• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • sugarrush
    FruW skrev 2011-04-13 20:04:13 följande:
    Sugar hur har det gått??
    Det har gått bra, verkar det som.
    Inget mer blod och bebisens hjärta slår, kollade 2 sekunder nu igen på kvällen.

Jag blev otroligt chockad, så oerhört rädd, och trodde en stund att bebisen var död... Är så himla glad över min doppler så ni anar inte. utan den hade jag brutit ihop och panikgråtit hela dagen.
    Tack för alla goda tankar från er, mina vänner!

Prommis: min syster hade ett sånt där bälte och hon brukade ha det utanpå kläderna. Men det var ju rätt neutralt, typ ljusgrått eller vitt, så jag tyckte inte det gjorde så mycket alls faktiskt.
    Fjärde gången gillt?
  • FruW

Åh va skönt att höra sugar!! Bra att du har dopplern! Högg till i hjärtat när jag läste ditt inlägg tidigare, så härligt att höra att allt är bra nu!! :D

Kram vännen

Stor kram till little junis med, måste va så jobbigt att bara gå o vänta!! Håller tummarna för att bebis snart tittar ut!!

• Sir Bubbalots mamma
    sugarrush skrev 2011-04-13 22:02:50 följande:
    Det har gått bra, verkar det som.
    Inget mer blod och bebisens hjärta slår, kollade 2 sekunder nu igen på kvällen.

Jag blev otroligt chockad, så oerhört rädd, och trodde en stund att bebisen var död... Är så himla glad över min doppler så ni anar inte. utan den hade jag brutit ihop och panikgråtit hela dagen.
    Tack för alla goda tankar från er, mina vänner!

Prommis: min syster hade ett sånt där bälte och hon brukade ha det utanpå kläderna. Men det var ju rätt neutralt, typ ljusgrått eller vitt, så jag tyckte inte det gjorde så mycket alls faktiskt.
    Du kan jag få ställa en dum fråga till dig?  känner mig iaf dum så frågar..

hittar du hjärtljuden på samma ställe varje gång?

Min lille verkar inte flytta sig så mycket.. känner alla sparkar ¨bara på vänster sida och hittar hjärtljuden på nästan exakt samma ställe varje gång.. oxå på vänster sida

börjar nästan bli orolig för den inte flyttar sig
  • sugarrush

Kjaam: Ja nu har jag hittat dem på samma ställe. Ganska långt ner, ungefär mitt emellan navlen och könshåret, lite till höger liksom. Sparkarna har jag ju inte känt ännu, mest bara lite rörelser, men dem har jag känt mest på vänster sida tror jag, men även på lite andra ställen.
    Din bebis har säkert bara hittat en skön ställning därinne. Så länge den rör på sig och hjärtat slår så är säkert allt perfekt!

Mimmi, gud vad du är söt! Stor kram till dig för din omtanke! Jag väntar ivrigt på at få dig som inneboende i den här tråden!

Fjärde gången gillt?
  • Dag och natt

Grattis Sofy till underbara Devin!! Han är bedårande!! Hjärta

♥♥♥ Älskade Wilma - vår ängel 101227 ♥♥♥
  • Sir Bubbalots mamma
    sugarrush skrev 2011-04-13 22:28:50 följande:
    Kjaam: Ja nu har jag hittat dem på samma ställe. Ganska långt ner, ungefär mitt emellan navlen och könshåret, lite till höger liksom. Sparkarna har jag ju inte känt ännu, mest bara lite rörelser, men dem har jag känt mest på vänster sida tror jag, men även på lite andra ställen.
    Din bebis har säkert bara hittat en skön ställning därinne. Så länge den rör på sig och hjärtat slår så är säkert allt perfekt!

Mimmi, gud vad du är söt! Stor kram till dig för din omtanke! Jag väntar ivrigt på at få dig som inneboende i den här tråden!
    ohh va skönt då slipper jag oroa mig! kanske inte ska kalla de sparkar än.. men ja kittel å buffar!
    ska fråga på rul nästa vecka ändå. trodde dom snurra runder en massa där inne nu ju.. innnan de blir för trångt
  • FruW

Sofy nu har jag äntligen fått tillgång till en dator, blev så nyfiken igår när jag inte kunde se dina bilder.. Han är fantastiskt fin, bra jobbat!! Stor kram till hela familjen

• sugarrush

Jag upptäckte nu på morgonen att jag har fått BRISTNINGAR redan nu, på undersidan av brösten.
    Läckert...NOT!

Fjärde gången gillt?
  • Mabaja

Sofy: Bakläxa på dig! ;) jag väntar ju frenetiskt i bloggen så måste jag gå in här och läsa vad som händer! jag som lämnat den här tråden! ;)

Flicka 101010, mabaja.blogspot.com
  • 3 barns mamma84
    needtobreathe skrev 2011-04-13 11:04:43 följande:
    Här är vår lilla skapelse! :)

Men GUD så söt han är Tänk mamma pappa barn Hjärta
    STORT MEGA GRATTIS gumman
    HjärtaHjärtaHjärta
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma