Inlägg från: plutten02 |Visa alla inlägg
  • plutten02

Plus igen efter mf/ma

Någon som kan hjälpa mig att tänka lite???
    Man har ju 60 dagar Hp som man kan bli beviljad för... Men man får inte ta 11 dagar innan BF... har jag förstått det rätt???

Om jag har BF 27 juni så är ju 27-11= 16. Alltså 16 Juni...

Så jag skulle alltså kunna ansökan om HP från  18 april - 16 juni... (om jag blir beviljad)

Har jag tänkt rätt nu då???

• plutten02
    JoWiAn skrev 2012-01-01 20:32:24 följande:
    Yes det tror jag!
    ja för man har väl 60 dagar räknar man då från 11 dagar från BF så hamnar man på 17 juni och sen till 18 april är 60 dagar
  • plutten02

Vilken eftermiddag jag har haft... har legat pall i soffan sen jag och barnen kom hem från dagis/jobb... Jag misstänker foglossningar... Har så sjukt ont i ljumskarna och lite bak i nedre ryggen.... Kan det vara det?

Har fått jobba mycket idag på jobb då jag haft med en vikarie så man jobbar för två... Dvs. mer lyft och böjningar på ryggen... Borstar tänderna då står man som en kråka böjda ben och ryggen böjer man = värk i ryggen.
    När man ska dra upp byxor och trosor på brukaren så står man med böjda ben och ryggen böjd...

Även när man ger medicin genom peggen så sitter man på en pall med böjd rygg...

• plutten02

Har uppdaterat BF listan nu...

I morgon får jag nog ringa min BM och be att få mitt blodtryck kollat... Är så sjukt trött fortfarande hela dagarna, sitter nästan och somnar på jobbet...  och även sån huvudvärk som heter duga näsan hela dagarna... Inget roligt alls...

• plutten02
    Mamma till W skrev 2012-01-04 16:47:47 följande:
    Plutten: prova järntabletter annars.
    Finns det recept fritt?
  • plutten02
    Mamma till W skrev 2012-01-04 19:44:40 följande:
    Ja det gör det. :) niferex brukar mvc tipsa om. Själv har jag bara ätit duroferon.
    kanske ska ta och testa det lite då så slipper jag springa hos BM.
  • plutten02
    Mamma till W skrev 2012-01-04 19:48:42 följande:
    Hur låg dina värden på inskrivningen?
    Dom var bra då. Det var inget som hon nämnde iallefall. Men jag har alltid ätit järntabletter med dom andra två barnen... Men har inte börjat förens BM sagt till om det. Jag ska dit i vecka 25 igen är nu i vecka 15
  • plutten02
    Odetta skrev 2012-01-04 19:55:04 följande:
    Plutten: fast kolla ditt järnvärde först, det är unte bra att öta järn om det inte behövs.
    Vad f*n kan det vara annars om det inte är järnbrist???

Man blir ju så trött av denna huvudvärken, man lägger sig med den och vaknar med den... Då vet man att det blir sängen hela dagarn idag med...
  • plutten02
    Mamma till W skrev 2012-01-04 20:04:12 följande:
    Vätskebrist kanske?
    Vätskebrist?? Nä det kan jag inte tänka mig... Dricker 5-6 liter om dagen... (Dricker ca 6 stycken sånna flaskor som man har till soda stream)

Det skulle vara nattetid då som jag inte dricker Cool Men dom timmarna måste jag ju få sova
  • plutten02

Jag blev bokad hos läkaren 16 januari. Får se vad han säger om min huvudvärk och trötheten.

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma