• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • 3 barns mamma84

Sofy hur stor var han ?

♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • 3 barns mamma84

Sofy:
    SÖTNOSEN NR 1 herregud så söt han är vill bra pussa honom hejvillt många bebis flickor kommer att springa efter honom

• 3 barns mamma84

Sofiree:
    hur går det gumman ?
    blöder du mer eller har det stoppats till ?
    stort kram på dig
    HjärtaHjärta

Pms varning igår så jag var hemma och tyckte synd om ALLA i min närvaro sambon tyckte synd om mig och köpte chocklad på kvällen hihihi

• kajsalisa

Sugarrush; jag med! Fick inga bristningar någon annanstans än på brösten. Mysko!!

• 3 barns mamma84
    kajsalisa skrev 2011-04-14 10:04:27 följande:
    Sugarrush; jag med! Fick inga bristningar någon annanstans än på brösten. Mysko!!
    Skönt för er haha jag fick herregud vad jag fick men inte på magen
  • MelikaH

Hej tjejer!!!

Jag kan inte förstå att idag är jag i V.12+0 Skrattande Vart tar tiden vägen egentligen? Tycker nästan att det är lite hemskt att tiden går så fort men såklart på bebis fronten så är det ju hur kul som helst Glad
    MEN nu börjar nervositeten för mig inför min UL som jag har på måndag, är så rädd! Jag kommer inte orka med ett negativt svar igen Rynkar på näsan tänker bara på hur jag låg på gynstolen sist och fick det hemska svaret även om jag var ganska beredd på det. Vill inte tänka negativt nu för jag hoppas att allt är bra men ni vet ju hur man känner?!

Sugar - Skönt att blödningarna har avtagit, fick en klump i halsen när jag läste det.

Ha det gott alla! 

• MelikaH

Förresten på tal om bristningar... tror ni att det har o göra med hur smal man är innan graviditeten o hur stort barnet är? Jag tänker mycket på det nu, min syster har rejäla bristningar på hela magen från sitt första barn, hon gick upp mycket i vatten och banet vägde 3990g? Det ser inte fint ut ju, men värt det är det.

• 3 barns mamma84
    sugarrush skrev 2011-04-13 22:02:50 följande:
    Det har gått bra, verkar det som.
    Inget mer blod och bebisens hjärta slår, kollade 2 sekunder nu igen på kvällen.

Jag blev otroligt chockad, så oerhört rädd, och trodde en stund att bebisen var död... Är så himla glad över min doppler så ni anar inte. utan den hade jag brutit ihop och panikgråtit hela dagen.
    Tack för alla goda tankar från er, mina vänner!

Prommis: min syster hade ett sånt där bälte och hon brukade ha det utanpå kläderna. Men det var ju rätt neutralt, typ ljusgrått eller vitt, så jag tyckte inte det gjorde så mycket alls faktiskt.
    Gumman skönt att det gick bra iaf herregud fick panik trodde något hade hänt shit men skönt nu att allt är bättre.
    Och skönt att bebben spratlar på och hjärtat slår.
    Gumman du skrämde skitet av mig nyss !!
    HjärtaHjärtaHjärta
  • Safireee
    3 barns mamma84 skrev 2011-04-14 09:57:28 följande:
    Sofiree:
    hur går det gumman ?
    blöder du mer eller har det stoppats till ?
    stort kram på dig
    HjärtaHjärta
    Hej! Det kom bara några droppar på morgonen, så jag hade inte behövt få panik egentligen (men har man fått missfall så har man ju...Obestämd). Jag kände rörelser och sprattel sen på eftermiddagen så nu är jag inte särskilt orolig längre. Är bara lite rädd för att det ska komma tillbaka. Men jag tror ärligt talat att det var något yttre som t ex ett brustet blodkärl, skrap i snippan eller liknande. Det var liksom annorlunda blod mot "mensblod". Mer som sånt blod man får från sår på kroppen. 

Tack för omtanken! Hjärta 
  • 3 barns mamma84
    MelikaH skrev 2011-04-14 10:47:47 följande:
    Förresten på tal om bristningar... tror ni att det har o göra med hur smal man är innan graviditeten o hur stort barnet är? Jag tänker mycket på det nu, min syster har rejäla bristningar på hela magen från sitt första barn, hon gick upp mycket i vatten och banet vägde 3990g? Det ser inte fint ut ju, men värt det är det.
    Brisningar är hormoner som gör detta
    Ingen med stort bran eller nu ljuger jag visst kan det bero på det men när magen måste bli ännu större likom.
    Jag var 55kg innan jag blev gravid och fick dottern och hon var 4140g och jag fick bristningar på magen (ljusa) och låren brösten och rumpan.
    Sen kom jag till normala vikten som jag hade med sonen och nu efter samma sak nu med efter sonen
    65kg
    När jag väntade andra sonen så hade jag inga bristning men när ajg gick över BF (pang) så hade jag ännu mer bristningar och magen kunde inte bli större än den redan var
    Massa fortervatten + en på 5,8 g
    Sen blev jag gravid för tredje gången massa fostervatten och en stor bebbe v 37+5 4150g och inga bristningar denna gången alls men sen gck jag inte änns till BF dagen
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma