Inlägg från: Smålands jänta i storstaden |Visa alla inlägg
  • Smålands jänta i storstaden
    Odetta skrev 2010-10-15 20:39:45 följande:
    Oj gumman!
    Vad bra att ni fick åka in och träffa så bra läkare!!! Jag håller tummar och tår att er lille stannar kvar en bra stund till, inte riktigt dags ännu *pratar uppmanande med bebisen*

Vad var det som gjorde att du åkte in? Hur mår du nu?

Skickar massor med kramar tillbaks till dig (tack för din kram) ***KRAAAAAAAAAAM***
    har haft som mensvärk konstant i 3 dagar (trodde va normalt)
    idag har jag haft 3 rejäla värkar/sammandragninga som när mitt mf i v14 skulle ut så då blev jag rädd. Så jag ringde gyn för att bli lugn, men icke, de ville ju att jag kom in på en gång och det är jag nu glad över!

hur jag mår? kluven, rädd, orolig otroligt lycklig över att bebis lever ja du vet... ligger nu konstant tills jag får tid för nytt VUL. läkaren va så söt så hon räknade upp allt jag INTE fick göra som typ puttsa fönster, handla, träna, bära etc så säger hon att jag bara skulle ligga ner haha att hon inte sa det från början! 
    Odetta skrev 2010-10-15 21:02:54 följande:
    Putsa fönster? Ja, det är ju lite svårt att göra i ryggläge så...

Förstår att det känns omtumlande, men det kommer gå bra: Nu är du noga övervakad och kollad! Stora stora (försiktiga) kramar till dig!!!!!
    tack gulle du! ja nu gör vi allt för den lille ska stanna kvar!

några extra kramar till dig oxå! Glad
    Happiness skrev 2010-10-15 21:17:48 följande:
    Småland: vad bra att du åkte in. Förstår att du har blandade känslor, men jag tycker du ska suga på den karamellen att barnet lever. Nu ska du ligga i sängen och sen kan du inte göra mer. Du ska inte röra en fena. Din man måste göra precis ALLT. Helst hade jag velat att d u fick stanna kvar på sjukhuset. Så att de kunde övervaka dig, men det är ju kanon att du ska in snart igen. Lovalova att du håller dig stilla .
    Gulle happi! {#emotions_dlg.flower} 

jag lovar att sambon skulle gå och kissa åt mig om han kunde! Han gör allt för sitt barn det är en sak som är säker, men laga mat det kan han inte alls så det får bli hämtmat i över 1 vecka!

Men utan tvekan är jag sååå lycklig för det lilla öivet, nu ska han bara stanna kvar! blir det värre skulle vi komma tillbaka annars blir jag kvar i sängen tills VUL!
    Evsi skrev 2010-10-15 21:51:25 följande:
    Har äntligen plussat igen efter ma i v19 i jan och mf i april... Nu hoppas vi på BEBiS i mitten av juni :)
    Äntligen är du tillbaka! GRATTIS! Nu ska du se att det blir ett helt underbar liten bebis!Baby

Sofy: jag brukar oxå få svidande/stickande/kliande kännsla när jag tagit pevaryl, blir värre än innan behandling men efter några dagar försvinner det och även svampen. Ring sjukvårdsrådgivningen och fråga dom innan du tar mer tycker jag!

Sofy: jag har varit på gyn-akuten så många gånger nu att jag tappat räkningen, fick en finsk läkare som hette Katja, verkligen super gullig och nogrann mot både mig och sambon. Gjorde vul igår och mätte tappen och RUL va vi på för snart 3 veckor sedan men de kollar ju inte tappen då. Sängen konstant för mig nu, bara toabesök jag stiger upp för, inte lika onda SD idag men ganska så många ändå... Hoppas att det ger med sig nör veckan går! Hur mår du? Fortfarande konstant illamående?

Sofy: RUL gjorde vi hos ultraljudsbarnmorskorna i liljeholmen, tyvärr så har jag träffat flera nötter på huddinge oxå (nötter=läkare). Enligt läkaren igår fanns inget annat än att göra än att vila i nuläget, blir det värre skulle jag komma in igen. Men än så länge blir jag kvar hemma. Ska du göra RUL på huddinge? Din stackare som mår så illa! Men passa på att äta när du kan, även om det bara är lite! Får du inte behålla något så åk in igen! Huddinge är ju bra!

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma