• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • kajsalisa

Pinklove; jag kunde vila och till och med sova lite i 2-3 timmar efter jag fått ryggbedövningen och sen är man som tur är rätt hög på adrenalin efter förlossningen. Men visst sov jag gott på natten sen, och det gjorde lyckligtvis Ted också...

• sugarrush

Telgebo: för mig funkade ostmackor när jag mådde dåligt. Vitt bröd. Coca-cola var också effektivt mot illamåendet, kanske behövde jag bara få upp blodsockret...
    Nu 45 minuter kvar - NERVÖST! Hörs efteråt!

• kajsalisa

Telgebo; lyckligtvis så mådde jag bra större delen av graviditeten, däremot hade jag väldigt dålig matlust upp till v 15 typ. Men... jag minns ett tillfälle när jag var i v 7-8 där någonstans och jag var med min man i Rom. Då slog illamåendet till som en blixt från klar himmel och jag höll på att kräkas där och då, mitt bland alla människor på Colosseum....

• Pancakes
    sugarrush skrev 2011-03-11 13:01:49 följande:
    Telgebo: för mig funkade ostmackor när jag mådde dåligt. Vitt bröd. Coca-cola var också effektivt mot illamåendet, kanske behövde jag bara få upp blodsockret...
    Åh, vad spännande! Håller tummarna! Det kommer gå jättebra! Du har ju sett att den lever förut. Vilken vecka är du i nu?
  • telgebo
    Pancakes skrev 2011-03-11 12:58:42 följande:
    Hej på er!

Hinner inte läsa ikapp med förstår att det är bebisar på g :)

Pinklove, hur mår du??

Kajsa-lisa, instämmer med Pinklove, väldigt tappert kämpat!

Telgebo, jag tycker rostat vitt bröd och oboy eller te funkar som både frukost, lunch och middag när man mår illa.
    Prova små portioner åt gången så att du inte blir proppmätt.

MCT, vad lustigt! Jag har ju samma kommun och samma problem som du dvs vatten som rinner åt fel håll pga kommunens dåliga planering. Jäkla skitkommun alltså, grrr!
    Det har jag provat faktiskt men det hjälpte inte så det vita brödet har jag lagt på hyllan, te går om det är kokhett i små klunkar på sked.
    Coca-cola med kolsyra eller utan?

Hur påverkas bebis med så dåligt näringsintag jag har just nu? Häromdagen fick jag bara i mig ett äpple men det var knappt alltså.
    Gravid v.7+5 BF 24/10 Efter 21 mån slit och ett MA
  • Sir Bubbalots mamma
    telgebo skrev 2011-03-11 13:06:19 följande:
    Det har jag provat faktiskt men det hjälpte inte så det vita brödet har jag lagt på hyllan, te går om det är kokhett i små klunkar på sked.

Hur påverkas bebis med så dåligt näringsintag jag har just nu? Häromdagen fick jag bara i mig ett äpple men det var knappt alltså.
    bebisen klarar sig fint nu då den typ inte kräver alls mycket näring.. oroa dig inte.. å prostafen e helt säkert att ta å påverkar inte bebisen alls!
  • acure
    Hej på er!

Pinklove, hur mår du??
    Det går trögt här, har haft regelbundna värkar sedan igår kväll med 5-15 minuters mellanrum, men det verkar inte bli mer än så. Lång Lantensfas verkar det som. Har ju haft sammandragningar sedan flera veckor tillbaka men inte regelbundet såhär länge så jag hoppas det drar igång snart. Ska ut och gå i lite trappor sen tror jag, men inte så jag blir allt för trött, vill ju orka med att föda också. :) Hur mår du?
  • MCT79
    Hej på er!

Pinklove, hur mår du??

Kajsa-lisa, instämmer med Pinklove, väldigt tappert kämpat!

Telgebo, jag tycker rostat vitt bröd och oboy eller te funkar som både frukost, lunch och middag när man mår illa.
    Prova små portioner åt gången så att du inte blir proppmätt.

MCT, vad lustigt! Jag har ju samma kommun och samma problem som du dvs vatten som rinner åt fel håll pga kommunens dåliga planering. Jäkla skitkommun alltså, grrr!
    Ja dom verkar ha haft seriösa ögonproblem när de doserade vägarna! Blir så frbannad... var ute och trampade lite i gummistövlar nu och vi har uppskattningsvis 2 dm vatten på 75% av vår infart...
    nu jeklar...
  • sugarrush
    Pancakes skrev 2011-03-11 13:06:18 följande:
    Åh, vad spännande! Håller tummarna! Det kommer gå jättebra! Du har ju sett att den lever förut. Vilken vecka är du i nu?
    11+5 idag
    telgebo skrev 2011-03-11 13:06:19 följande:
    Vanlig cocacola bara, med mycket is. Tycker fortfarande det är verkligen hur gott som helst. Brukar inte gilla det så mkt annars. OM det funkar för dig, så kan det vara blodsockret du behöver få upp lite bara, och det är ju lätt ordnat med lite snabba kolhydrater tillhands.
    Fjärde gången gillt?
  • needtobreathe
    Sugar, skrev till dig igår men de försvann nog i mängden ;)

Lycka till idag! De kommer gå finfint! :D
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma