Inlägg från: plutten02 |Visa alla inlägg
  • plutten02

Plus igen efter mf/ma

Har nu gjort hinnsvepning BF-1.

Var öppen 2 cm och väldigt mjuk.

Så hon sa att det var ganska posetivt.

Så nu är det bara att vänta och se vad som händer. Hon hade gjort 3 svepningar i veckan och alla hade startat sen på natten.

• plutten02

Är så länge är det lugnt. Nu 10 timmar efter hinnsvepningen så släpper slemmisen (tror jag) och lite SD när jag var ute och gick. Får se vad natten har att erbjuda

• plutten02
    Den lilla M skrev 2012-06-27 11:25:05 följande:
    Plutten hur går det för dig ?
    Ja du vad ska jag säga om den frågan...
    Det står stilla och tranpar på samma ställe kan man kanske säga, kort sagt.
    Gjorde ju svepningen igår vid 11.15. Kort där efter kom molande verk och SD. Var ute och gick ca 60 minuter igår då tilltog SD och molverken. Men det avtog när jag tog mig ett varmt bad igår efter promenaden, men däremot så började slemmisen släppa igår (i badet) och höll på sen. Mycket släppte när jag var på toa vid 23 igår då var det slemmigt och lite blod.
    Idag när jag torkat mig så har det varit som snor på papperet, så jag tror den är ute nu ganska så mycket.

Så nu är det väl bara att vänta och se. Lite SD och molverk till och från har jag idag men inget som man kan klocka.
  • plutten02
    Den lilla M skrev 2012-06-27 12:00:43 följande:
    Plutten, tack för en uppdatering . Håller tummarna att det drar igång på riktigt snart!!
    Ja dom säger ju att det kan ta upp till 48 timmar efter en svepning. Så till i morgon förmiddag har kroppen tid på sig... Hade ju velat att vattnet skulle gå iallefall Glad
  • plutten02
    Den lilla M skrev 2012-06-27 12:43:13 följande:
    Plutten: Min väninna fick rådet att göra hinnsvepning själv varannan till var tredjedag. Hennes vförlossning kom igång ca 10timmar efter 2a hinnsvepningen. Men det verkar ju iaf som din kropp har reagerat på första hinnsvepningen .  
    YEEES!!!
    Dammsugaren drog igång vattnet... Kände hur det bara rann till och satte mig på toa och tänkte fan jag kissade nog bara på mig, men då kom det mer sen igen när jag satte dit en ny binda.

NU ÄR VI PÅ GÅNG!!!!
  • plutten02
    Den lilla M skrev 2012-06-27 12:56:11 följande:
    TJOOHOOO!! Åker ni in till BB på en gång och kollar hur öppen du är? Dem säger ju lite olika på olika BB'n, men till mig har dem sagt att om vattnet går så ska vi åka in på en gång. Åhhh va spännande !! STORT  lycka till!
    Nä jag måste städa färdigt sen har jag en sambo som jobbar. Tänkte faktiskt säga att jag väntar tills han kommer hem.

När dottern kom så gick vattnet 07,30 sen fick vi tid för kontroll 16 på eftermiddagen. Så 8 timmar efter.

FAN, det rinner ju hela tiden Glad
  • plutten02
    SmåBustroll skrev 2012-06-27 13:26:57 följande:

âr det länge kvar tills han slutar? Fått regelbundna värkar/SD? Spännande!!! Kanske skall ringa in till BB i vart fall och förvarna att du kommer snart?

Nej jag har inga känningar av verkar alls nu... Han slutar vid 16 så jag ringde förlossningen och sa (Vattnet har gått så vi kommer upp vid 19 tiden) Hon blev npog ganska spak. Så ska upp vid 19 på koll
    Den lilla M skrev 2012-06-27 13:31:42 följande:
    plutten kom ihåg att det kan gå snabbare med barn nr 2!! Så städa inte förlänge så att du behöver föda i hallen . Håller tummarna för dig och ser fram emot en uppdatering
    NR 2...  Jag väntar nr 3. Glad

Städningen är klar och ska nu ta och skala lite potatis.
  • plutten02

var uppe på kontroll nu vid 19 men eftersom inga värkar eller SD syns till så fick vi glatt åka hem. Så hoppas på att det kanske startar inatt eller tidigt i morgon bitti.

• plutten02

Med dunder och brak kom Julia till oss 28 Juni klockan 08.14. Värkarna startade klockan 05.30. Efter effektiva värkar i 2 tim och 44 minuter så föddes hon hemma. Glad
    När vi skulle göra oss klara att köra upp 07.30 så var det bara att vända i trapphuset och ringa ambulans!!!

Det var en upplevelse... Men snabbt gick det hela.

Kom hem från BB igår. Hon föddes 19 tim o 44 minuter efter vattenavgång.

• plutten02

Ja det gick verkligen undan... Det var en upplevelse att föda med 4 ambulansmän, en barnmorska och en undersköterska runt sig...
    Sängen var full av folk...

Tacka vet jag lustgasen som ambulansmännen kom till mig.

05,30 började värkarna sen är hon född 08,14

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma