Inlägg från: plutten02 |Visa alla inlägg
  • plutten02

Plus igen efter mf/ma

Jag är sjukt nervös för att vi ska få en MEGA bebis...

I vecka 25 låg jag på 27 cm i SF mått... Över den översta kurva... Även i vecka 29 låg jag över kurvan 31 cm i sf mått.

• plutten02
    KMW skrev 2012-04-16 13:15:45 följande:
    Plutten och Kalmarbrud, samma person? Blir förvirrad...
    Nä inte... En kompis var inloggad och hade glömt loggat ut...
  • plutten02
    Javisst skrev 2012-04-16 13:17:14 följande:
    Stort SF-mått måste inte betyda stor bebis. Jag har också legat över översta kurvan fram tills för två veckor sedan. I vecka 30 låg mitt SF mått på 32 och när vi gjorde UL samma vecka visade det en bebis på knappt 1200 g dvs -10%.

Men om du är orolig tycker jag du ska be om ett TUL.       
    Okej kanske har mycket vatten eller så ligger den alltid mycket framåt när BM ska mäta. Ja man ska ju ligga +/- 2 cm säger dom ju. Så jag kanske ska börja oroa mig när jag går över 2 cm +
  • plutten02

Shit alltså, vart tar veckorna vägen??? Idag går jag in i vecka 31... Känns som det var igår jag testade +

• plutten02

Två jobbnätter kvar nu sen går jag på gravpenning... SKA BLI SÅ SKÖNT!!! Att bara vara hemma och njuta med dom två andra barnen innan trean kommer

• plutten02

VECKA 33 är här... Så om 5-6 veckor så är den välkommen att komma ut... Då är jag i vecka 38/39 ca.

• plutten02

Fint väder ute och veckorna går framåt... Vecka 34 nu (33+4) Så om 4 veckor får den gärna komma

• plutten02

Vecka 36 på ingång idag...
    Shit... undra om man ska börja tvätta upp lite bebis kläder kanske.

• plutten02
    LisaVäntar skrev 2012-05-24 11:59:21 följande:
    Javisst och plutten: så långt ni har kommit!! Jobbigt att ha stora magar i värmen?

Mimmi: idag ska vi lägga upp en plan för graviditeten, hur mycket kontroller, jobb osv.. Ska väl kolla bebis och tappen också, bl.a. den som krånglade förra gången!

KMW: oroa dig inte! Det är inte alls konstigt att du inte hör, det konstiga är att odd hörde ;) hur långt har du kommit?
    Ja tiden verkligen bara springer iväg känns det som just nu.
  • plutten02

Natten har varit kaos... Har inte sovit alls mycket... Vaknat av minsta lilla ljud och varit uppe och kissat ca 5 gånger.
    Sambon är iväg och jobbar och då sover jag dåligt, men inte så här dåligt.

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma