• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Pancakes

Jag var på föreläsning på Danderyds sjukhus igår kväll. Nån mer som var där?

• Safireee
    sugarrush skrev 2011-04-15 09:05:31 följande:
    Safiree, haha, va galet! Verkar hon gilla tv-spel nu när hon fötts?
    You bet!
  • needtobreathe

Magen såhär efter förlossningen! :)

• 3 barns mamma84
    needtobreathe skrev 2011-04-15 10:20:33 följande:
    Magen såhär efter förlossningen! :)

AVIS gud så fin den är
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • MelikaH

Tack för era svar om storlek :)

Vilka söta små bebisar ni har alla, längtar.... 

• MelikaH
    sugarrush skrev 2011-04-15 07:57:41 följande:
    Men ÅH vilka fina små barn i tråden! Man blir ju alldeles kär och galen!

Idis, jag undrar också var du köpt den superfina mössan...?

Igår kväll kände jag bebisen rekordmycket! Hade druckit en halvliter juice (craving..?) och då blev den som galen! Det kändes som om den snurrade runt och viftade och sparkade både här och där, som om den hade rave-fest eller något. Vilda älskade unge! Hjärta
    Vilken härlig känsla det måste ha varit sugar Glad 
    De får gärna vara vilda i magen men kanske lite mindre när de är ute?! Hehe. 
    Glad för din skull!!! 
  • Muffe

Sugar, visst är det mysigt när man verkligen känner att de lever om där inne?
    Min har alltid reagerat mycket på mat och dryck, det är lite roligt Just nu suger den i sig rester från mitt äpple hihi.

Sofy, ja... vad säger man om din mage? Perfekt så här ett par dagar efter haha!

• sugarrush
    MelikaH skrev 2011-04-15 10:39:45 följande:
    Vilken härlig känsla det måste ha varit sugar Glad 
    De får gärna vara vilda i magen men kanske lite mindre när de är ute?! Hehe. 
    Glad för din skull!!! 
    Tack Melika! Snart känner du din också!
    Det var lite svårt att veta helt och hållet att det var bebisen som kändes de första gångerna.. men nu blir det tydligare. Jag tycker det känns lite som buffar, ibland lite pirr (nästan som små små elstötar) och ibland som något odjur som virvlar runt. Många andra vittnar om bubblor, fjärilar som fladdrar eller fisksprattel. Så var uppmärksam på sånt, snart känner du! 

Nu i andra trimestern så är det ju vanligt att må väldigt bra; magen är inte tung ännu och man känner sig pigg, så jag glömmer faktiskt av ibland att jag är gravid när jag är upptagen med något. Men så VIPS så blir man påmind om sin lilla kompis i magen! Idag har jag reda känt den flera gånger, det är en magisk känsla!

Sofy: Visste väl att du skulle ha värsta snyggo-magen snabbt efter! Vad fin du är!
    Har ni kommit hem från sjukhuset nu?
    Fjärde gången gillt?
  • LittleJunia

Hemma igen efter överburenhetskontrollen!
    Ingen igångsättning idag... känns helt OK iaf.. har ju en hel del värkar nu faktiskt.. Dom kommer dock inte vidare regelbundet och varar inte länge, men dom gör ONT... så jag hoppas och kan tro nu att det kanske kan komma igång av sig själv här framåt..
    Allt såg iaf finfint ut! Fin CTG kurva, fina hjärtljud, såg fint ut på ultraljudet, flödet i navelsträngen av perfekt. Fostervattnet fanns det inte så mkt av, men fortfarande inom normal (ska ligga mellan 5-25) Mitt låg på 5 .. Bebisen uppskattades till ca 3,9 kg (just nu) 
    Läkaren gjorde även en hinnsvepning, så nu hoppas vi på det bästa.
    Fått en ny tid till på söndag. (hoppas jag slipper använda mig av den tiden)  Det är då bokat ännu en kontroll, dock med en EVENTUELL igångsättning... (isåfall pga fostervattnet) Annars är det igångsättning 42+2 som gäller.. vilket innebär måndag och min födelsedag... 

(¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯)Älskade Ludvig 080404 och liten i magen BF 110401(¯`°?.¸ ღ♥♥ư
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma