigt gott vin...! Hahaha, tur att det var ett vin som lämpade sig för lagring!
    Vilken bra idé! Vad roligt!!! Vi skickade ultraljudsbilden som mms på julafton och hälsade god jul. Det tyckte vi var påhittigt...
  • maria204

Har ni mycket sammandragningar, eller hade, runt v.21? Jag låg och klockade mina en timme. De kom med jämna intervaller på 2-5 minuter. De gör inte ont, men det är klart man funderar. Kanske får man det tidigare och oftare som omföderska?

• maria204

MTC: Grattis! Visst är det en härlig känsla!!!!!

• maria204
    Happiness skrev 2011-03-01 19:05:58 följande:
    Oj då...5 barn. Det tycker jag är lite coolt faktiskt. Sen att veta att man får SD i v.28 varje gång och ÄNDÅ härda ut.  Precis som du säger kan hon kan du.....Du vet det bättre än jag om det är ärftligt, men borde det ju vara som med allt annat

Tyckte det var lite konstigt bara med slemmet där. Nä jag tror inte det var slemmisen. Med sonen var den gulaktig med lite blod i (trorjag) och detta var mer som äggvita. Får se hur det går inatt med värkar och dylikt men tilltar det så är det ju absolut något på G tycker. Tur att jag fick åkt iväg och köpt värmepåse idag

Håller tummarna för att du får sova länge och gott inatt! Vi kan ju inte komma in till BB halvdöda Har du packat din BB väska än? Fattar inte vad det är med mig...får inte tummen ur. Idag när jag trodde något kanske var på G, blev jag så förbaskad att jag inte packat väskan, så nu blir det bara till att sätta igång.
    Jag tycker visst att det låter som slemmisen. Min var totalt genomskinlig, som äggula, fast lite fastare, kanske som en manet? Lycka till Happi!!! Hoppas hon tittar ut snart så ni får gosa med er Sofia! Kram!
  • maria204
    Happiness skrev 2011-03-01 19:17:40 följande:
    Tack goa fina Maria...

Jaha (förvånad) ja men då gäller det ju verkligen att få fart på väskan här. Pratade precis med mamma, hon sitter stand by för att ta sonen. Om jag fick önska skulle jag nog ändå vilja gå tiden ut.

Gick du över tiden?

*KRAM*
    Över tiden? Nä då. Den första kom 6,5 v för tidigt, den andre 4v för tidigt. Jag räknar kallt med att få en junibebis. Om jag går tiden ut vore jag överraskad, men glad!
  • maria204

Oj vad ni har ont tjejer! Stackars er! Jag ska inte klaga jag som är i den "bästa" delen av graviditeten. Tröttheten har lagt sig, kissandet också. Magen putar lagom mycket och jag har faktiskt sett och känt sparkar utanpå magen! Härligt för maken att få känna första gången! Jag är i mitten av v.21.

• maria204
    MCT79 skrev 2011-03-01 19:41:04 följande:
    Snygg du är Färnevik! Både på foto och teckning!Oj... nu ser jag verkligen fram emot vad som komma skall...   ;)

Hörrni jag gör kväller nu! Idag är ingen bra dag.. jag har svimmat 3 ggr.. under kvällen och just nu snurrar hela världen... hoppas det är bättre i morgon!

Godnatt med er!
    Sov gott och sköt om dig!
  • maria204

Grattis Telgebo!!Hjärta

Och Airmamma: grattis till ett lyckat RUL! Det är ju så skönt när de går igenom allt och ser att det är perfekt! 

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma