• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • acure
    Evve81 skrev 2011-04-11 10:54:02 följande:
    Pinklove: Åh jag sitter ju med tårar i ögonen när jag läst din förlossningsberättelse! Med mina 2 så har jag varit öppen typ ingenting när jag kommit in med. Då har man så himla ont och vill bara dö men med andra barnet gick det mycket fortare fast jag kom in och bara var öppen 3 cm. Vad underbart med en sån man också. Min har också varit underbar alla gånger måste jag säga!

Nu ska jag städa klart. Har tagit reda på tvätt och lagt undan. Vår dottern har 50! par byxor så hon behöver då inget nytt på länge sonen är inte långt efter han heller så nu ska jag inte köpa nåt mer till dem på ett tag kan jag säga!
    Tack snälla du. Vad skönt att höra att nummer två gick fortare. Upplevde du smärtan annorlunda också? Kanske känns det inte lika plågsamt när det går fortare?
  • acure
    Pancakes skrev 2011-04-11 12:53:56 följande:

Pinklove, tack för din berättelse! Den avskräcker inte, den slutar ju så lyckligt :) Vad duktig du var som kämpade så länge och skönt att din sambo var ett sånt himla bra stöd.

Förresten, jag är i vecka 34 och bebisen ligger åt fel håll har jag fått konstaterat hos BM idag. Vad som helst kan hända fortfarande va? Eller bör jag oroa mig. BM sa att vi skulle kolla igen om två veckor om det ordnat upp sig tills dess. Vad tror ni? Vet att Sötfilur har samma sak men hon ligger ju några veckor före mig..

Vad skönt att jag inte skrämt upp dig! Det är ju sant som du säger, den slutar ju lyckligt. :)

Jag tror att bebisen kan vända på sig självmant om den vill det, har hört att det inte är någon tvekan om den vänder på sig då du kommer känna det med råge. Så liten plats att vända sig på nu mot slutet. Inte alls många veckor kvar nu. Känns det pirrigt?
  • Sir Bubbalots mamma

Idag mätte jag bebbens hjärtljud! 156slag per min! :) vet jag inte ska lyssna ofta men idag behövde jag höra de. höra mitt mirakel!

• Pancakes
    acure skrev 2011-04-11 14:31:28 följande:
    Vad skönt att jag inte skrämt upp dig! Det är ju sant som du säger, den slutar ju lyckligt. :)

Jag tror att bebisen kan vända på sig självmant om den vill det, har hört att det inte är någon tvekan om den vänder på sig då du kommer känna det med råge. Så liten plats att vända sig på nu mot slutet. Inte alls många veckor kvar nu. Känns det pirrigt?
    Ja, det är pirrigt. Lite läskigt men mest roligt ändå. Ska bli kul att träffa den lille. Får väl se om den vänder sig självmant. Den bökar omkring som sjutton där inne i alla fall.

Det jag är mest stressad över är om den skulle komma för tidigt då vi håller på att renovera och är ganska försenade med det och har inget ordentligt hem just nu. Men jag har inga tecken alls på att den verkar vara på väg så ska inte tänka så mycket på det.

Matilda, vilket fint namn förresten!
  • Pancakes
    Sir Bubbalots mamma skrev 2011-04-11 14:45:11 följande:
    Idag mätte jag bebbens hjärtljud! 156slag per min! :) vet jag inte ska lyssna ofta men idag behövde jag höra de. höra mitt mirakel!
    Vad roligt! Kanske en tjej då om man ska tro statistiken här i tråden (som visserligen inte stämmer på alla) Min hade 135 i hjärtljud idag.
  • Sir Bubbalots mamma
    Pancakes skrev 2011-04-11 14:54:28 följande:
    Vad roligt! Kanske en tjej då om man ska tro statistiken här i tråden (som visserligen inte stämmer på alla) Min hade 135 i hjärtljud idag.
    ja vem vet! :) Nästa vecka vet vi kanske:) har ju RUL då! fast de känns som en pojk.. eller jag har fått för mig de!

Din kommer säkert vända sig rätt innan de e dax ska du se! :) inte många veckor kvar nu!

shit va tomt de kommer bli i tråden snart.. vi är inte många kvar.. hoppas fler kommer in och joinar! 
  • 3 barns mamma84
    Sir Bubbalots mamma skrev 2011-04-11 15:01:24 följande:
    ja vem vet! :) Nästa vecka vet vi kanske:) har ju RUL då! fast de känns som en pojk.. eller jag har fått för mig de!

Din kommer säkert vända sig rätt innan de e dax ska du se! :) inte många veckor kvar nu!

shit va tomt de kommer bli i tråden snart.. vi är inte många kvar.. hoppas fler kommer in och joinar! 
    hihi kanske jag som kommer in o joinarTungan ute
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • Sir Bubbalots mamma
    3 barns mamma84 skrev 2011-04-11 15:56:25 följande:
    hihi kanske jag som kommer in o joinarTungan ute
    de skulle va underbart!! :-P
  • 3 barns mamma84
    Sir Bubbalots mamma skrev 2011-04-11 15:57:12 följande:
    de skulle va underbart!! :-P
    haha ja eller hur första barnet i tråden som fått i rad
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • Sir Bubbalots mamma