Inlägg från: Smålands jänta i storstaden |Visa alla inlägg
  • Smålands jänta i storstaden

Plus igen efter mf/ma

Åh vad jag är glad att ni pratar om Teutonia! Älskar deras vagnar men jag vet ju inte alls vilken vi ska ha.... Sambon är så inne på en Bugaboo men jag gilla Teutonias vagnar jättemycket! Var nere och drog lite i vagnar på babyproffsen igår men det kändes så konstigt... Det var bara jag och sambon i hela butiken med 5 personal, blev lite utstirrade så vi tittade snabbt uttan att känna och gick igen. får nog åka ner en dag då det är mer folk! haha snacka om problem Drömmer

Igår låg jag på soffan med båda händerna på magen fick riktiga sparkar på båda händerna! han körde verkligen ett träningspass i min mage! så härligt att verkligen känna honom på utsidan nu oxå!

Happiness skrev 2010-10-14 12:13:30 följande:
    Nä men då passar jag på att slå ett slag för "beyou" vagnen. Den påminner väldigt mycket om Buggan. Tycker den ser så fin ut. Gå in på Teutonias hemsida och kolla. Det som är roligt är ju att de har ett så stort färgval också på tygerna. Fattat det som den kommer ut i feb.2011. Och vad skulle passa bättre? Säg vad du tycker om den. Vill så gärna veta vad den väger . Den tekniks abeskrivningen har de inte skrivit ut än, men den kommer väl.
    Har suttit hela fm och kollat igenom Teutonias hemsida och den tyska sidan som Kajsalisa köpte sin ifrån oxå, på den sidan kan man ju se mer om 2011 modellen än man kan på deras egen hemsida, eller så är det jag som inte hittar på deras sida?

Vet du när beyou kommr ut i butik så att man får klämma på den lite? Kommer den inte ut i butik förens i februari så är det ju inte säkert att vi hinner få hem den innan bebisen kommer ju! Men en vagn med svängbara framhjul vill vi utan tvekan ha, kan vara skönt att kunna vända på handtaget oxå då vi kommer vara mycket på landet till sommaren, mycket grusvägar blir det då!
    Happiness skrev 2010-10-14 12:21:22 följande:
    *klappar händerna av förtjusning* men har du sett den? Vad tyckte du om designen?
    Jag tycker den set helt okej ut på bild, men jag tycker det är svårt att se bara på bild, vill lixom klämma och testa och så innan jag vågar säga vad jag tycker. Får nog vis sambon lite bilder på den så att han kan få bort buggan från tankarna!

Du har ingen aning om när den kommer till butik?
    kajsalisa skrev 2010-10-14 12:23:56 följande:
    Åh va skönt att allt gick bra Happiness!! Kram! Visst är det mysigt när det sparkar Smålandsjänta?! Ibland ligger jag och skrattar högt för mig själv när bebben därinne drar igång. Det är en sådan himla speciell känsla. Mannen skakar på huvudet och tycker att jag e knas... ;)
    Helt underbart var det, han sparkade lixom med benen på ena handen och butade med huvudet på andra! sambom bara stod och tittade på mig för när han la handen på magen ville han inte längre göra sina konster i magen! Det är verkligen en underba känsla när man vet att den verkligen lever rövare där inne! Baby

Men du måst ju känna så mycket mer än vad jag gör, syns det utanpå för dig ännu?

Hur känns det i era magar? Jag har som mensvärk längst ner i magen när jag rör mig, böjer mig eller vänder mig i sängen. Sitter/ligger jag stilla känns inte så mycket mer än att det töjer både inne och ute. Är det växtvärk eller är det något jag borde kolla upp? Bebis lever och spakar men jag blir ju orolig om tappen är påverkad eller det är något annat!

Ringde nyss huddinge efter haft två ordentliga värkar, iof med några timmars mellarum, men de vill att jag åker in med en gång och kolla upp det! Hjälp nu blev jag orolig efter att hon sa att jag skulle åka med en gång...

Annars vill de ju att man inte kommer in i onödan men jag ringde ju bara för att få bekräftat att det kunde vara såhär! men nej då... sitter på jobbet och slutar inte förens 21 ikväll men jag får lämna timmisen ensam här så han får fixa allt, jag vill ju mitt barns bästa!

hua hua hua va orolig jag blev nu......

Tack gulliga ni för alla era tankar!

nu är vi äntligen hemma, lång väntetid men det tog även tid inne hos läkaren.

Tog massor med prover för att se ev infektion men proverna var bra, sen tog hon några från tappen som jag får svar på senare.

Tyvärr så verkar det som att tappen är påverkad, den va 27 mm men en liten "ficka" eller vad hon sa hade bildats inne hos bebis, vilket efter många förklaringar i lättas förklaras med att tappen ev håller på att ge med sig, men vissa kan ha det så och det kan gå tillbaka, typ som en liten grop som hinnesäcken hade börjat sjunka ner i.Nu hoppas jag att jag är en av dom som den går tillbaka på och att våran bebis stannar kvar LÄÄÄÄNGE till!

Nytt VUL om ca 1 vecka för att se om det är bättre sämmre eller oförändrat, total sängläge fram tills dess. En super bra läkare som verkligen tog sig tid att förklara allt för oss, ibland ska man ju ha tur med dom oxå!

blir till att ligga i sängen imorgon och läsa på om allt jag kan hitta om mitt läge...

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma