• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • sugarrush

Sofy, vad SÖT han är! Gull-ungen!

Pancakes: En liten fråga: När du går på Core, vad ersätter du övnngarna med där man vanligtvis ligger på mage? Ska nog på ett pass imorrn om jag mår bra...

Fjärde gången gillt?
  • pixerpie

Grattis Sofy till en perfekt lite kille! Å, hoppas, hoppas.. det snart är min tur med...

Sugar vilken fin mage i v 14... sån vill jag också ha...

Kram alla här inne!! Hoppas på att joina er snart!!

• MelikaH
    sugarrush skrev 2011-04-14 11:58:15 följande:
    Det var fantastiskt fint i Istanbul! Kul stad att besöka, skulle verkligen vilja åka tillbaks.
    Höjdpunkterna var att besöka bada på ett turkiskt Hammam, samt att gå på GrandBazaar! Och så var det ju förstås spännande att besöka gamla ikonbyggnader som Haga Sofia och Blå Moskén. De var väldigt maffiga må jag säga!
    Har du varit där?
    Nej, jag har inte varit där men jag vet att där finns så mycket att se. Vill åka dit en vacker dag :)
    Men jag är själv turktalande så det känns nästan som ett måste att åka dit :)  
  • sugarrush
    pixerpie skrev 2011-04-14 13:08:42 följande:
    Grattis Sofy till en perfekt lite kille! Å, hoppas, hoppas.. det snart är min tur med...

Tack Pixan vad söt du är! Nu har magen växt lite ytterligare, är just nu i vecka 17. Tiden går fort.

Hoppas du kommer in till oss här snart Pixan! Kram!
    Fjärde gången gillt?
  • Pancakes
    sugarrush skrev 2011-04-14 13:05:30 följande:
    Sofy, vad SÖT han är! Gull-ungen!

Pancakes: En liten fråga: När du går på Core, vad ersätter du övnngarna med där man vanligtvis ligger på mage? Ska nog på ett pass imorrn om jag mår bra...
    Jag står på alla fyra och göra lite olika grejer typ kissande hunden, diagonal arm och ben ut-in-ut och byt ben, eller "kuta rygg´-och-svanka" är en bra övning som inte är så jobbig träningsmässigt men rätt bra för ryggen om man är gravid. Sen när magen blir större är det svårt att göra raka situps så då brukar jag göra sneda. Men raka kanske funkar fortfarande för dig?
  • Pancakes
    pixerpie skrev 2011-04-14 13:08:42 följande:

Kram själv! Vi vill ha dig här inne också! Du är snart här ska du se! Det är verkligen din tur nu!
  • sugarrush
    Pancakes skrev 2011-04-14 13:11:34 följande:
    Jag står på alla fyra och göra lite olika grejer typ kissande hunden, diagonal arm och ben ut-in-ut och byt ben, eller "kuta rygg´-och-svanka" är en bra övning som inte är så jobbig träningsmässigt men rätt bra för ryggen om man är gravid. Sen när magen blir större är det svårt att göra raka situps så då brukar jag göra sneda. Men raka kanske funkar fortfarande för dig?
    Tack snälla!
    Ja, kissande hunden och diagonala hunden borde funka fint som ersättning. Situps funkar fortfarande, även om jag känner mig svagare och svagare i magmusklerna. Men ja, att ligga på mage går bara inte längre.
    Jättestort tack för tipsen!
    Fjärde gången gillt?
  • Pancakes
    sugarrush skrev 2011-04-14 13:14:22 följande:
    Tack snälla!
    Ja, kissande hunden och diagonala hunden borde funka fint som ersättning. Situps funkar fortfarande, även om jag känner mig svagare och svagare i magmusklerna. Men ja, att ligga på mage går bara inte längre.
    Jättestort tack för tipsen!

Så lite så :) Kul att det funkar med träning för dig! Det känns som det bara är fördelar med det! Jag trodde inte jag skulle vara så här pigg och totalt utan krämpor i snart vecka 34, blir nästan misstänksam men väljer att tro att det är träningens förtjänst.

Nej, att ligga på mage slutade jag med tidigt också, inte alls skönt.

Ja, magträningen blir jätteskum efter ett tag. Var på body pump igår och tränaren säger hela tiden "känner mig magstödet?" och "ljuda S för att få med magen" och jag KAN verkligen inte. Det finns inga magmuskler där liksom. De är väl undantryckta nånstans :)

• sugarrush
    Pancakes skrev 2011-04-14 13:24:35 följande:

Så lite så :) Kul att det funkar med träning för dig! Det känns som det bara är fördelar med det! Jag trodde inte jag skulle vara så här pigg och totalt utan krämpor i snart vecka 34, blir nästan misstänksam men väljer att tro att det är träningens förtjänst.

Nej, att ligga på mage slutade jag med tidigt också, inte alls skönt.

Ja, magträningen blir jätteskum efter ett tag. Var på body pump igår och tränaren säger hela tiden "känner mig magstödet?" och "ljuda S för att få med magen" och jag KAN verkligen inte. Det finns inga magmuskler där liksom. De är väl undantryckta nånstans :)

Ja, haha, vart tar de vägen? Är det inte så att de delar på sig när magen växer?
    Jag är mäkta impad av ditt tränande i vecka 34!
    Förresten, jag ska börja på gravidyoga nu! Det ska bli skoj!
    Fjärde gången gillt?
  • Pancakes
    sugarrush skrev 2011-04-14 13:40:06 följande:
    Ja, haha, vart tar de vägen? Är det inte så att de delar på sig när magen växer?
    Jag är mäkta impad av ditt tränande i vecka 34!
    Förresten, jag ska börja på gravidyoga nu! Det ska bli skoj!
    Tack, vad du är gullig! Önskar bara att viktökningen hade varit mindre när man tränar så mycket men det spelar liksom ingen roll. Kilona smyger sig på ändå. Nu vill jag stanna där jag är (+12 kg) men tyvärr så ska ju bebisen växa lite till och det måste den ju få lilla kraken :)

Åh, vad skönt med gravidyoga. Det skulle jag också vilja göra men det har inte riktigt blivit av. Jag har kort på både SATS och F&S så det håller mig sysselsatt liksom.
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma