• sofy

Plus igen efter mf/ma

MCT79 skrev 2010-09-08 22:08:21 följande:
    Bara nyfiken fråga, gjorde du nått annorlunda denna gången? Typ stod på huvudet när ägget fäste, käkade magiska piller eller dansade en särskild dans? *need to know!*  ;)
    Hahahahahaha!!!! ;D Du e så rolig!

Svaret är..

Absolut INGENTING! Jag kopplade faktist bort bebisverkstan helt, all oro "försvann" när ja tagit prover inför utredningen så ja slappnade bara av helt psykiskt. Vi drack massa vin, hade trevliga grillkvällar/poolpartyn, gick promenixer, umgicks.. bara levde :) Jag hängde inte alls mycke på FL, va inne nångång o skrev här att ja levde bara, that's it. Så de e väl de isåfall ;)

Mina tankegångar va väldigt positiva då, för ja kände att hjälpen fanns nära då liksom. De va typ "Allt sker av en mening. Så nu händer de när de händer.."

Tyvärr ingen speciell bebisdans, inge stå på huvvet eller så heller haha! :D
  • sofy

Nu sticker ja in till gynakuten.. Vaknade me blod i trosorna. Känns som ja har nån liten "flärp" på livmodertappen, får se om de e någe sår eller polyp eller om de e MF! Återkommer senare..

• sofy

Hemma igen.. tårarna ba rinner!

Hjärtat slår!!! Hinnsäcken va jättefin, hade inte sjunkit ihop alls, hon mätte mig till 7+3.. Jag säger 7+1.. Och den lilla räkan låg därinne!! Inga blödningar i eller runt livmodern, de kommer från tappen, de va nån utbuktning där som troligen orsakade blodet! Läkaren va heelt underbar o ja e så glad.. De lilla lilla hjärtat pickade på sååå fint!! Fick me mig bilder hem också :D

• sofy
    Muffe80 skrev 2010-09-09 09:28:04 följande:
    Åh sofy, helt underbart ju!! Grattis :) Hade du sambon med dig eller åkte du själv?
    Kan du inte lägga upp en bild här? Är så nyfiken :)
    Om det går förstås

Ihhhhhh, grattis grattis!!!!!
    Jaaaa!! Jag e lite i chock, va SÅ inställd på MF! De kom ju ut en stoor klump också.. Så ja trodde de va kört! Sambon åkte till jobbet precis innan, så ja gick upp strax efter o såg blod.. maaaassa blod! Så ja satte mej i bilen direkt o åkte in, ringde honom också men dom har deadline på bygget idag så ja sa att ja klarade mig själv. Och jaa.. de gick ju bra! Ska lägga in bilden, ska ba hämta sladden :)

Taaaack!!

Nu e ja också ett bevis på att de kan gå bra trots massa blödningar.. och klumpar!
  • sofy

Såhär såg de ut :)

Hinnsäcken e som ni ser inte ihopsjunken haha :)

• sofy
    Muffe80 skrev 2010-09-09 09:44:04 följande:

Häääärligt...

Men jag som inte är så bra på detta undrar då: det runda svarta, är det hinnsäcken på bild nummer ?
    Det som ser ut som en räka på bild 1, är det bebisen? HAHA

Haha första bilden e hinnsäcken, räkan o gulesäcken. Gulesäcken låg liite för räkan ;) O bild nr 2 är bara hinnsäcken :) Hon tog den för att ja skulle kunna se att den inte va ihopsjunken som vid begynnande MF ;)
  • sofy
    Muffe80 skrev 2010-09-09 09:49:07 följande:

Mys

Nu blev jag lite fundersam på om min säck verkligen var rund... den såg mer avlång ut... det är alltså inte bra.. hm! Dock sa inte läkaren ngt om just det. Kanske skulle tagit tiden imorgon iaf.... fan så velig man är!!!

Jaaa :D

Äääeh.. vissa har ju inte runda säckar. Hon sa att om de e MF eller så på g så kan säcken va avlång o ihopsjunken. Men någon härinne, minns inte vem hade ju en avlång säck me sitt foster i :) Så de varierar nog också!
  • sofy
    Muffe80 skrev 2010-09-09 09:56:10 följande:
    Men sofy, det blir alltså ok bilder när du nu tog med din egna kamera? Var det din egen som du tog med på skärmen eller fick du bilder med dig hem som du sedan tog kort på och lade in här?

Vi ska till ett ställe den 23:e som inte har bilder att skriva ut, gammal apparat kanske, men funderar på om man kan ha med kameran då
    Haha ja fick bilder utskrivna :) O sen tog ja bild på dom me min mobil.. ;)
  • sofy
    Muffe80 skrev 2010-09-09 14:44:53 följande:
    Gud så skönt att man kan skriva av sig här inne, har sån konstig värk i magen just nu... vet inte vad jag ska ta mig till... känns som ngt bänds ut
    plus illamåendet på det, får man ångra sig om att vara gravid haha!

Angående angelsoundet, kan det inte vara så att det är svårt att gissa exakt var bebisen ligger och vart hjärtat är, eller hörs det liksom i hela magen?
    Hahaha, nu får du göra som Odd säger, lugna ner dig o hitta inte fel överallt!! Ja, något bänds ut - LIVMODERN! Den växer.. äre konstigt? ;)
  • sofy
    Odetta skrev 2010-09-09 12:53:03 följande:

SOFY!!!!!

SÅÅÅÅÅ JÄÄÄÄKLA UUUUUUNDERBART!!!! WOHOOOO för din lilla räka!

***bamsekramar***

Jaaaa, fuckin' amazing!! :D Jag blev i chock, va SÅ inställd på MF då de rann blod o de kom ut en stooor klump i rätt size liksom, såg ut som hinnor o sådär, men så levde lilla räkan! Yiha! :D De e väl bra som fan att hjärtat pickar på liksom? ;D

Ringde upp min grabb direkt efter o halvskrek i korridoren "Hjärtat slåååår!!!" Och han va ju också inställd på dåligt besked o ba "Vilket hjärta?" Haha! När ja då sa "Bebisens.." Då blev han skitglad så ja åkte o mötte dom vid lunchen o visade bilderna! :D

Hon sa att om de e en polyp (ska fråga min ordinarie läkare imorn..) så kan den fortsätta ge blödningar, eller om de va moderkakan eller va hon sa som låg långt ner o skapade blödningar, ja lyssnade inte så noga ja låg mest o stirrade på de blinkande lilla hjärtat på skärmen! :D

Iiiiih!

Maassa kramar!!
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma