• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Muffe

Det måste ha kommit 2 bebisar i natt, helt säker på det

På tal om bh igen då, ökar man i omfång så man ska köpa en större storlek runtom också, säg att jag har 80 nu (snart)... behöver jag större då efteråt eller kommer jag minska där men inte i kupstorlek, eller är detta så olika för alla?

Jag har en svag mensvärk då och då, hur länge har man det innan bebis kommer ungefär? Tyder det på att man kan föda för tidigt?

• Mabaja
    Muffe skrev 2011-03-11 08:56:04 följande:
    Det måste ha kommit 2 bebisar i natt, helt säker på det

På tal om bh igen då, ökar man i omfång så man ska köpa en större storlek runtom också, säg att jag har 80 nu (snart)... behöver jag större då efteråt eller kommer jag minska där men inte i kupstorlek, eller är detta så olika för alla?

Jag har en svag mensvärk då och då, hur länge har man det innan bebis kommer ungefär? Tyder det på att man kan föda för tidigt?
    du behöver nog INTE köpa större runt om... Jag hade 80F i slutet och köpte en 80G  innan... Tre veckor efter att Wilda kommit köpte jag två nya och då hade jag 75H...

Det du känner är nog de där "förvärkarna" och det kan du gå med LÄÄÄÄNGE! Fram till bf och över... Fråga Småland, hon höll ju på att föda redan kring v 20...
    Flicka 101010, mabaja.blogspot.com
  • needtobreathe

Och fråga mig.. jag har gått me de flera veckor nu.. härmapa sötfilur! ;)

• 3 barns mamma84
    acure skrev 2011-03-10 20:38:17 följande:
    Nu har jag klockat mina sammandragningar/värkar sedan klockan 17 ikväll och de kommer regelbundet med 7-15 minuters mellanrum. Någon som vet hur länge man kan ha det såhär? Har haft några falskstarter som börjat likadant men sen stannat av efter någon timme. Nu har det gått över tre timmar och inte stannat av ännu. Håller tummarna att det fortsätter såhär och att det blir kortare tid mellan varje värk.

Ni som fått barn tidigare hur har det startat för er?
    Du får ta och röra på dig lite och ta ett varmt bad + panodil och se om det försvinner men se till att röra på dig lite och se till att du hinner vila också innan du åker in + mat i magen.

När jag fick värkar sa det bara pang bom det var riäla värkar var 3-4 min vattnet hade gått dagen innan på kvällen och värkarna kom dagen efter på morgonen kl 9 tiden.
    Där låg jag sen på soffan och grät av dom kraftiga värkarna och rinde till förlossningen kl 09.30 åkte in kl 10.00 då dom tyckte det var dags att åka för mig som först föderska

Värkarna var hämska fyfan haha men vilken jävla skön minne gick ont i ryggen det var så fruktasvärt värkar och det var tryck ner det bränndes i ryggen och magen kraftiga kraftiga vänsvärk liknade smärta.
    Och jag hade så jobbiga värkar att andas igenom hmmm näh jag ville dö haha
    När vi väl var framme på Huddige bb så skulle jag kliva av bilen men höl på att rammla till då benen inte klarade av att bära mig längre.
    Så pappas fru och min mamma fick hjälpa mig in och där blev jag kopplad till Ctg och där låg jag ca 1 timme och dom skulle se om mer vatten kom ut som det också gjorde.
    Var öppen 4 cm när jag kom till BB och jag fick sätta mig i rullstol haha och in på förlossningen
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • acure

prommis och 2barnsmamma: tänk vad det kan starta olika, man blir ju lite knäpp när man läser om förlossningens alla faser och inser att det inte alls behöver ske enligt dessa normer. det verkar som om att jag hqr världens längsta latensfas. har sovit bra men med sammandragningar, här dock inte klockan dem under natten. nu på morgonen är det regelbundet med 5-12 min mellan varje, hoppas det stabiliserar sig så man åtminstone kan ringa upp och höra vad de tror uppe på förlossningen. här jag otur kan det ju fortsätta såhär i flera dygn innan något mer händer. har än så länge inte särskilt ont, men jag måste andas mig genom värkarna annars känns det bara obehagligt. åh jag är så ivrig på att nåt ska hända nu att jag säkert inbillar mig att jag ens här värkar. haha.

• sugarrush

Pinklove: vilken jättefin bild du har! ÅÅÅÅÅÅH en så mysig mage!

Fjärde gången gillt?
  • Mabaja
    acure skrev 2011-03-11 09:59:33 följande:
    prommis och 2barnsmamma: tänk vad det kan starta olika, man blir ju lite knäpp när man läser om förlossningens alla faser och inser att det inte alls behöver ske enligt dessa normer. det verkar som om att jag hqr världens längsta latensfas. har sovit bra men med sammandragningar, här dock inte klockan dem under natten. nu på morgonen är det regelbundet med 5-12 min mellan varje, hoppas det stabiliserar sig så man åtminstone kan ringa upp och höra vad de tror uppe på förlossningen. här jag otur kan det ju fortsätta såhär i flera dygn innan något mer händer. har än så länge inte särskilt ont, men jag måste andas mig genom värkarna annars känns det bara obehagligt. åh jag är så ivrig på att nåt ska hända nu att jag säkert inbillar mig att jag ens här värkar. haha.
    och jag hade ju förvärkar i fyra veckor, men när det sen drog igång så tog det 6 timmar... så för mig exploderade det typ. Min latensfas måste ju ha varit mina förvärkar eftersom jag var öppen 8 cm vid första undersökningen.. :)
    Flicka 101010, mabaja.blogspot.com
  • sugarrush
    acure skrev 2011-03-11 10:11:14 följande:
    Sugar: vad rar du är! Tack! Blir jätteglad för själv tycker jag bara att den är groteskt stor, haha! :)
    Den är ju helt fantastisk! (du tycker säkert den är enorm och jobig det för att du känner hur tung den är.. men för mig som ser den utifrån så är den kanon-vacker)
    Jag blir riktigt avundsjuk...
    Fjärde gången gillt?
  • acure

Hoppas det går lika bra för mig som för dig Mabaja: min mardröm är att komma upp till förlossningen och bara vara öppen tre centimeter. Vill gärna klara av minst de första 5 på hemmaplan.:)

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma