• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Pancakes
    acure skrev 2011-03-11 13:10:32 följande:
    Det går trögt här, har haft regelbundna värkar sedan igår kväll med 5-15 minuters mellanrum, men det verkar inte bli mer än så. Lång Lantensfas verkar det som. Har ju haft sammandragningar sedan flera veckor tillbaka men inte regelbundet såhär länge så jag hoppas det drar igång snart. Ska ut och gå i lite trappor sen tror jag, men inte så jag blir allt för trött, vill ju orka med att föda också. :) Hur mår du?

Segt..förstår att du vill att det ska dra igång. Ja en promenad är nog skönt och sen ta det lugnt och ladda med kolhydrater eller vad är det man ska göra?

Jag mår fortfarande bra, peppar peppar. Känner mig lyckligt lottad när det finns så mycket jobbigt man kan drabbas av. Går in i vecka 30 nu och börjar nästan få förhoppningar om att det kanske inte blir några allvarliga krämpor för mig i den här graviditeten. Men det är klart, man lär ju blir drastiskt större framöver och det lär ju kännas.,

• MCT79
    Pancakes skrev 2011-03-11 13:29:56 följande:

Segt..förstår att du vill att det ska dra igång. Ja en promenad är nog skönt och sen ta det lugnt och ladda med kolhydrater eller vad är det man ska göra?

Jag mår fortfarande bra, peppar peppar. Känner mig lyckligt lottad när det finns så mycket jobbigt man kan drabbas av. Går in i vecka 30 nu och börjar nästan få förhoppningar om att det kanske inte blir några allvarliga krämpor för mig i den här graviditeten. Men det är klart, man lär ju blir drastiskt större framöver och det lär ju kännas.,

Du hade inte så mkt symtom i början heller va? Jag har typ..inga... tröttheten är bättre, kissar 1 ggr/natt... lite ömma bröst emellanåt... men större... annars nada....  läskigt.. och inte får jag till ett till VUL nånstans heller. :(
    nu jeklar...
  • Pancakes
    MCT79 skrev 2011-03-11 13:37:51 följande:
    Du hade inte så mkt symtom i början heller va? Jag har typ..inga... tröttheten är bättre, kissar 1 ggr/natt... lite ömma bröst emellanåt... men större... annars nada....  läskigt.. och inte får jag till ett till VUL nånstans heller. :(
    Nej, verkligen inte. Hade som lite mensvärk från och till ända fram tills vecka 18 typ men det lugnade mig inte alls eftersom jag hela tiden trodde det var missfall på gång. Annars mådde jag typ som vanligt och gör fortfarande. Lite trött kanske men det trodde jag ju berodde på att jag sov dåligt pga alla mardrömmar om missfall. Så oroa dig inte, alla MÅSTE inte ha massa symtom, det kan gå jättebra ändå.

Får du inte till nåt VUL till? Nu har du ju ändå gått så långt att du kan göra ett abdonmiellt väl? Från vecka 8 funkar det tror jag. Det kan man får göra hos Mama Mia som finns lite varstans i Stockholm och  Ultraljudsbarnmorskorna i Liljeholmen och kostar ca 300-400 kr. Har du kollat där?
  • Muffe

Du ligger Sugar där och får snart se pyret på skärmen... vilken minut som helst.
    Hoppas det går bra

För mig funkade väl inget på illamåendet mer än att sova, men det lindrade att äta vitt bröd som även Sugar säger, det levde jag på länge och jag försökte stoppa i mig annan mat också men det var inte så lätt.... mitt tips är alltså att stoppa i sig små saker, bröd, nötter, juice, kräm osv ... allt som slinker ner lätt!

Å vad jag hatar mammabyxor!!! de sitter ÅT HÅRT längst ned på magen!!

Vad tror ni tjejer om att låna babysitter osv.. är det dumt om man ska ha fler barn? Är så rädd att förstöra saker som jag lånar och köper hellre nytt men det blir ju mycket pengar då!

• 3 barns mamma84
    Vårens första myra kom fram gåände fram på golvet HAHAH nu är det vår !!!

Lycka till ni som ska göra ul och vul och rul nu ska ni era små {#emotions_dlg.flower}
    Telgebo du skulle väl idag också se bebben ?
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • MCT79
    Pancakes skrev 2011-03-11 13:42:53 följande:
    Nej, verkligen inte. Hade som lite mensvärk från och till ända fram tills vecka 18 typ men det lugnade mig inte alls eftersom jag hela tiden trodde det var missfall på gång. Annars mådde jag typ som vanligt och gör fortfarande. Lite trött kanske men det trodde jag ju berodde på att jag sov dåligt pga alla mardrömmar om missfall. Så oroa dig inte, alla MÅSTE inte ha massa symtom, det kan gå jättebra ändå.

Får du inte till nåt VUL till? Nu har du ju ändå gått så långt att du kan göra ett abdonmiellt väl? Från vecka 8 funkar det tror jag. Det kan man får göra hos Mama Mia som finns lite varstans i Stockholm och  Ultraljudsbarnmorskorna i Liljeholmen och kostar ca 300-400 kr. Har du kollat där?
    Näe där har jag inte kollat... tack för tipset! Jag är 9+5 idag så då kanske det funkar med ett vanliga vägen då. ;)
    Har inskrivning på torsdag.. ska se om jag orkar vänta till dess och hoppas att hon kan göra nått...
    nu jeklar...
  • Längtan efter liten

Lycka till sugar, tänker på dig

Längtan efter liten är stor
  • Pancakes
    MCT79 skrev 2011-03-11 14:21:05 följande:
    Näe där har jag inte kollat... tack för tipset! Jag är 9+5 idag så då kanske det funkar med ett vanliga vägen då. ;)
    Har inskrivning på torsdag.. ska se om jag orkar vänta till dess och hoppas att hon kan göra nått...
    Ja, be om en remiss på din inskrivning. Det fick jag för att jag sa att jag var orolig. Så det bästa är ju om du får det så slipper du betala. Går du i Kungsängen?

Annars så ring Ultraljudsbarnmorskorna, de var jättegulliga och man fick en tid snabbt.Jag var 8+3när jag var där och gjorde UL på magen så det funkar garanterat för dig också.

http://ultraljudsbarnmorskorna.se/
  • sugarrush

Tack för era tumhållningar, underbara vänner! Hjärta
    Känner mig så sjukt ödmjuk och rörd just nu att jag kan gråta.

Bebisen låg därinne och hade fest på coca colan jag drack till lunch; den sprattlade för fullt, den vinkade, den sparkade, gjorde en kullerbytta. Hjärtat slog för fullt och sjuksköterskan sade "vilken perfekt liten bebis". Läkaren pekade ut händerna, armarna, armbågarna, knät, låren, ja allt verkade finnas där. Längden mättes till 57.7 mm.

På bilden ser ni huvudet, axeln, hela armen inkl. handen. Magen och rumpan och det ena låret.  
    Verkar som om vi faktiskt kommer få barn i höst, svindlande tanke!

Tack tack TACK ni  är så fina!

Fjärde gången gillt?
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma