• MCT79

Plus igen efter mf/ma

Odetta skrev 2012-05-23 16:05:55 följande:
    Åh så COOOLT!!!!

Fick hem min Angelsound idag (tusen tack MCT!) och tänkte prova mest bara för att. Räknade med att inte höra något eftersom jag ju bara är i v9+2 idag men tror tusan att jag faktiskt gjorde det!!! Först långsamt swooschande som ju är jag och så plötsligt ett jätte fort swooschande...det måste ju vara liten, eller hur?

Spännande! Känner mig faktiskt lite mindre nervös nu inför nya vul i morgon

Hur ofta är det ok att lyssna? Haha...vill lyssna igen
    Lovely!  Jag lyssnade rätt ofta.. ett par ggr i veckan.. fast det var ju senare.. tror jag hörde först v 14 eller så..
    ~ Hannes & Freja 120208 ~
  • MCT79

Härligt Odd!!'

plutten, vad fort det gått! Kanske är bra att börja tvätta lite ja. ;)

• MCT79
    KMW skrev 2012-06-01 12:26:44 följande:
    Alltså, jag vet att det är tidigt, men hur tänker ni som har barn hyfsat tätt, eller kommer att få hyfsat tätt när det gäller vagn?
    Ted kommer vara knappt två när nästa kommer och vi kommer alltså att vara i behov av någon slags syskonvagn. Har tittat runt lite och uteslutit några och hittat ett par favoriter, men hur gör ni? Nån speciell vagn ni kan rekommendera förutom Bugaboo Donkey? Vägrar lägga 15 000 kr på en vagn...
    Urban Jungle Duet... från Holland. Mkt billigare. =)  www.babyjungle.nl handlade vi ifrån!
  • MCT79
    KMW skrev 2012-06-01 13:41:01 följande:
    Har faktiskt spanat på den. Skönt att den är ganska smal då vi bor mitt i stan, men frågan är om den är FÖR smal? Jag provade att sätta Ted i en sådan och det känns redan som att sittdelen skulle vara lite trång för honom. Speciellt i vinter när det krävs tjockare kläder.
    Hur har det gått för er med däcken? Problem med punktering?
    Inga problem med punktering..(om man inte räknar den gången när sambon drog i 120 psi i däcket istället för 20... men den "punkteringen" tog  med sig fälgen och alltihop. ;)  )

Vi testade med kompisarnas treåring och hon fick plats fint med sin overall. Sittdelen är ju "mjuk" och formar sig lite efter barnen.
    Sen tror (och hoppas) jag att de kommer vilja åka mindre och mindre vagn då. VI bor dessutom så vi inte är beroende av den jämt heller.
  • MCT79
    SmåBustroll skrev 2012-06-01 13:46:38 följande:
    Nu när vi ändå är inne på shoping... Mammakläder. Jag behöver lite nya byxor. Har några men de sitter så konsitgt (som alltid med jeans och mig). När byxor är raka så blir de oftast för tighta över låren men för lösa över höfterna vilket medför att de bara åker ner hela tiden. Skulle gärna haft ett par jeans i lite bagy modell, men hittar inte några. Hittade ganska snygga, raka, på ellos so verkar gå att justera i midjan. Kanske de kan vara något?! Någon som köpt mammabyxor därifrån? Är de bra? Har ett par från PoP som jag gillar men de från H&M gillar jag inte...
    Jag köpte mammabyxor från www.bonprix.se  toknöjd!
  • MCT79
    Odetta skrev 2012-06-05 07:44:09 följande:
    Ul för mig idag...ser allt bra ut blir nästa först rul. Ska vara där kl 10....

Jag måste säga att jag är så glad över mitt angelsound! När jag har varit orolig så har jag bara lyssnat i några sekunder så har jag kunnat släppa oron. Så även om det känns läskigt med ul idag så vet jag att lillgrodan levde i förrgår och det tar bort den värsta oron. Så fiffig mojäng!
    Spännande uppdatera oss sen! =)
  • MCT79

Odetta jag gjorde bikarbonattestet.. (det förklarar påsenmed bikarbonat i skafferiet... kunde inte för mitt liv komma på vad jag haft den till...hahaha!

För mig visade det inget alls och ut kom en tjej och en feminin pojke. ;)

• MCT79

Kim
    Alex
    Eric

Sara(h)
    Hanna

Pojknamn är skitsvårt... vi hade "Anton" när vi väntade våra... När han kom var det plötsligt en Hannes! =)

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma