• sofy

Plus igen efter mf/ma

Happiness skrev 2010-09-09 13:55:59 följande:
    Sofy. Nu skrämde du livet ur mig    shit vad skönt att allt såg så fint ut. Härligt! Men visst blir man förbaskad på att kroppen ska hålla på och dumma sig med blod och skit....bara för att skrämmas. Lägg av med det säger jag bara. Inget blod varken brunt rosa ,mörklila grönt eller vad 17 som helst.

INGET tack...egentligen behövs inga genomskinliga flytningar heller. Bort med rubbet
    Haha, jaa! Jag blev lika rädd jag. Gick ju upp kl 6 imorse o kissade, o sen när sambon skulle iväg till jobbet kl 7 så skulle ja kissa igen o sen somna om en stund, o så ser ja bara blod ÖVERALLT! De rann.. så ja slängde ba på mig kläder o drog in till akuten, de va inte en människa där då, nånstans. Så skönt! Så ja va först in till läkaren också. Och innan de skulle ja ju kissa i en mugg, då kom värsta klumpen ut me hinnor o skit, så då sa ja hejdå bebis.. men nänäää den e kvar! Och den lever! Ofattbart!

Ännu ett bevis på att de kan gå bra trots STORA blödningar!

Jag e såååå glad!! :D

Och nää, vi kan skippa alla blödningar, konstiga flytningar, o konstiga grejer, haha! Bara va liksom.. de vore ju så skönt! :D
  • sofy
    Cjes83 skrev 2010-09-09 15:13:30 följande:
    Åhh va nervös jag blev där soofy!! :) Men GRATTIS till din räka o det pickande hjärtat!!! :) så underbart!

Muffe: Hinnsäcken brukar ofta se lite avlång ut på bilderna, det har den gjort på mina. Så du behöver inte oroa dig för det, BM hade nog sagt till om den va ihopsjunken. tror du inte de? :)

Jag äter inget annorlunda nu när jag är gravid. Lite mer frukt o grönsaker försöker jag få i mig. Kanske äter lite mer nu, hoppas aldrig över frukost längre som jag kunde göra förut pga tidsbrist o stress.
    Åt folsyra till v 12 som min BM rekomenderade, tror det är 400mg i den tabletten o den innhöll enbart folsyra.
    Taaack tack tack!! :D Funderade på o avboka mitt VUL imorn då men min sambo ville ju se hjärtat också eftersom han inte va me imorse.. Så de får bli imorn me. Men de kanske e bra för då kan ja fråga om de va en polyp eller va de va på livmodertappen, de e liksom som en "flärp" som är där nu, o hon tror de e den som blöder o därför va de så mycke..

Men ÅH va skönt! Nu ska de gå hela vägen!
  • sofy
    rontgensyrran skrev 2010-09-09 17:32:02 följande:
    Stort grattis Sofy! Tur att man inte har hunnit följa tråden under dagen, då hade jag blivit nervös för din skull! Men nu började jag med att läsa att allt gått bra :)
    Hahaha ;) Jaa, eller ja.. hinnsäcken va exakt i storlek för den veckan ja är i, fostret va dock bara 8 mm, men hon hade svårt o mäta exakt då gulesäcken låg lite konstigt o va lite ivägen osv. Men man kanske inte ska lita så mkt på de nu, den har ju inte ens armar o ben så e väl svårt o få allt exakt liksom. Allt annat va ju fint o hjärtat tickade på så då litar ja väl på de :) Räkan får väl växa på sig lite bara tycker ja! :D
  • sofy
    FruW skrev 2010-09-09 17:54:49 följande:
    Hej tjejer!

Är inne o läser i er tråd i förhoppning att själv få hamna här snart.. Såg Sofys skrämmande inlägg i morse, men varit på jobbet hela dagen o då kan jag inte skriva här (men läsa bara liiiite kan jag Flört) Sofy - oj vad du skrämde mig, blev så nervös för er skull! När jag sedan läste om resultatet, såg bilderna och hur du berättade för sambon blev jag jätteberörd - hela jag fick gåshud och kunde inte koncentrera mig alls på jobbet på en lång stund! Det är här magiskt tjejer, en efter en plussar vi, blöder, blir ledsna och rädda och så går allt så himla bra!!! Är så lycklig för er skull!
    Heeeej gumman! Jaa du måste komma hit snart, tomt utan dig ju!! Heja heja!

Jaadu, jag va livrädd själv.. Men ja hann inte tänka så mkt, såg blod, klädde på mig, åkte in.. o resten är bara lyckorus! :D Tittar på bilden hela tiden men förstår inte att de är en bild på vår räka i min mage! Ofattbart. Min sambo visade bilden för sina kolleger förut o va JÄTTESTOLT! Haha, så söt!

Blev lite tårögd nu måste ja säga.. Du e så go!! De är en dans me svåra steg de här.. Men i slutändan SKA de gå bra för oss allihop!
  • sofy
    FruW skrev 2010-09-09 18:11:52 följande:

Sofy - ett Lassefan kanske? Jag hoppas verkligen att vi snart är där allesammans med söta små bebisar i famnen!

Haha, han e grym! ;) Min gud.

Jaa men de är vi! 2011 är vårt år! Så äre bara! :)
  • sofy
    Mamma till W skrev 2010-09-09 18:15:19 följande:
    Jag vet inte om den är fixerad. :( hon sa inget om det. men är den det så ja då blir det nog en besvärligare förlossning... som om de inte redan förvarnat mig om att jag kommer få en seg och jobbig en, pga att jag tar bricanyl mot astma... :)
    Besvärligare, pga bricanyl? Why? Förvånad

Jag tar bricanyl och seretide..
  • sofy
    Mamma till W skrev 2010-09-09 18:23:26 följande:
    Man ger bricanyl till kvinnor som riskerar att föda för tidigt, dvs stoppar händelseförloppet. så till mig har de sagt att det kan bli en seeeeg och utdragen förlossning just pga bricanylen.
    Aaah jo men de visste jag.. Tänkte bara inte så långt, haha! Då vet man va man har o vänta då.. men du e först ut så du får ju berätta om de va så sen! ;)
  • sofy
    Mamma till W skrev 2010-09-09 18:59:01 följande:
    Får förresten gratulera till din lilla lilla bebis! :)

Ja om senast fem veckor vet jag vad en förlossning är för nåt. haha. Alltså på riktigt! :)
    Man tackaar! :D Haha ja den e verkligen liiiiten! 1 cm drygt.. Hahah!

Jaa herregud.. hur känns de? Nervös? Eller laddad? :D

Glad att ja har ett tag på mig o förbereda mig... Drömmer
  • sofy
    Trevlig resa Sugarrush! :)

Jag va på VUL idag igen, de såg så bra ut så! Räkan va 3 mm längre idag, haha. Hon sa 7+5, men ja håller mig kvar på 7+2. Och hjärtat slog så fint så!

Min grabb va så glad efter, han tyckte de va ballt :)

Dom vill ha en sista koll på mig om 4 v, den 8 oktober. Sen är ja överlämnad till BM o Spec MVC :)
  • sofy

Har precis lagt mig i sängen, och när ja kissade precis innan va de bruna flytningar igen. Men ja, de är väl kanske bara dags o lära sig leva me det då. :(

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma