• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • FruW

Stor kram till safireee o sugar, blödningar borde va förbjudna!! O samma med så puckade sköterskor!! Jag hade nog åkt till gynakuten ändå, för att iaf få koll på min oro.. Håller tummarna hårt hårt för att det är helt ofarliga blödningar!! Tänk oxå på att sofy mfl har haft rejäla blödningar under graviditeten, o nu är ändå en helt bedårande Devin här!! :)

• Safireee
    sugarrush skrev 2011-04-13 13:36:19 följande:
    Tack fina ni!
    Ja dopplern är en riktig lifesaver sådana här tillfällen! Speciellt efter man haft mf tror jag.

Safireee, ska du åka in och kolla?
    Jag avvaktar! Det kom verkligen lite och det såg ut som sånt blod som man får i sår på kroppen och inte som "mensblod". Har ju blött så tre gånger och det här var inte samma. Är ganska lugn nu. Känns skönt att bebisen sprattlar!

En doppler hade inte varit helt fel att ha faktiskt! 
  • Sir Bubbalots mamma
    Safireee skrev 2011-04-13 13:44:44 följande:
    Jag avvaktar! Det kom verkligen lite och det såg ut som sånt blod som man får i sår på kroppen och inte som "mensblod". Har ju blött så tre gånger och det här var inte samma. Är ganska lugn nu. Känns skönt att bebisen sprattlar!

En doppler hade inte varit helt fel att ha faktiskt! 
    ja jag e så glad att jag skaffa min. när man har haft MA/MF å allt sånt tråkigt så hjälper den en verkligen att lugna en när man blir nervös.

jag kan bli helt nojjig när jag inte känner pyret på en dag. vet att de e löjligt men jag kan inte hjälpa de
  • sugarrush

Safireee, har du affären kjell o company i närheten? Eller teknikmagasinet? De finns där, för ca 400 kr har jag för mig.

Kjaam, Vad mysigt att känna bebisen varje dag!!! Ååh!

• Safireee
    sugarrush skrev 2011-04-13 14:06:11 följande:
    Safireee, har du affären kjell o company i närheten? Eller teknikmagasinet? De finns där, för ca 400 kr har jag för mig.
    Tack för tipset! Ska kolla på det!
  • Sir Bubbalots mamma
    sugarrush skrev 2011-04-13 14:06:11 följande:

Kjaam, Vad mysigt att känna bebisen varje dag!!! Ååh!
    nästan  varje dag iaf! längtar tills de blir lite mer påtagliga buffar å sparkar. nu e de nån buff men mest kittlas de! men jaa de e mysigt! spec eftersom jag trodde att jag aldrig skulle få barn. men nu sitter man här gravid i v15+6..å har RUL nästa vecka..
  • Sir Bubbalots mamma
    Safireee skrev 2011-04-13 14:07:32 följande:
    Tack för tipset! Ska kolla på det!
    jag köpte min på kjell.. funkar superbra. :) får inte rätt på att spela in hjärtljuden men de beror mer på min dator tror jag än på dopplern!
  • Cat79

sofy: Devin är helt bedårande! Stort grattis igen. Kram på er hela fam.

• Evve81

Sofy: åh vad fin han är! STort grattis igeN! Men nu blir man ju ännu mer bebissjuk!

Safiree och Sugar. Hoppas det inte är någon fara för er men det verkar ju inte så! Jag fick ju en brunflytning för några veckor sedan och det var ingen fara. Hoppas nu att det inte kommer nåt mer! Kram till er!

Jag har varit till sjukgymnasten idag och fått ett sånt där bälte för foglossning. Någon som haft det? Är det tänkt att man ska ha det på utsidan av kläderna??? Verkligen snyggt liksom...... Har också fått lite övningar som jag ska göra och sedan ska jag återkomma som icke gravid eftersom jag inte har full rörlighet i min onda ljumske/höft. Något fel är det på den!

Jag har jobbat 11h idag GÄSP och imorrn jobbar jag 9

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma