• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Pancakes
    Muffe skrev 2011-03-11 13:44:19 följande:
    Å vad jag hatar mammabyxor!!! de sitter ÅT HÅRT längst ned på magen!!
    Jaaa, jag känner likadant just nu när jag sitter ner. Det är bekvämt över mudden och så men själva linningen på jeansen där knappen sitter trycker på oskönt där nere och rakt på urinblåsan också :(
  • Pancakes

Åh, Sugarrush vad underbart att höra! Vilken perfekt bild också! Jaaa, det blir bebis i höst så klart! Nu är du i härliga vecka 12 och du har sett att du har en perfekt bebis i magen. Pusta ut!!

• Sir Bubbalots mamma
    sugarrush skrev 2011-03-11 14:36:54 följande:

Tack för era tumhållningar, underbara vänner! Hjärta
    Känner mig så sjukt ödmjuk och rörd just nu att jag kan gråta.

Bebisen låg därinne och hade fest på coca colan jag drack till lunch; den sprattlade för fullt, den vinkade, den sparkade, gjorde en kullerbytta. Hjärtat slog för fullt och sjuksköterskan sade "vilken perfekt liten bebis". Läkaren pekade ut händerna, armarna, armbågarna, knät, låren, ja allt verkade finnas där. Längden mättes till 57.7 mm.

På bilden ser ni huvudet, axeln, hela armen inkl. handen. Magen och rumpan och det ena låret.  
    Verkar som om vi faktiskt kommer få barn i höst, svindlande tanke!

Tack tack TACK ni  är så fina!

OHH vilkken liten söt en!! Sååå härligt!!
  • Längtan efter liten

Åhh sugar, vilken underbar uppdatering. Så söööt litrn bebis. Klart ni får bebis i höst och precis som hon sa, en alldeles perfekt bebis

Längtan efter liten är stor
  • Muffe

Men gud så himla söt bild Sugarrush! Nu är det bara att slappna av, efter detta kommer det att gå bra!

Men roligt att göra KUB och få se den lilla en gång till, och då lite mer detaljkoll på den lilla! Mysigt!

Grattis Fira med att köpa första plagget kanske?

• sugarrush
    Muffe skrev 2011-03-11 15:02:48 följande:
    Men gud så himla söt bild Sugarrush! Nu är det bara att slappna av, efter detta kommer det att gå bra!

Men roligt att göra KUB och få se den lilla en gång till, och då lite mer detaljkoll på den lilla! Mysigt!

Grattis Fira med att köpa första plagget kanske?
    Tack!
    Hihi, första plagget inhandlades för länge sedan... redan första graviditeten! Jag ska nog fira med att plocka fram alla de där bebiskläder som vi har lagt i en låda, så att man kan se dem varje dag, de är så fina! Jag köpte några ursöta i New York bland annat.
    Men vi sade att vi skulle fira med bio och en god restaurangmiddag i helgen... ska bli mysigt!
    Fjärde gången gillt?
  • needtobreathe

Härligt Sugar!! ;) Grattis! Och klaart de blir bebis nu! :D

• Muffe

hihi, ja jag kom på att du sade då att du hade shoppat lite redan då

Bebisen ser ju perfekt ut... de är så söta och lätta att se på skärmen vid denna storlek
    Nacken ser "smal" ut och inte bred som de gör på DS heller men det är ju bara vad mitt öga ser hihi.... KUB visar säkert bra siffror också!

• Sir Bubbalots mamma

usch läste  nyss på aftonbladet om att nån dumpat ett dött nyfött barn i tunelbannan.. Gråter blir så ledsen när jag hör sånt.. förstår inte hur folk kan göra så...

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma