• sofy

Plus igen efter mf/ma

Muffe80 skrev 2010-09-08 13:22:35 följande:
    Jaja, jag ska ta läkartiden på fredag

Men jag har inte så här ont i vanliga fall...
    Försök att sluta analysera allt, jag va likadan men har lugnat ner mig lite nu. De som händer gör de, vare sig jag vill eller inte. Jag kan inte påverka om de blir MF denna gång också, så därför vill jag njuta den tiden jag ÄR gravid, tills motsatsen bevisats isåfall.

Jag vet hur jobbigt de är, jag fick ju färskt blod 2 ggr i början, och blev livrädd. Ledsen. Arg. Besviken. Men de avtog. Och de går framåt. Du fick bruna flytningar förra veckan, dom avtog o ni såg en fin hinnsäck. Du mår illa säger du. Va gravid nu! :) Jag låter hård, jag vet. Men de är så svårt att formulera sig, menar ingenting illa men alla har vi varit nervvrak av oro. Men egentligen hjälper de ingenting alls. Kroppen gör som den vill ändå.

Försök koppla av nu, vi är många som tänker på dig och som håller tummarna!

På fredag vet du, de är inte långt kvar :)

Kramar!
  • sofy
    Mamma till W skrev 2010-09-08 12:51:04 följande:

Idag blir det besök hos bm! Är näst sista inbokade. Har inte varit där på ett tag så ska bli spännande att få se mina värden. Blodtryck och hb framförallt eftersom det är de jag haft lite strul med. Har fått ta om mitt blodtryck ett par gånger, men som tur är så är det ju övertrycket som är högt för mig... Sen hb är spännande med eftersom det varit ganska dåligt men ökat på sig av sig själv. Sist uppe på hela 119!!! Så har inte käkat nå järntabletter på 1.5 månad. Så nu ska det bli riktigt spännande!

Sen ska det även bli kul att se hur jag ligger på sf-kurvan och höra hjärtslagen!

Fan va härligt!! Hoppas de går bra! :D
  • sofy
    Muffe80 skrev 2010-09-08 14:09:55 följande:
    ok tjejer, ska försöka att inte klaga förrän fredag efter lunch. Jag känner ju på mig att något inte är som det ska.
    Men om jag börjar blöda får jag skriva här va?
    Hahaha deal! ;) Nu ska du NJUTA av att vara gravid! :D
  • sofy
    Mamma till W skrev 2010-09-08 17:38:12 följande:
    Så nu har jag varit till bm. Det var ju spännande. Man lär sig nåt nytt varje dag..

SF-mått: 34 cm (åter upp på normalkurvan)
    Hjärtslag: 148 (efter mycket bråk för att kolla hur huvudet ligger- bm sa att det var en arg bebis)
    Blodtryck: 138/81, fick ta om även denna gång men ingen äggvita
    Blodsocker: 4.7
    HB: 123..

Ja hur ligger bebisen då? Jo antingen har jag huvudet nedanför revbenen eller en väldigt fast rumpa. Så imorgon måste jag in till ackis för bedömning och nytt ul. Bm tog in deras GAMLA ul-apparat (slutade användas inom vården för 10-15 år sen) men kunde inte avgöra... Så blev en till bm och samma resultat där så nu blir jag skickad till Uppsala. Var tydligen liiiite panik eftersom jag är 37+0 imorgon och bebisen klassas som fullgången. haha.
    Härligt att de gick så bra! :)

Lycka till imorn!
  • sofy

Har fått kallelse till KUB den 18 oktober, och till RUL den 29e november. Gah! Känns konstigt att se datumen på kylskåpet nu, känns som en lååång väg kvar.. Men de e kul iallafall! :)

• sofy
    EricaN81 skrev 2010-09-08 18:16:08 följande:
    Kul med datum redan nu.-...själv väntar jag på min inskrivning denm 23 september...känns som en evighet dit!
    Muffe80 skrev 2010-09-08 15:38:29 följande:
    Om du var jag, skulle du då gå på typ ett motionspass/gympa ikväll på en timme?
    Har lovat en kompis att gå som inte vet om min graviditet, men min mensvärk ger sig inte så jag är inte så sugen.
    Joo de e roligt me datum, men samtidigt skrämmande! Får se om man tar sig så långt :) Hoppas.
  • sofy

Jag gillar inte mina proggisar! Haft ljusbruna flytningar sen ja stoppade upp en sån idag runt lunch, inte mkt men ändå. Och sen va iofs mannen därinne o pillade igår me fingrarna, kanske den e lite känslig för de också.. haha ;)

Härligt Happines!! Jag kan ingenting om sånt där, men de verkade väl bra? :)

Och grattis Cjes till lyckat RUL!

{#emotions_dlg.flower}

• sofy
    Cjes83 skrev 2010-09-08 19:59:03 följande:
    Sofy : Det kan mycket väl vara så att du är lite känslig där nu, jag va det i början av min graviditet. Fick lite färgade flytningar efter sex vid 2 tillfällen men nu så blir det inte så. Man får ju lite skörare slemhinnor o vissa säkert mer än andra. Säkert inget att oroa sig för :)
    Jaa jag hoppas på de iallafall! :) Hade ju två små blödningar me färskt blod i början för 3v sen o de berodde på proggisarna. Nu kom de ju ljusbruna flytningar, dock inte mkt men men.. Jaja vi får se hur de utvecklar sig. Kan ju inte göra så mkt åt de ändå, VUL på fre..
  • sofy
    Cjes83 skrev 2010-09-08 21:02:38 följande:
    Det blir nog bra ska du se :) Men va skönt att du har ett VUL inbokat på fredag, då får du se hur den lill* har det. Vilken v är du i?
    Yep :) De kan ju bero på min svampinfektion också som ja tydligen har men inte märker av. :) Allt annat e ju bra så de e nog ingen fara. V 8 idag, 7+0.. så 7+2 på fre :)
  • sofy
    Muffe80 skrev 2010-09-08 21:06:04 följande:
    sofy, så här långt gången har du aldrig varit förut va?
    haha nää, låångt ifrån ;) MF på 4+2-4+4.. Så de e en bit längre ;D men läkarna tror de berott på att de inte fäst ordentligt så därför har de kommit så fort.. denna gång va ju inte som ngn av dom andra gångerna så därför ska ja inte få mf nu, så ere ba! :) tror dock ja har sköra slemhinnor, eller ganska säker då proggisarna retar upp där hela tiden å efter sambon vart där igår me fingrarna o pillat också så.. ja :P de e ganska rimligt.. :)
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma