• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • sugarrush
    LittleJunia skrev 2011-04-15 14:03:50 följande:
    Kul att ni gissar! Får gärna fler göra!

Jag känner av värkarna ganska mkt nu.. måste andas igenom dem. Har precis börjar klocka dem nu... får se om jag ser ett mönster här om en stund.. men tror att det ligger på dryga 10 min nu ungefär

pancankes- Jag är idag på BF+14, så det är på tiden bebben kommer! 
    Sugarrush- Jag säger tvärtom! Skulle bebben "bara" vara på 3,9 kg blir jag superlycklig! Min första vägde 4,2 kg och han kom på BF+11 ... Är ganska övertygad om att denna bebisen kommer väga klart över 4 kg.. 

Ska försöka hålla mig lite i rörelse nu o inte sitta här o slöa i soffan.. så går det kanske fortare  

Jo, ett annat tips, har du en moped hemma? Eller har någon du känner en mc? Åk ett långsamt varv runt kvarteret (kör själv eller sitt bakpå) så kan det dra igång. Har hört att vibrationerna kan göra susen....

Fjärde gången gillt?
  • 3 barns mamma84

LittleJunia:
    Ut med dig bara hahaha kanske Ikea skulle vara något

♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • Pancakes

Måste fråga er tjejer... Min bebis låg ju åt fel håll sist sa barnmorskan, alltså med huvudet upp och fötterna ner. Idag sprattlar den som sjutton och det spänner och trycker både upp och ner och på sidorna hur som helst och magen byter form stup i kvarten. Ser ut som det pågår ett mindre världskrig där inne.. Kan det vara att den håller på och vänder sig? Hoppas hoppas...

• Pancakes
    sugarrush skrev 2011-04-15 15:02:09 följande:

Jo, ett annat tips, har du en moped hemma? Eller har någon du känner en mc? Åk ett långsamt varv runt kvarteret (kör själv eller sitt bakpå) så kan det dra igång. Har hört att vibrationerna kan göra susen....

Haha, vilka härliga tips! Ska prova det sen, maken har ju mc.

Grensla torktumlaren kanske också kan göra susen? Glad
  • sugarrush
    Pancakes skrev 2011-04-15 15:18:55 följande:
    Haha, vilka härliga tips! Ska prova det sen, maken har ju mc.

Grensla torktumlaren kanske också kan göra susen? Glad
    Ja haha, det hade varit en syn!
    Fjärde gången gillt?
  • gemigsinnesro

Sofy: FY det borde vara förbjudet att se ut så där om magen så kort tid efter en förlossning. Jag är inte alls avundsjuk, inte alls Flört

• Evve81

LittleJunia: Hoppas det är på G nu då!

Vi har varit borta hela em och nu ska vi bara vara hemma ihelgen! Ska bli UNDERBART!

Fick en glad överraskning idag. Var till chefen för att få veta min nya lön Jag var en av de som hade tur att vara "prioriterad" och att jag dessutom fick nästan mest av alla på jobbet

• färnik
    LittleJunia skrev 2011-04-15 14:03:50 följande:
    Sugarrush- Jag säger tvärtom! Skulle bebben "bara" vara på 3,9 kg blir jag superlycklig! Min första vägde 4,2 kg och han kom på BF+11 ... 
    Säger det samma, 3,9kg är ju ingen stor bebis! Tungan ute Låter ganska lagomt, hoppas det stämmer och att bebis kommer snart LittleJunia!
  • Odetta

Jag vill också gissa på LittleJunia

Jag säger söndagsbarn (altså den 17/4) och jag säger 4380 gram och 52 lång. Vet vi vad det blir? Jag gissar POJKE

*kramisar*

♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma