Inlägg från: 3 barns mamma84 |Visa alla inlägg
  • 3 barns mamma84

Plus igen efter mf/ma

Självklart får du vara hos bebisen efteråt

När jag fick didos fick jag inte utan jag fick sniffa på honom lite ge honom en puss och sen gick han iväg med sambon och bm till ett annat rum + vägning och mättning och till förlossningsrummet (vårt rum) och jag utan för op rummet i uppvakningen i 4 timmar. Sen fick jag träffa dom igen när jag kom ner Men detta var i sverige.

När jag fick elias så var det härligt elias kom ut och jag fick se honom komma ut men sen så hade han inte luft så han blev masserad och fick lustgas för att kunna andas igen själv läskigt som fan och han var så tyst så tyst men allt gick jätte bra ska du veta och när allt var klart fick vi vår sötnos till oss där låg han på mitt bröst och vi var så lyckliga !! sen sydde dom igen mig hihi sen rullade vi in till op rummet en förlossningsrum och där låg jag i sängen i 4 timmar sambon med mig och lilla elias låg i sin säng + hos mig och sambon matade honom Sen vägning och mättning osv osv men han var alltid hos oss det var helt magist !!!
    Detta var i danmark

Evve81 skrev 2011-05-29 19:42:01 följande:
    Pancakes: Stort lycka till imorgon!

2barnsmamma: Det samma till dig!

Jag känner mig nästan säker på att bebis inte kommer vända sig utan att det blir snitt men jag hoppas ju fortfarande så vi får väl se hur det blir! Maken skulle nog tycka det var saksamma hur bebisen kommer ut. Vid ett snitt blir det kanske inte lika jobbigt för honom som det förmodligen är att stå på sidan vid en förlossning.... Men jag vill ju helst ha en vanlig förlossning om det är möjligt men man vet ju aldrig. Inte så att jag är motståndare till snitt för blir det så är det ju bara att gilla läget liksom..... Det som skulle kännas jobbigt är ju att man inte får vara med bebis efteråt eller får man det????
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥ mamma84.bloggagratis.se/
  • 3 barns mamma84

HjärtaPancakes antagligen ligger du inne på förlossningsrummet och väntar på att ni ska komma till op rummet eller så har ni redan fått er bebis till er STORT grattis på stora dagen idag gumman !! Tänker på er MASSOR

• 3 barns mamma84

Med amadeus sov jag hela tiden var så trött och frös som en gris.

Med elias haha jag var så glad och pigg och var vacken hela tiden och bara väntade på att få komma ur katertern och droppen haha

Safireee skrev 2011-05-30 10:09:32 följande:
    Det beror lite på vilket sjukhus man ligger. På t ex Östra sjukhuset i Gbg där jag har snittats finns ett särskilt rum på uppvaket där familjen kan vara tillsammans (med en halv vägg och gardiner för och lite avskilt från övrigt uppvak där t ex de som gjort abort ligger). Men ofta är det ju så att man får vara själv eller bara med pappan under uppvaket, det kan ta omkring 2-3h.

Själv så blev jag oplanerat sövd när jag skulle sys ihop så jag sov de första 4 timmarna, så jag kunde ändå inte vara med min dotter. Obestämd Men men, det var ju värre för min man som fick sitta och vänta på att jag skulle vakna. Jag sov ju som sagt, så tiden gick fort! Flört

Men hoppas att din bebis vänder sig så att du kan få göra vaginal förlossning eftersom du helst vill det. (själv ska jag nog göra snitt igen pga psykiska-medicinska skäl).

PANCAKES: Tänker på dig idag och hoppas att allt går strålande!
  • 3 barns mamma84

En flicka på 4000g blir det

maria204 skrev 2011-06-04 09:39:20 följande:
    Jag måste skratta när jag läser era inlägg. Precis så därkänner jag med!! Svullen, trött, illamående och känslig. Vet ni, jag började gråta på ICA Maxi igår, bara för att min man inte ville ka och äta lunch på en restaurang. Jag kände mig så missförstådd!! Dessutom har jag börjat svartmåla att få en bebis och inbillar mig att livet kommer att ta slut när h*n kommer.

Enligt min BM så är det inte konstigt. Man förbereder sig. Hon tycker dessutom att jag ska sjukskriva mig de sista dagarna på terminen, när eleverna har slutat. Jag behöver vila innan bebisen kommer och kommer den tidigt så hinner jag inte det...

Igår var mina värden så här:
    v. 34+1
    sf-mått: 34
    hjärtljud: 156

Det ska bli spännande att se vad det är för krabat i magen, för enligt hjärtljuden, som pendlat från 135-156, så kan det ju vara vilket kön som helst.
  • 3 barns mamma84

Ächs då gumman 4000g går ska du se detta klarar du gumman har du inte hört att barn blir större o större

maria204 skrev 2011-06-04 13:18:23 följande:
    FörvånadHerregud! Då har barnen ökat med 1kg per graviditet, precis som min rektor trodde. (Folke 2130g, Einar 3100g och XXX 4000). Det lär ju inte bli ett fjärde barn i den här familjen i så fall. Flört
  • 3 barns mamma84

Din kommer att väga 3,900g gissar jag på

Evve81 skrev 2011-06-04 15:43:15 följande:
    Skönt att man inte är ensam om att känna sig som en valross......... Jag ser framemot när bebis kommer. Nu är vi på minisemester. Det enda barnen får i sommar men vi ska försöka ordna så att vi kan göra lite hemma och utnyttja när det händer saker i närområdet.

gisses vd obekvämt det är att åka bil numera.......... Man lär så länge man lever

Maria: Hjärtljuden på min bebis har också varierat mellan 139 och 150 tror jag det var sist. Så det ska bli spännde att se vad det är. Om min bebis väger 4 kg kommer jag jubla Jag är lovad igångsättning om den väger 4 kg 12 juli

Nu ska vi snrt ut på restaurang och äta middag. Ska bli otroligt gott!
  • 3 barns mamma84

När jag blir gravid igen om 100 år haha vi säger om 2 år ''fnissar'' så kommer jag få ut honom/henne 2 veckor innan BF igen så jag e tacksam slippa gå till BF dagen + övertid

• 3 barns mamma84
    Evve81 skrev 2011-06-04 18:01:29 följande:
    Jag hoppas VERKLIGEN du har rätt Den vägde 1500g i v 28........

Imorgon har jag 8veckor till bf! Vr tar tiden vägen då??? Känns som att tiden går superfort! Vi har varit ute och ätit en SUPERGOD middag idag. Det är härligt med semester!

Då borde hon vara så pass perfekt att förlossningen kommer vara utan igångsättning

OM du skulle få igångsättning är MITT råd att du säger till barnmorskan att dom får ha en bra nivå på droppen att den inte blir för kraftigt. Bara ett råd från mig ! Jag blev ju igångsatt på slutet och fick en nivår som heter duga !! den var så kraftig att mina värkar var okontrollerade och då var det så att jag svimmade och tappade bort mig själv och ebba kom ut med sugklocka och nära akutsnitt henns hjärta gick ju ner.

• 3 barns mamma84

Idag 5 juni gick vattnet för mig när jag väntade Ebba härliga tider att minnas kl 23.00 hihi

Imorgon 6 juni åkte jag in kl 09.00 värta värkarna och kl 10.00 åkte jag in och var öppen 4 cm

På Tisdag föddes ebba kl 01.47 7 juni herregud vad tiden går fort

• 3 barns mamma84
    du vet exakt vad jag tänker på hjärtat
    needtobreathe skrev 2011-06-06 09:03:11 följande:
    Hmm igår började ja blöda näsblod helt plötsligt, aldrig gjort innan, sen fick ja molvärk i magen o idag vaknade ja me metallsmak i munnen.. haha.. får se om mensen dyker upp denna månad eller icke.. metallsmaken kände ja 1v innan ja testade + me Devin.. men jaja den som lever får se! :)
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma